autoweb.cz > Toyota > Toyota nemůže za nenadálé zrychování aut
Toyota nemůže za nenadálé zrychování aut
Tedy, soud rozhodl zatím v jednom případě ze stovek, konkrétně šlo o vůz Dr. Amira Sitafalwally. Ten žaloval automobilku kvůli tomu, že jeho Scion tC začal náhle akcelerovat, buď kvůli vadnému pedálu plynu, nebo nevhodnému koberečku, o který se pedál zaseknul a pan doktor kvůli tomu naboural do stromu. Porota to však viděla jinak, nechala si pustit videozáznamy z testování, které Toyota v tomto směru prováděla a rozhodla, že automobilka za nic nemůže. Zatím je to jen jedno malé vítězství a spory se jistě potáhnou hodně dlouho, ale je to vítězství velmi důležité. Sitafalwalla a jeho právníci se chtějí odvolat.
Je pravda, že se přišlo na způsob, jakým se plynový pedál teoreticky může zaseknout za gumový kobereček a způsobit, že přívod paliva do motoru zůstane otevřený. To může být problém v případě velkoobjemového osmiválce s výkonem v řádu stovek koní, zamontovaného do hotrodu s bubnovými brzdami a radiálními pneumatikami, ale u malého moderního rodinného auta stačí v takovém případě jediná věc: šlápnout na brzdu. Motoru se to sice líbit nebude, ale moderní brzdy ho snadno přemohou, u nových aut jsou přibližně čtyřikrát „výkonnější“ než motor.Jenže v Americe to zjevně není tak jednoduché, řidič tam podle všeho místo brzdění absolvuje složitou proceduru: odložit svůj Texas MegaTrippleBurger With Extra Onion(TM), zasunout malou colu (0,75 litru) do jednoho ze čtrnácti držáků na nápoje, zvolat mocně několikrát za sebou „ou maj gááád“ a pak si zakrýt oči a narazit do stromu, domu, nebo jelena. A případně celou věc ještě natáčet na mobil. A vůbec, když má někdo před jménem zkratku Dr., neměl by náhodou jezdit minimálně Mercedesem SL?
autoweb.cz