Toyota oznámila české ceny modelu Auris

Na tiskové konferenci jsme se dozvěděli také stupně výbavy a motorizace, které budou k dispozici.

I když to Toyota nerada slyší, Auris je nová Corolla. Nové jméno má podle automobilky značit, o kolik je tenhle model lepší, větší a krásnější, a navíc má pomoci změnit přístup zákazníků ke vnímání značky. Toyota chce prostě novou image a mně jen vrtá hlavou, proč začínat bourací práce zrovna u Corolly.

Jistě, není to kultovní model, jako třeba Golf, ale to jméno má (na poměry japonských vozů) dlouhou historii a to už něco znamená. Navíc, když se na Auris podíváte, podobnost s poslední generací Corolly není možné přehlédnout. I když mají oba modely naprosto shodný rozvor, Auris přece jen ve všech směrech trochu narostl. Pro spoustu lidí to bude velmi podstatné, protože teď dokáže nabídnout nejlepší kombinaci velkého kufru a dostatku prostoru na zadních sedačkách ve svém segmentu. Alespoň to vyplývá z tabulek, my si raději počkáme na redakční test.

V něm si také ověříme, zda je Auris opravdu nejtišším autem ve třídě a jestli je jednoduchá zkrutná zadní náprava opravdu naladěna tak dobře, že se „vyrovná víceprvkovým závěsům“. O tom mám své pochybnosti, protože kdyby byla natolik dobrá, proč by Toyota do nejsilnějšího modelu dávala skutečnou víceprvkovou zadní nápravu? Abych byl ale spravedlivý, rodinný hatchback nemá být žádný závoďák, takže na tom snad až tolik nezáleží.

Toyota Auris fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Toyota Auris fotogalerie

Vývojáři začli s vymýšlením Aurisu u zákazníků – nejprve prý navrhli interiér a až potom vnější tvary. Je fakt, že odlišit se v takhle plně obsazené automobilové kategorii je tvrdý oříšek, ale Auris má alespoň jeden trumf. Středová konzola vyvěrá z vrcholu palubní desky a potom velmi pozvolna klesá až dozadu, mezi přední sedadla. Je tudíž velmi vysoká a působí zajímavě. Navíc nejdůležitější ovladače má řidič v dosahu 22 cm od volantu, což je výrazné zlepšení nejen oproti Corolle, ale i ve srovnání s většinou konkurentů. Pochybnosti mám jen o pohodlnosti ovládání ruční brzdy, která se zdá být příliš vzadu.

Co se týče bezpečnosti, je všechno v nejlepším pořádku, Auris získal pětihvězdičkové hodnocení v testu EuroNCAP a jako první v segmentu C nabízí kolenní airbag – ve vyšších stupních výbavy je tedy celkem 9 airbagů.

V nabídce motorů najdete dva benzínové a tři diesely. Základní čtrnáctistovku doplňuje horká novinka, motor 1,6 Dual VVT-i s dvojitým proměnným časováním ventilů (tedy nezávisle sacích i výfukových). Dosahuje výkonu 124 koní a 157 Nm a měl by mít poměrně příznivou spotřebu (a tudíž i emise). Společně s nejslabším z dieselů ho také můžete mít s robotizovanou převodovkou MultiMode, s řazením pádly pod volantem.

Nejlepší prodeje se očekávají u středně silného nafťáku, kterým je dvoulitr D-4D 125. Je to logické, protože je výrazně silnější než největší benzínový motor a přitom bude úspornější. Vrchol pak tvoří 2,2 litrový čtyřválec D-4D 180 Clean Power s filtrem pevných částic a masivním točivým momentem 400 Nm. (Právě verze s tímto motorem má víceprvkovou zadní nápravu). Pravděpodobně v druhé polovině roku 2008 se mohou příznivci benzínu těšit na doplnění nabídky o osmnáctistovku.

Dostáváme se k tomu nejdůležitějšímu, k cenám. Nejlevnější čtrnáctistovka v základní výbavě Terra vyjde na 409 900 Kč. Mluvím o pětidveřovém modelu, třídveřový je ještě o 10 tisíc levnější. Dvoulitrový diesel začíná ve výbavě Terra Cool na 554 900 Kč, velmi dobrou výbavou Sol+ se blíží k hranici 600 tisíc (bez stokoruny). Nejdražším modelem bude Auris 2,2 D-4D 180, nabízený pouze ve špičkové výbavě X (sedmnáctipalcová kola, dvouzónová klimatizace, atd.) za 709 900 Kč.

Zajímavě zní také rozhodné popřední, že by se Auris chystal ve verzi kombi. Přeloženo to znamená, že roli kombíku bude plnit dále vyráběná Corolla Verso. Na podzim se prý dozvíme podrobnosti o „nové Corolle“, ale bylo by bláhové se domnívat, že to bude podobný hatchback. Spíš bych sázel právě na ten kombík…

Honza Koubek

21.2.2007 9:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist