Toyota Yaris (1999 – 2005)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Yaris potěší spolehlivostí, jízdními vlastnostmi i vynikajícími motory. Počítejte ale s vyššími cenami ojetin.

Diskuze

5 komentářů

    Andrew

    Mám takový pocit, že v roce 2000 byl Yaris u nás vyhlášený autem roku, ale nejsem si tím úplně jistý 🙂

    Osobně mám Yarise 1.0 zv 2k už přes 2 zimy, takže si dovolím nějaké komentáře k článku.

    1) Palubovka je otřesná. Plasty jsou tvrdé, šedé, extrémně náchylné na prach. Z pohledu dnešních vozů k uzoufání, člověku příjde, že se utopí v záplavě šedi. Počiďte si aspoň barevné potahy, to trochu vylepší dojem z interiéru ve dvou odstínech šedé bez textur. Displej je dobře čitelný za všech okolností kromě jedné – když máte slunce za zády, není tam vidět nic a můžete zkoušet měnit jas jak chcete. Nicméně pořád si na něj nějak nemůžu zvyknout. Ne že by byl špatný, ale budíky jsou budíky. Na polohu na středu vozu se dá celkem bez problémů zvyknout. Horší je to když potom přesednete do auta, které má budíky normálně za volantem.

    2) Přístup na zadní sedadla je jeden z nejlepších ve 3 dveřové verzi, protože "židle" spolujezdce se při sklopení automaticky posune úplně dopředu a udělá tak maximální mezeru. Zároveň si zapamatuje místo, kde byla, takže se následně vrátí přesně na to místo odkud jste ji sklápěli. Skvělá věc, zdá se to jako drobnost, ale hodně to potěší když není potřeba při každém nastupování a vystupování znovu seřizovat polohu sedačky. Na druhou stranu ani po těch mnoha letech v interiéru nic nevrže a nechrastí, všechno stále přesně lícuje.

    3) Kufr je poměrně dobrý, sklopení sedaček by mohlo být jednodušší, ale není to žádná krize. Po sklopení není rovná hrana, ale co by člověk nechtěl. Vešel jsem do toho auta horské kolo + jednoho cestujícího. To na nákupní tašku není špatné.

    4) Pohodlí – to v článku nebylo zmiňované. Neexistuje. Sedačky postrádají boční vedení i jakoukoliv ochranu proti pocení atd. Je to prostě městské auto – ujeďte s ním 200 km a na konci cesty padnete mrtví do postele. Pohodlí nepřispěje ani naladění podvozku, ani mizerné odhlučnění – zejména motoru. Jeho zvuk je dobrý, ale hlasitý a když jedete na dvouhodinovou cestu, bude vás z toho bolet hlava. Zejména jezdíváte-li rychleji – je tu jen 5 stupňu zpřevodovaných dost krátce.

    5) Co se řízení týče. Mám Yarize bez posilovače a líbí se mi to – je toho v něm dost cítit, ale při parkování je to posilovačka. S posilovači zkušenosti nemám. Motor 1.0 má dostatek síly, ale málo krouťáku. Dá se s ním jezdit svižně, pokud jezdíte sami a točíte ho. V nízkých otáčkách je línej (16V), ale úspornej. Kombinovaná, když se snažím, se dá dostat pod 4l – mám rekord 3.9 l/100 km. Ale je to zdržovací jízda. Průměrně jezdím tak za 5.5 l/100 km. Když se rozhodnete závodit a budete motor pořád ždímat, dostanete se tak na 7 l. Brzdou provozu však nebudete. Řazení obstarává řadička na dlouhé tyči, ale je překvapivě přesné a docela hladké. Pedály mají krátký zdvih a jsou skoro bez odporu, ale vzhledem k tomu, že neovládájí žádné závodní náčiní, to ani moc nevadí.

    6) Co se spolehlivosti týče, za 9 let se na něm porouchala akorát kontrolka zapnutých světel na přístrojové desce. Tím výčet poruch, se kterými jsem se musel potýkat, končí. Starosti s autem nejsou žádné, stačí jezdit na výměnu oleje a dál už se o auto starat nemusíte.

    Mám to auto rád – vím že se na něj můžu spolehnout a že svojí práci odvede poctivě, bez řečí a levně. A díky projevu motoru se za volantem občas přistihnu s lišáckým úsměvem i když zrovna netrhá asfalt.

    A ještě jedna věc – tohle je, pokud vím, jediné takto staré auto, u kterého neplatíte nic za převod na nového majitele. Tak nadčasový byl tenhle 1l motor v roce 1999…

    sdg

    článek je na autowebu.. takže bych uvítal nějaké zmínky ohledně zábavy za volantem. I když je to malé městské auto. Podobných informací jako jsou v článku je přece všude plno..

    Norman

    Naprosto přesné hodnocení. Jen s těmi plasty bych nesouhlasil, natřel jsem je glycerinem a pak pěnou na gumy. Vydrží to naleštěné 3 měsíce a nechytá se na to prach. Protože to natírám pravidelně, tak vlastně ani nevím, zda se na plasty chytá prach. Před tím jsem vlastnil Corolu a se spolehlivostí to bylo to samé.

    roko

    mě se teda líbí i ty šediví plasty,,
    mám auto krátce,ale zatím maximální spokojenost..jediné co mi vadí je klepaní víka v zavazadlovém prostoru

    Dori

    Jdou prosím opravit ty kontroly světel?? Děkuji.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist