Toyota Supra a BMW Z3/Z4 (2016): karbonové základy a motory převážně z Mnichova

Příští generace Supry a její protějšek od BMW, který zřejmě naváže na roadster Z3, chtějí nabídnout výkony supersportů za poloviční ceny. Jinak než skrze karbon to nepůjde.

Po představení konceptu dvoudveřového kupé FT-1 na letošním detroitském autosalonu se opět vyrojily spekulace o nástupci Toyoty Supra, který je japonskou jedničkou vyvíjen v rámci partnerské spolupráce s mnichovskou automobilkou BMW. Konkrétních informací o obou vozech je ještě méně než šafránu, pár nových detailů se však přeci jen objevilo a za zmínku – přestože je oficiálně neměl kdo potvrdit – rozhodně stojí.

Předně bychom asi měli ještě jednou připomenout, že projekt studie FT-1 neměl s budoucí Suprou prakticky nic společného. Pochopitelně nemůžeme vyloučit, že se některé designové prvky u příštích sportovních modelů Toyoty neobjeví, každopádně kupé bylo primárně navrženo jako virtuální příspěvek Japonců pro herní simulátor Gran Turismo 6 a jen shodou okolností došlo také na jeho výrobu.

Jestli bude produkční auto vypadat lépe anebo konzervativněji, prozatím opravdu nevíme, jeho technické základy a tudíž i báze sesterského stroje od BMW však mají být v mnohém revoluční.

Podle jednoho ze zdrojů stránky Bimmerpost je platforma i základní kostra karoserie vyvíjená u BMW a klíčovým materiálem se podobně jako u modelů i3 a i8 stanou uhlíkové kompozity. Z CFPR má být vyrobena vana, větší část podvozku a dokonce i některá ramena zavěšení, přičemž doplňkovým prvkem jádra obou aut bude hliník. Z karbonu bude kvůli maximálnímu odlehčení také přední kapota i víko zavazadlového prostoru.

Obě automobilky si ponechají volné pole působnosti, pokud jde o výsledný design a zatímco od konfidentů Toyoty zprávy nemáme, ti od BMW naznačují, že styl auta nebude příliš vzdálený ženevskému konceptu Vision ConnectedDrive z roku 2011. Zajímavé rovněž je, že BMW tímto nechystá nástupce modelu Z4. Ten dorazí zřejmě pod jménem Z5 a zůstane u pevné sklápěcí střechy, zatímco novinka naváže na BMW Z3 a posádku bude před nepřízní počasí chránit kombinovaná konstrukce integrující impregnované plátno do částečně pevné střechy.

Aby si Toyota a BMW hned od počátku nelezly do zelí, Mnichov vyjede na silnice s roadsterem, zatímco prefektura Aiči vypustí kupé. Později, po zabydlení obou strojů na trhu vyrukují Němci i Japonci s opačnými karosářskými verzemi.

Individualitu upřednostní BMW i Toyota také při ladění podvozků, a přestože budoucí výsledek posoudíme asi jen stěží, je potěšitelné, že auta zůstanou u klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Abychom nezapomněli, většina pohonných jednotek bude pocházet od BMW – čtyřválce i šestiválce. Více zkušeností Toyoty s vývojem benzín-elektrických modelů znamená, že ani asijský partner nezůstane zkrátka, nedostane však tolik prostor, jak bychom si možná mysleli. U obou značek má být plug-in hybridní pouze jedna verze – eDrive u BMW a Hybrid Synergy Drive v případě Toyoty, přičemž technologie se nemá orientovat pouze na snížení spotřeby, ale stejně důležité budou i výkony.

Přestože se výše uvedené zdá být momentálně více fantastické než možné, „vynašeč“ podporuje své informace poměrně logickým argumentem. Společný projekt BMW a Toyoty byl nastaven tak, aby mohly obě značky nabídnout automobily s výkony supersportů a polovičními cenovkami. Jiná cesta než radikální snížení hmotnosti k podobné kombinaci nevede, což už dokázala také Alfa Romeo 4C, kterou mají – mimochodem – chystané stroje na mušce.

zdroj: Bimmerpost, ilustrace: HansenArt

22.1.2014 12:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist