Toyota pracuje na další zadokolce, bude to nástupce MR2?

Světová jednička pracuje na třetím voze s pohonem zadních kol. Pokud by to vyšlo, mohla by to být vůbec nejlevnější a nejdostupnější zadokolka.

Není velkým tajemstvím, že japonský koncern Toyota pracuje na nástupci modelu Supra, který se v hierarchii zařadí nad kupé GT 86, zdá se však, že tímto vývoj vozů s pohonem zadních kol u světové jedničky nekončí. Automobilka seriózně zvažuje také možnost mít třetí podobně koncipovaný stroj, který by byl naopak menší než osmdesát-šestka.

Tato informace nepochází od nikoho jiného než samotného šéfa vývojového programu sportovních vozů Tatsuya Tady, který potvrdil, že práce na větší i menší zadokolce již započaly. „Akio Toyota mi vždycky říkal, že v rodině sportovních vozů mají být tři bratři, 86 je uprostřed,“ řekl Tada v rozhovoru s australskými kolegy z Car Advice.

Nejvyšší boss Toyoda podle jeho sdělení prosazuje oba vozy. Žádný však údajně ještě nedostal zelenou. Zatímco Tada dostal na starost následníka Supry, jiný šéfinženýr výrobce rozjel projekt menšího sportovního modelu.Spekulace o tom, jestli by se mohlo jednat o duchovního nástupce modelu MR2, nejsou podle Tatsuya Tady prozatím na místě, přiznal však, že automobil by měl být postaven na zcela nové platformě s pohonem zadních kol. „Ano, je to zadokolka, sportovní vůz od Toyoty musí mít pohon zadních kol,“ dodal.

Zajímavé je, že také třetí auto by mělo být postaveno ve spolupráci se strategickým partnerem, tak jako tomu bylo i v případě GT 86 navržené se Subaru a jak se ostatně děje i u příští Supry, která vzniká v kooperaci s mnichovskou automobilkou BMW. Při otázce na životaschopnost tak specifické konstrukce jakým je malé auto s pohonem zadních kol a finanční náročnost, Tada naznačil, že jim pomůžou dosavadní zkušenosti.

„Pohon zadních kol v menším voze vypadá jako finančně náročný projekt, nicméně Toyota se toho spoustu naučila při vývoji 86 ve schopnosti provést vývoj účinně a efektivně. Nechybí nám zkušenosti, ani schopnosti,“ řekl Tada, přiznal ovšem, že jde „o velkou výzvu“. My k tomu můžeme dodat jediné – jděte to do toho. Mohla by z toho vzniknou nejdostupnější zadokolka na trhu.

Miro Mihálik, zdroj: Car Advice

12.8.2013 8:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist