Toyota Starlet s motorem z Hayabusy: Co se stane, když zkřížíte slabé auto se silnou motorkou?

Osvědčený mix – auto tak malé a tak lehké, že mu stačí k pohybu pouhých pár koníků pod kapotou, dostane tvrdý doping v podobě motoru ze superbiku. Jak to jen může dopadnout.
titulka-starlet-hayabusa-1100x618.jpg

Toyota Starlet druhé generace bylo maličké autíčko muší váhy s maličkými skromnými motůrky. Ten největší měl 1,3 litru a dokázal ze sebe vymáčknout 58 koní. Ale drobnému autíčku z konce sedmdesátých let i to málo stačilo k relativně svižné jízdě – přece jen v plné výbavě vážilo 750 kg.

Suzuki Hayabusa je sice jiný „živočišný druh“, ale ve své říši reprezentuje naprostý opak maličké Toyoty. Když přišla Busa na trh, byla prostě nejrychlejší. Její čtyřválec tehdy na asfalt posílal 173 koní, a to jednostopé silniční střele stačilo k tomu, aby jako první pokořila magickou třístovku, metu v té době ještě stále náležící jen těm nejvýkonnějším supersportům.

Čas od času se najdou šílení vědátoři, jejichž představa evoluce tkví v mezidruhovém křížení. Jeden z výsledků tohoto křížení se představil na novozélandských závodech do vrchu Leadfoot Festival. Slabounkou jednatrojku pod kapotou Toyoty Starlet KP61 nahradil právě motor z Hayabusy, který při stejném objemu posílá na kola trojnásobek výkonu. Na to, jak za jekotu více než jedenácti tisíc otáček prolétává tenhle kříženec lesem, se můžete podívat na přiloženém videu.

28.3.2018 9:00| autor: Martin Kusyn

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist