Toyota Prius
12 fotografiíToyota Prius
Podobný pocit zažijete jen na druhém konci tažného lana. První hybridní auto u nás nelze s ničím srovnávat.
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
12 fotografiíToyota Prius
Podobný pocit zažijete jen na druhém konci tažného lana. První hybridní auto u nás nelze s ničím srovnávat.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
http://richardstrba.blog.sme.sk/c/198920/Nie-je-hybrid-ako-hybrid-ako-funguje-Toyota-Prius.html
Moderní diesely nebo přeplňované nízkobjemové zážehové motory jsou dle mého názoru lepší. Vyšší výkon, stejná spotřeba, nižší pořizovací cena, větší životnost, žádné další náklady baterie ( kontrolní otázka co uděláte s dosloužilou bateríí? A kolik emísí se vypustí do atmosféry při výrobě takovéhle baterie?) hybrid= slepá ulička.
PRIUS TRIHYBRID:
Mam Toyotu Prius 2 gen. tedy r.v. 2005, ktery ma najeto 110tis km (stal mne ca. 185tis. CZK) momentalne v provedeni tzv. TRIHYBRID
Podle U.S recenzi a zkusenosti tyto auta bez problemu najizdi 500-800tis km coz mne presvedcilo o spolehlivosti a vim ze moje auto je s vyse najetymi km prave tak akorat zabehnute 🙂
Muj TRIHYBRID-Prius je upraveny na pohon na bioethanol-E85 (23.50 CZK /L) pridavnym kitem ceskeho vyrobce jednotek europecon-flex a na LPG (59L nadrz, 14.90 CZK / litr) italskou prestavbou vyrobce ELPIGAZ. Auto ma pri provozu na LPG nastaveny pristrik/´primazavani benzinem resp. E85 pri otackach nad 3100 (pri zatezi je tim padem rovnez vyssi vykon). Spotreba 4.8L/100km pokud nejezdim na dalnici pres 100kmh (jinak vzroste i na
5.5L/100km coz ale porad ujde). Dale jsem pro jistotu pak jeste nechal doplnit k provozu na LPG elektronicky rizene (podle delky vstriku) primazavani sedel coz je tim padem 2-jita pojistka.
Muj TRIHYBRID-Prius planuju jeste rozsirit na QUADRO-HYBRID resp. PLUGIN-TRIHYBRID:
Behem ca. 1 roku chci provest rozsireni na PLUGIN-hybrid to jiz bude trosku slozitejsi zvazuji zda si PLUGIN prestavbu koupit hotovou (dovezt z USA) a nebo nechat vyvinout na miru popr. kombinaci, musim si to jeste spocitat jestli a jakou kapacitu 4-10kWH protoze cena baterii je zatim dost vysoka.
Rovnez se zde uz bude jednat o vetsi upravy a zasahy do systemu vozidla a to musim dobre zvazit protoze nechci v zadnem pripade zvysit poruchovost.
Navic to nebude levna sranda, pocitam ze v tom zahucim minimalne KILEM.
Nicmene jiz ted mam pri spotrebe 4.8 L/100km dojezd pres 2tis km, pokud bych jel opravdu na usporu tak se dostanu i na 4.2L/100km ale to bych pak uz vazne jezdil jak duchodce 🙂
Pneu tam mam 16ky MICHELIN ENERGY SAVER az je dojedu tak prejdu na 15ky (akorat zapis 15ek do TP bude trochu opruz)
Klimu zbytecne nezapinam jen kdyz je opravdu vedro… i kdyz nekde jsem se docetl ze v PRIUSU klimatizace je tam nejaka specielni invertorova ktera by mela mit udajne nizsi spotrebu nez klasicka…
Moje soucasne provozni resp. palivove naklady na 1 km?
LPG: 0.7 CZK
e85: 1.12 CZK
elektrina: 0.4 CZK (to bude samozrejme platit az po rozsireni na PLUGIN-TRIHYBRID 🙂 )
Bohuzel co se tyka spolehlivosti TDI motoru koncernu VAG tak jsem se v minulosti jiz nekolikrat velmi draze spalil (motory, cerpadla, turba, vstriky,
elektronika atd. atd.), po te, co jsem z ropaku presedlal na PRIUSE, jsem max. spokojeny a uz bych vazne nemenil. Jediny co mne stve ze NEMAM sanci
na zapis tazneho zarizeni do TP protoze proste u PRIUSE to TOYOTA NEPOVOLUJE (zajimave je ze tazne tam bylo uz od koupi namontovane auto je dovoz z CH !)