Toyota posiluje své pozice

Japonská automobilka zaznamenala výrazné navýšení prodeje na japonském a americkém trhu.

Před nedávnem se Japonská automobilka Toyota otřásala v základech a potácela se z problému do problému, což vyústilo k celosvětové svolávací akci, které se týkala na 8 milionů automobilů značky.

I přes obvinění, ve kterém se tvrdilo, že Toyota o problémech s plynovým pedálem ví několik let, je překvapivé, že prodeje Toyoty na klíčovém (a citlivém) americkém trhu rostly. Nyní Toyota posiluje své pozice a například v USA se za měsíc březen prodalo 186 863 vozů, což činí nárůst oproti loňskému roku o celých 41 %. Na domácím trhu v Japonsku automobilka posílila prodeje dokonce o 51 %. Samozřejmě za to může i konec hospodářské recese, v loňském roce se v USA ve stejném období prodalo velmi málo aut celkově.

Nárůst poptávky a následného prodeje vozů Toyota je podpořen řadou pobídek a slev jako například bezúročnou půjčkou a leasingem bez navýšení. Podle slov Toyoty jde o znovuzískanou důvěru zákazníků ve spolehlivost a bezpečnost japonských vozů. Podle nás jde o pragmatický přístup zákazníků, kteří vědí, že nyní mohou ušetřit.

V celkových číslech ale Toyota nezaznamenává takový nárůst prodejů jako americké automobilky v čele s Fordem a General Motors.

Ministerstvo dopravy USA také oznámilo pokutu pro japonskou Toyotu ve výši 16,3 milionu amerických dolarů za to, že včas neinformovala o problémech s plynovým pedálem.

autoweb.cz

9.4.2010 8:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist