Toyota je nejhodnotnější automobilovou značkou na světě

Souboj mezi automobilovými výrobci je tvrdý a zápolení mezi německým a japonským koncernem je cokoli jen ne smířlivé. Teď (prý) hraje prim Toyota.

Japonci se mohou radovat. Tedy ti, kteří mají co do činění se značkou Toyota, která obhájila nejvyšší příčku mezi automobilkami v žebříčku stovky nejhodnotnějších globálních značek.

BrandZ pro rok 2013 (Top 100 Most Valuable Global Brands 2013) říká, že hodnota značky Toyota během jediného roku vzrostla o plných 12 %, v absolutních číslech to představuje 24,5 miliard dolarů, tedy asi 18,6 miliard eur, čili zhruba (pro běžného smrtelníka těžko představitelných) 465 miliard Kč.

Pro automobilku ovšem celkem známá pozice, protože v průběhu osmi let publikování žebříčku získala nejvyšší příčku v automobilovém odvětví již šestkrát. A v ostatních letech jí patřila pomyslná stříbrná medaile.

DOPORUČUJEME: Michael Schumacher na Nordschleife. Padl rekord?

Sesterská značka Lexus si v žebříčku deseti nejhodnotnějších automobilových značek udržela s hodnotou 3,5 miliard dolarů desáté místo.

Autoweb.cz

22.5.2013 3:39

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist