Toyota představila speciál TS030 Hybrid

Peugeot v Le Mans končí, Toyota se vrací. Její auto bude hybridní, elektromotory napájené kondenzátorem o kapacitě 140 Wh doplní atmosférický osmiválec.

Speciály Toyota TS010 a TS020 závodily v Le Mans v devadesátých letech. Byly rychlé, nebyly však nejrychlejší. Trápila je smůla a spolehlivost, v letech 1992 a 1999 dojely toyoty na druhých místech celkově, poraženy nejprve Peugeotem, poté BMW. Dobrá zpráva je, že právě představený hybrid Toyota TS030 se příští rok na trati ani s jednou z obou značek nepotká. Ale bude stačit na Audi?

Stejně jako na silnicích se Toyota rozhodla ignorovat úspěšné diesely a bude svou image stavět na hybridním pohonném ústrojí. Japonci zatím nerozhodli o jeho uspořádání. Pravidla povolují elektromotory jen na jedné nápravě a Toyota si nechala od Densa a Aisinu navrhnout řešení s motory vzadu i vpředu. Tým dilema rozhodne po dalších testech.Energii TS030 každopádně skladuje v kondenzátoru o skromné kapacitě 140 watthodin, spíš než o velký hybrid (který by na trati nebyl mnoho platný) tedy jde o systém regenerující kinetickou energii k okamžitému použití (KERS). Také kapacitu akumulátoru (kondenzátoru) omezují pravdila, a to na 500 kilojoulů neboli 138,89 watthodin.

Elektřina pomůže na výjezdech ze zatáček, dlouhé rovinky však musí zvládnout konvenční benzínový motor. Toyota zvolila atmosférický osmiválec o objemu 3,4 litru. Jeho výkon ani výkon celého auta zatím neznáme. Zajímavostí je, že TS030 umí jet pouze na elektřinu, přestože při závodě k tomu mnoho příležitostí nedostane.

Závodní premiéra čeká Toyotu TS030 Hybrid na šestihodinovce ve Spa 5. května. Druhým závodem, který automobilka fanouškům slíbila, je až čtyřiadvacetihodinovka, která se pojede od 16. června v Le Mans. Auta zřejmě uvidíme i na dalších závodech, Japonci však zatím nerozhodli na kterých. Za volantem prvního vozu se budou střídat Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima, druhá posádka teprve vznikne. Toyota letos nemá žádné ambiciózní cíle, jen jezdit rychle a sbírat data.

25.1.2012 7:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist