Toyota Prius jezdí za 2,1 litru!
Toyota
Zapomeňme konečně na diesely jako na nejúspornější pohonné jednotky. Toyota říká, že pokud chceme jezdit ekonomicky, potřebujeme hybrid.
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Toyota
Zapomeňme konečně na diesely jako na nejúspornější pohonné jednotky. Toyota říká, že pokud chceme jezdit ekonomicky, potřebujeme hybrid.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
A teď tu o Budulínkovi…
2,1 je hodně nadsazených a vychází zřejmě z plně nabitých akumulátorů. Měl jsem na pár dní půjčený předsériový plug-in a jezdil jsem za 3,5 l, takže těch 3,7 bude rozhodně reálných.
Super, no když to srovnám se svým sazometem co jezdí za 4,8 tak je to pěkná hodnota. Jen ten rozdíl půl milionu v pořizovací ceně člověk nikdy neušetří.
Kde jsou ty emise, co jsou potreba na nabiti akumulatoru v garazi…? Jak rychle ujede tech 25km jen na elektriku? Jak je mozna tak nizka spotreba v kombiovanem cyklu, kdyz benzinovy motor musi vyrabet i elektriku? Nakolik staci rekuperace brzdenim k dobijeni akumulatoru? Atd…
No na tie emisie pri nabijani sa akos pozabudlo (EU ich neberie do uvaky pri urcovani spotreby, tak neexistuju). Alebo sa implicitne predpoklada, ze buduci majitel ma na streche domu fotovoltaicke panely alebo aspon byva na veternom kopci alebo pri mori. Takze bude dobijat veternou turbinou. 😀
Tyc 25 km prejdes pri rychlosti 70 km/h asi za asi 20 minut, v meste to potrva asi 50 minut.
Kedze je to plug-in hybrid, tak sa asi pocita, ze baterie nebudes za jazdy dobijat, ale ich nabijes az z elektrickej siete.
Rekuperaciu u hybridov treba brat ako zachranu energie, ktora by sa inak zmarila pri brzdeni na teplo. Ale samozrejme je vyhodnejsie sa aj u hybridu rozbehnut menej a potom zbytocne so stratami menit pohybovu energiu na elektrinu. Takze mnozstvo rekuperovanej energie velmi zalezi na style jazdy, na prifile trate a kope inych faktorov.
BTW som testoval Audi Q5 hybrid a pri snahe o uspornu jazdu po meste som sa dostal na 6,9 litra. S uplne rovnykm motorom na uplne identickej trase rovnakym stylom jazdy ale nie hybridom som sa dostal na 8,9, takze 2 litre rozdiel. A to je len tym hybridom. Tak zase tie hodnoty v clanku nebudu uplne mimo.