Toyota Verso dostane malý čtyřválcový diesel od BMW

První plody spolupráce mezi automobilkami BMW a Toyota se v prodeji objeví už počátkem příštího roku - pod kapotu MPV Verso míří naftová šestnáctistovka.

Nepochybujeme o tom, že na úrovni technických oddělení probíhá mezi německou automobilkou BMW a japonskou jedničkou Toyota intenzivní součinnost, vždyť se o společném vývoji nových modelů či sdílení techniky i technologií mluví už déle než dva roky, navenek však mohou příznivci této kooperace mít dojem, že se toho moc neděje. Konkrétní auta jsme zatím neviděli, a pokud nás paměť neklame, ani jedna z firem se zatím nechlubí použitím komponentů toho druhého.

První zjevné plody spolupráce prozatím chybí, již zanedlouho se však relativně dlouhé meziobdobí příprav změní i v něco konkrétního. Podle britského týdeníku Autocar se už příští měsíc začnou v turecké továrně Toyoty ve městě Adapazari montovat pod přední kapotu kompaktního MPV Verso dieselové šestnáctistovky, které jinak pohání Mini či řadu 1.

Čtyřválec vyráběný v motorárně BMW v Rakousku, který vzešel ještě ze spolupráce s francouzským koncernem PSA, ponese označení 1.6 D-4D a nabídne nejvyšší výkon 112 koní a točivý moment 270 newtonmetů při 1750 až 2250 ot./min., čímž se v hierarchii pochopitelně zařadí pod jednotky 2.0 D-4D (124 k) a 2.2 D-4D (150 a 177 k).

Přestože se v případě konstrukce samotného motoru mnoho nezměnilo, zcela identický není. Podle Geralda Killmana, který byl se svým belgickým týmem Toyota Motor Europe za transplantaci dieselu odpovědný, má šestnáctistovka nový dvouhmotový setrvačník, jiné úchyty a nová je též skříň převodovky. Největší výzvou pro inženýry bylo údajně sladění elektronického rozhraní mezi motorem a automobilem a Toyota navíc říká, že k pohonné jednotce vyvinuly nový systém stop-start.

Prezentace nové motorizace pro Verso téměř jistě proběhne na nejbližším ženevském autosalonu, kde by mohla být zveřejněna také cena. Nejlevnější diesel 2.0 D-4D Toyota momentálně prodává za necelých 450 tisíc, šestnáctistovka by se proto mohla nabízet za částku kolem 410 až 420 tisíc.

zdroj: Autocar

2.12.2013 10:46| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist