toyota-prius-jezdi-za-21-litru.jpg

Toyota Prius jezdí za 2,1 litru!

Toyota

Zapomeňme konečně na diesely jako na nejúspornější pohonné jednotky. Toyota říká, že pokud chceme jezdit ekonomicky, potřebujeme hybrid.

Diskuze

5 komentářů

    Dom

    A teď tu o Budulínkovi…

    Petr

    2,1 je hodně nadsazených a vychází zřejmě z plně nabitých akumulátorů. Měl jsem na pár dní půjčený předsériový plug-in a jezdil jsem za 3,5 l, takže těch 3,7 bude rozhodně reálných.

    Hugo

    Super, no když to srovnám se svým sazometem co jezdí za 4,8 tak je to pěkná hodnota. Jen ten rozdíl půl milionu v pořizovací ceně člověk nikdy neušetří.

    Honzik

    Kde jsou ty emise, co jsou potreba na nabiti akumulatoru v garazi…? Jak rychle ujede tech 25km jen na elektriku? Jak je mozna tak nizka spotreba v kombiovanem cyklu, kdyz benzinovy motor musi vyrabet i elektriku? Nakolik staci rekuperace brzdenim k dobijeni akumulatoru? Atd…

    Diamant

    No na tie emisie pri nabijani sa akos pozabudlo (EU ich neberie do uvaky pri urcovani spotreby, tak neexistuju). Alebo sa implicitne predpoklada, ze buduci majitel ma na streche domu fotovoltaicke panely alebo aspon byva na veternom kopci alebo pri mori. Takze bude dobijat veternou turbinou. 😀

    Tyc 25 km prejdes pri rychlosti 70 km/h asi za asi 20 minut, v meste to potrva asi 50 minut.

    Kedze je to plug-in hybrid, tak sa asi pocita, ze baterie nebudes za jazdy dobijat, ale ich nabijes az z elektrickej siete.

    Rekuperaciu u hybridov treba brat ako zachranu energie, ktora by sa inak zmarila pri brzdeni na teplo. Ale samozrejme je vyhodnejsie sa aj u hybridu rozbehnut menej a potom zbytocne so stratami menit pohybovu energiu na elektrinu. Takze mnozstvo rekuperovanej energie velmi zalezi na style jazdy, na prifile trate a kope inych faktorov.

    BTW som testoval Audi Q5 hybrid a pri snahe o uspornu jazdu po meste som sa dostal na 6,9 litra. S uplne rovnykm motorom na uplne identickej trase rovnakym stylom jazdy ale nie hybridom som sa dostal na 8,9, takze 2 litre rozdiel. A to je len tym hybridom. Tak zase tie hodnoty v clanku nebudu uplne mimo.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist