toyota-totalni-downsizing.jpg

Toyota: Totální downsizing

Toyota

Japonci vystavěli na hybridech nebývalý úspěch, jenže pak si nechali ujet vlak. Příštích pět let bude Toyota investovat do downsizingu a přímého vstřikování.

Diskuze

4 komentáře

    dnpa

    To, co se v článku píše, není úplně přesné. To, že Toyota nevěnovala pozornost spalovacím motorům, není pravda – pouze váhala s vykročením cestou downsizingu a přeplňování. Namísto toho přišla s jinými řešeními optimalizace spotřeby a výkonu spalovacích motorů – systém Valvematic, snižování hmotností a tření. Tato řešení však (zejména na papíře) nejsou tak účinná jako přeplňování, ke kterému se uchýlilo již velké množství výrobců, a tak i Toyota k němu hodlá přejít.
    Z článku se také zdá, že Toyota například nemá dosud systém Stop-Start, neboť autor píše, že jej Toyota chce teprve doladit a pak uvést na trh. Přitom Toyota tento systém už více než dva roky nabízí v několika modelech (Yaris, Auris, Urban Cruiser), a byla tak mezi prvními automobilkami, které tento systém do sériové výroby uvedly.
    Trochu mi to připadá, že autor buď nemá přehled o trhu, nebo že si špatně interpretoval, co se v anglicky znějící tiskové zprávě psalo, nebo chce dokonce záměrně Toyotě v očích čtenářů uškodit.

    Opravdu scestný článek.
    Benzínové motory Toyota patří k nejúspornějším. Motor 1.0 v Yarisu získala letos potřetí za sebou titul motor roku v dané kategorii.
    Systém Stop and Start mají již dva roky k dispozici u motoru 1.3 a funguje výborně.
    Nějaké nepřesné informace páni novináři.

    Tak, tak. Co se týká informací, tak mi to někdy připadá jako cílené dezinformace.

    Naopak jejich motory jsou výborné i bez přeplňování a buďme rádi že i dost výkoné. Turbo- další ,,heblo\“ k motoru ,které není zrovna bezporuchové a levné u automobilů nad cca.- 400000 kč dobře ,ale u levných modelů (tzv.- nízkonakladových) je to trochu podivné. Vlastním Yaris 1.3 63kw a je to hodně živé a plně dostačující výkonem i rychlostmi a v celku ůsporné a to jezdím i dost rychle. Tak že nevidím důvod turba. Já osobně bych si jej s turbem nekoupil jezdím často krátké tratě. To by to turbo šlo do kitiček.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist