Toyota nemůže za nenadálé zrychování aut

Spousty žalob kvůli tomu, že auta začala bez zjevného důvodu sama zrychlovat, se sneslo na hlavu japonské automobilky. Soud teď rozhodl, že je v tom nevinně.

Tedy, soud rozhodl zatím v jednom případě ze stovek, konkrétně šlo o vůz Dr. Amira Sitafalwally. Ten žaloval automobilku kvůli tomu, že jeho Scion tC začal náhle akcelerovat, buď kvůli vadnému pedálu plynu, nebo nevhodnému koberečku, o který se pedál zaseknul a pan doktor kvůli tomu naboural do stromu. Porota to však viděla jinak, nechala si pustit videozáznamy z testování, které Toyota v tomto směru prováděla a rozhodla, že automobilka za nic nemůže. Zatím je to jen jedno malé vítězství a spory se jistě potáhnou hodně dlouho, ale je to vítězství velmi důležité. Sitafalwalla a jeho právníci se chtějí odvolat.

Je pravda, že se přišlo na způsob, jakým se plynový pedál teoreticky může zaseknout za gumový kobereček a způsobit, že přívod paliva do motoru zůstane otevřený. To může být problém v  případě velkoobjemového osmiválce s výkonem v řádu stovek koní, zamontovaného do hotrodu s bubnovými brzdami a radiálními pneumatikami, ale u malého moderního rodinného auta stačí v  takovém případě jediná věc: šlápnout na brzdu. Motoru se to sice líbit nebude, ale moderní brzdy ho snadno přemohou, u nových aut jsou přibližně čtyřikrát „výkonnější“ než motor.Jenže v Americe to zjevně není tak jednoduché, řidič tam podle všeho místo brzdění absolvuje složitou proceduru: odložit svůj Texas MegaTrippleBurger With Extra Onion(TM), zasunout malou colu (0,75 litru) do jednoho ze čtrnácti držáků na nápoje, zvolat mocně několikrát za sebou „ou maj gááád“ a pak si zakrýt oči a  narazit do stromu, domu, nebo jelena. A případně celou věc ještě natáčet na mobil. A vůbec, když má někdo před jménem zkratku Dr., neměl by náhodou jezdit minimálně Mercedesem SL?

autoweb.cz

4.4.2011 4:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist