Toyota RAV4: podrobné informace

Úkolem třetí generace zakladatele segmentu kompaktních SUV je znovu pokořit konkurenci.

Toyota RAV4 přišla na svět v roce 1994 a ihned inspirovala ostatní výrobce k následování. Od té doby si vydobyla skvělou reputaci, což potvrzuje 1,8 milionu prodaných kusů po celém světě, z toho 655 tisíc v Evropě. Nová třetí generace rozhodně nehodlá narušit tento úspěšný příběh.

Motory

V nabídce se objeví trojice motorů: benzínový dvoulitr a dvě výkonové verze nového turbodieselu. Benzínový dvoulitr VVT-i s výkonem 152 koní a točivým momentem 194 Nm zrychluje na stovku v kombinaci s pětistupňovým manuálem za 10,6 sekundy, se 4-stupňovým automatem za 12 s. Kombinovaná spotřeba s manuální převodovkou činí 8,6 l/100 km.

Evropští zákazníci jistě uvítají nový turbodiesel 2,2 litru D-4D. Slabší verze se solenoidovými vstřikovači je naladěná na 136 koní a 310 Nm, což stačí ke sprintu na stovku za 10,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba s tímto motorem dosahuje pouhých 6,6 l/100 km.

Špičkový turbodiesel vybavený piezoelektrickými vstřikovači má 177 koní a 400 Nm a je vyhrazen pro nejvyšší verzi T180. Zrychlení na stovku zvládne již za 9,3 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 198 km/h. Kombinovaná spotřeba se přitom drží na vynikajících 7 l/100 km. Oba turbodiesely spolupracují s šestistupňovými manuálními převodovkami.

Bezpečnost

Toyota očekává zisk pěti hvězdiček v testech Euro NCAP. Ve standardní výbavě bude devět airbagů, včetně kolenního pro řidiče. Bezpečnostní systém Integrated Active Drive zastřešuje činnost pohonu všech kol, stabilizace VSC+ a elektrického posilovače řízení EPS v případě smyku. Dalšími pomůckami je asistent rozjezdu do kopce HAC a u verzí s automatem systém DAC pro kontrolovaný sjezd prudkých klesání.

Podvozek

Systém pohonu všech kol Active Torque Control automaticky dělí točivý moment mezi přední a zadní kola. Poměr se pohybuje v rozmezí od 100 procent pro přední nápravu až po 55:45. Namísto středového diferenciálu je využívána síť senzorů, sledujících úhel natočení volantu, rychlost, točivý moment a polohu plynu. Zavěšení využívá vzpěry MacPherson vpředu a dvojité lichoběžníky vzadu.

Interiér

Nový RAV4 má praktičtější interiér díky systému Easy Flat, který umožňuje sklopení zadních sedadel a vytvoření rovné plochy. Zavazadlový prostor má objem 586 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1469 l.

Toyota RAV4 se bude prodávat ve verzích XT3, XT4, XT5 a T180.

 

 

Jan Cacek

10.2.2006 12:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist