Toyota Yaris Hybrid-R oficiálně!

Automobilka odhalila kompletní detaily ke konceptu Toyoty Yaris Hybrid-R s výkonem 420 koní.

Toyota odtajnila veškeré detaily ke konceptu hybridní Toyoty Yaris Hybrid-R, která se představí příští týden na autosalonu ve Frankfurtu. Věříme, že nejvíce ze všeho vás zajímá pohonné ústrojí v útrobách auta, tak začněme rovnou tím. Pod kapotou se nachází čtyřválec o objemu 1,6 litru, který za pomoci turbodmychadla odevzdává výkon rovných 300 koní a točivý moment 420 Nm.

To ale pochopitelně není všechno, bavíme se o hybridním autě a nějaký elektromotor je tu také. Dokonce ne jeden, ale hned dva. Oba se nachází na zadní nápravě, přičemž každý má výkon 60 koní a roztáčí jedno kolo. Dohromady tak dokáže celá soustava vyprodukovat 420 koní. Stejně jako u závodního modelu TS030 Hybrid se v případě brzdění energie ukládá do super-kondenzátorů ukrytých pod zadními sedadly. V porovnání s klasickými bateriemi má kondenzátor větší kapacitu v poměru ku hmotnosti a rychleji se nabíjí.

Mezi šestistupňovou sekvenční převodovkou a spalovacím motorem se ale nachází ještě jeden elektromotor. Ten má za cíl nabít kondenzátor, ze kterého mohou v případě potřeby čerpat elektromotory vzadu. Asi vás napadne, že to funguje během chvil, kdy auto zpomaluje. Velkou zajímavostí ovšem je, že kondenzátor je možné nabíjet i při akceleraci, a to ve chvíli, kdy přední kola nedokážou  přenést všechen výkon spalovacího motoru. V tu chvíli funguje elektromotor mezi motorem a převodovkou jako kontrola trakce, jen s tím rozdílem, že jinak zmařená energie se okamžitě přenáší na zadní kola.

Když už jsme u kol, ta mají rozměr osmnáct palců a obouvají asymetrické pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup o rozměrech 225/40 R18. Pod vícepaprskovými disky se nachází drážkované kotouče, do kterých se zakusují šestipístkové třmeny.


Když už jsme u kol, ta mají rozměr osmnáct palců a obouvají asymetrické pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup o rozměrech 225/40 R18. Pod vícepaprskovými disky se nachází drážkované kotouče, do kterých se zakusují šestipístkové třmeny.

Toyota Yaris fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Toyota Yaris fotogalerie

Přestože nám Toyota neukázala interiér, podle tiskové zprávy je vyroben v duchu závodního auta. To znamená závodní sedadla Recaro z modré alcantary, zatímco bočnice sedačky jsou vyrobeny z černé kůže. Modrá alcantara se nachází i na dveřních panelech a palubní desce, stejně jako na sportovním volantu. Ten by měl být prostý tlačítek, nabídne jen volbu mezi módy „Track“ a „Race“, za jízdy přijde k užitku tlačítko „Boost“, jehož funkci asi netřeba dále vysvětlovat.

Fotogalerie Renault Clio RS : Angel & Demon

Zobrazit všechny fotografie

Zvenku si auto můžete do sytosti prohlédnout na oficiálních fotografiích, sami jste si jistě všimli, že auto poněkud narostlo do šířky, dostalo nové světlomety a širokou masku chladiče s dvojicí modrých diod pro denní svícení. Celý vzhled je spíše decentní než extravagantní, na boku auta nechybí nový symbol R označující ostré hybridní modely a vodorovný modrý pruh, který se táhne až k zadním výdechům auta.

Co se týče možné výroby, automobilka zatím neprozradila vůbec nic. Dá se však předpokládat, že nějakého sportovního hybridu se od Toyoty dočkáme, už kvůli tomu, že si Toyota nechala registrovat název Hybrid-R.

4.9.2013 10:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist