Toyota Prius

20 fotografiíTesty automobilů

Nebýt otravného pípání při zařazení zpátečky, byl by nový Prius velmi příjemný autem na ježdění po městě a blízkém okolí.

Diskuze

24 komentářů

    olso

    A na mestke auto je trochu velky nee? Ale dobre sa predava, ludia chcu mat Prius lebo je to prvy hybrid a "ekologicky" a zmysel, ak by nebol ten prvy druhy, treti, nebol by ziaden. Mozno neskor hybridy budu davat zmysel i na kalkulacke.

    Peter

    Konečne mudra veta…

    ACE

    Kolikrát si přečtu testy jednoo auta od více testmenů a kolikrát mám dojem, že píší o autech jiných, v jednom testu jsem se zase dočet že spotřeba se dá v pohodě bez větší snahy držet do 4-4.5 litru, tak co si mám myslet, liší se tolik testované kusy, nebo prostředí, nebo schopnosti řidičů? U mé 1.3 dělá teď v mrazech rozdíl asi 3/4 litru, do 5,5 litru jezdím vpohodě třetinu město a dvě mimo tchometrovejch 90-100, že by ten Prius baštil víc?

    martinST

    Za jak dlouho a jak Prius topil pri tech -15? Predpokladam, ze dokud se motor nazahral, tak se vubec nevypinal, tudiz asi topil, jako bezne auto, ale napadlo me, jestli treba nema nejake elektricke pritapeni…? K hybridu by mi to davalo smysl.

    Dalibor Žák, autoweb

    Dobrá otázka, na kterou jsem také hledal inhned odpověď.

    Pokud auto přepnete do EKO režimu, prakticky zmrznete. Ale v normálním režimu začalo topit po přibližně 10 km, takže podobně jako starý diesel. To ale nelze autu vyčítat. Ono si většinu energie schovává, místo aby vám ji posílalo do kabiny.

    Honza

    Měl bych také otázku. Jaké jsou na Priusu teď v zimě pneumatiky? Jsou to nějaké speciální zimní s nízkým valivým odporem, nebo tradiční zimáky?

    prius

    Pípání je pro hodce vzadu to je příspěvek kbezpečnosti,protože Prius není slyšet

    Patrik

    Srovnavat hybridni auto s traktorem od VW je peknej paskvil. Rozdil mezi temito vozy je ve vyvoji asi

    tak 30 let. Prius ma smysl, ale to by musela u nas

    vlada zvyhodnit ekologicky auta napr. zrusenim DPH ci snizenim napr o 15 procent. To se ale tak nedeje, proto

    masove rozsireni techto vozu zatim nebude dokud si to ve vlade neuvedomi. Ja jsem jednoznacne pro, abych nemusel konecne jezdit za coudicim a smradlavym autem se stitkem Tdi.

    ddx

    Proc by se mel prius danove zvyhodnovat, kdyz zere uplne stejne, jako normalni auta (urcite uspory lze dosahnout pouze v ucpanem meste)? To uz by vic smysl mely danove ulevy u aut na CNG.

    wrx

    Presne tak, nechapu, proc by vsichni ze statnich penez meli prispivat jedincum na koupi hybridu, kdyz se ukazuje, ze to v Evrope nema s benzinovym motorem smysl.

    Patrik

    na to je jednoducha odpoved,ekologicky auto je proto aby zmizely auta, ktere neustale kouri, smrdej a znecistuji planetu a o tom to je!!!

    1nt3GraC2

    Za a) pokud je vláda zvýhodní, udělá to z peněz daňových poplatníků, takže ti na na toho priuse přispěje nedobrovolně každý daňový poplatník v této zemi a za b)auto není ekologické, ekologické je chodit pěšky…

    Patrik

    pekna blbost pane 1nt3GraC2 , danovy poplatnik neprispiva na Priuse,akorat kupujici za to ze si koupi auto s malymi emisemi zaplati mensi dan a za dalsi, tohle auto je znovu o emisich , pravdepodobne jste si jeste nevsiml a asi chodite pesky, ze nevite co to je smradlavej diesel, to neni zadna vonavka, ale poradna rakovina…..

    majkl

    Nevím tedy jak nový ale starý prius to byl teda zázrak!

    S motorem 1.3 a jízdou po dálnici žral jak svina! běžný nafták měl dokonce nižší spotřebu.

    Todle auto mi přijde spíš jako módní doplněk pro celebrity, které mají v garáži vedle rolls roysů a martinů taky hybrid aby mohli říct že jsou pro ekologii! směšné

    Roman

    Další…. Vždyť se nikdy nikde nepsalo, že Prius je to nejvhodnější auto na dálnici. Rozumní novináři píší, že jeho domovem je městský provoz. A i v tomto článku se píše, že to je příjemné auto na jízdu po městě a blízkém okolí.

    A o tom to je, víš?

    raven-il

    Hlavne, Prius byl vyvinut primarne pro japonsko a vubec ne kvuli nizke spotrebe, ale nizkym emisim. Japonci uz vi, ze nafta kouri, nez to dojde lidem tady, bude to jeste chvili trvat. V jejich preplnenych mestech ma smysl. Navic oni maji nizsi dane pro eko auta…

    Vojta

    Autor tohoto článku zřejmě vůbec netuší jaké sračky do vzduchu vypouští dieslové motory. Kdyby to jen tušil sedl by raděj do 10V benzinového BMW než-li do 1,6TDI od koncernu.

    NorgE

    S tim se neda nez souhlasit, jen bych rekl, ze vetsina dieselu u nas je bez filtru pevnych castic a to jsou teprve emise, nemluve o vsech tech nacipovanych Ochtavkach atd. Kdyz jsem stal kdysi v zime r. 2002 na Manhattanu v NY uprostred vsech tech limuzin s V8 benziny a necitil vubec zadny smrad, nestacil jsem se divit, jaky je to rozdil ve srovnani s okresnim mestem, kde jsem bydlel. Doslo mi, proc v USA zadny evropsky vyrobce neprodava diesely a ze Americane jen proste meri benzinovym i naftovym motorum stejnym metrem, a tak si diesel kvuli emisim ani neskrtne. Ted u dieselu sice vymysleli vstrikovani urey, ale je otazkou, jestli se v USA z rady duvodu skutecne Evropani s diesely prosadi. Americane jsou zvykli na auta, ktera jsou spolehliva, maji sice mozna plastovejsi interiery, ale od pohonu se ocekava, ze vydrzi bez vetsich problemu stovky tisic mil. Jsem zvedavy na ty zaloby majitelu dieselu, az si zacnou uzivat typickych poruch techto motoru u svych premiovych milacku. "Lemon laws" totiz v USA stoji na strane zakaznika.

    Lovap

    No – ono je dokonca horšie pre človeka dýchať dym dieselu so všelijakými filtrami, než "starého" dieselu bez filtrov. A to preto, lebo moderné diesle s filtrami produkujú častice tak jemné, že sa veľmi ľahko dostávajú hlboko do pľúcnych komôrok a odtiaľ ich už nedostanete von. Staré diesle produkovali prevažne veľké častice, ktoré sa dali z väčšej časti "vykašľať" von …

    norbert

    to je omyl,pri hybridnych autach nejde o spotrebu, ale o emisie, pri dizlovom motore je to uplne ine, tam je spotreba dolezita, ALE, v Japonsku v jednotlivych prefekturach je zakazane pouzivat dizel, tak sa snazili vyvinut technologiu, ktora troska zivotnemu pristrediu pomoze. To je vsetko, nic viac a nic menej.

    hamire

    To pípání zpátečky, které tak \“jako jediné\“ vadí autorovi článku se dá v servisu vypnout. Pípání je nastaveno jako základní, ale variantně jej lze vypnout a pípne jen jednou při zařazení zpátečky. Tedy jednoduchá pomoc. Vyjádřil bych se i ke spotřebě. Běžně, na krátkých vzdálenostech, jezdím za 4,1 litrů; na větší vzdálenosti klidně pod 4 litry. Při zapnutém EKO, dodržování předepsané rychlosti jsem na cestě cca 250 km dosáhl 3,7 litrů na sto. Teď jak se ochlazuje se spotřeba pohybuje mezi 4,2 až 4,4 litry.

    rs

    prius je \“automat\“ porovnavajme ho teda s automatmi. nie s manualnymi prevodovkami.

    udo

    S Priusem 1.8 se občas dá dostat pod 4 a v pohodě je možné jezdit do 5 litrů, ve městě i na dálnici. Cokoliv nad to jsou buď mimořádně nepříznivé podmínky (krátké popojížďky v mrazech, hory,..), nebo (a to hlavně) prasárna řidiče. Kdo trhá asfalt a hamtá na brzdy na poslední chvíli, bude s ním jezdit klidně za dvojnásobek. Při dojíždění po Praze 2x15km denně v březnu mám kolem 4,5l.

    majklef

    Právě z takových testů jako je tenhle pramení nesmyslná zášť a odpor k tomuto autu!

    Že topí po 10km???Naopak mě překvapilo,jak rychle jde z ventilace teplo.Samozřejmě,že motor běží aby ohřál okruh topení,ALE! na rozdíl od všech ostatních aut i při tomhle „ohřívání“ ukládá paralelně i elektřinu do baterek,takže neběží jen tak zbůhdarma!A elektřina se později využije na rozjezd nebo jízdu jen na elektro!

    Že se nehodí na dálnici?Pro někoho kdo musí za každou cenu všechny předjíždět 200 levým pruhem,aby jim to nandal opravdu NENÍ!Ale kdo se chce POHODLNĚ,bezpečně,LUXUSNĚ a TIŠE dopravit na místo je to ideální auto!!!!Trošku se zapomíná na jeho největší přednost a to je BEZSTUPŇOVÁ PŘEVODOVKA!To znamená,že pokud jedete po dálnici jako člověk,převodovka dokáže srazit otáčky na minimum což jiné auto nedokáže!Pokud máte u konkurence krátké převody,nemáte na dálnici šanci.Prius ale otáčky dokáže PLYNULE MĚNIT!Proto se spotřeba na dálnici pro normální lidi pohybuje mezi 4-5 litry….

    A jen blázen bude tvrdit že není ekologické.Ono se stačí zamyslet jaké by to bylo,kdyby tisíce priusů při stání na semaforu stály s vypnutým motorem a půl Prahy projelo ZCELA BEZ EMISÍ na elektro??

    Je to jen o tom,přijmout vlastní zodpovědnost za svoje auto.Ale co chtít po česku,kde je polovina lidí omezená a s názorem proč bych jako měl šetřit životní prostředí,budou dál jezdit s doma „přečipovaným “ kouřícím dieslem s očouzeným flekem okolo výfuku a topit plastovými flaškami??????

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist