Toyota i-Road nemá jednu důležitou věc – motor

Koncept i-Road by mohl být velmi zajímavý, kdyby dostal třeba vysokootáčkový čtyřválec ze superbiku Yamaha. Bohužel je to ale pomalý elektromobil.

Tohle je prostě špatně. Nadějný koncept kompaktního městského přibližovadla kombinující výhody automobilu a motocyklu zkazila automobilka tím, že mu dala nudné a slabé elektrické pohonné ústrojí. Když už, tak ať je to aspoň plug-in hybrid

DOPORUČUJEME: Co by měl každý řidič vědět o motorkářích?

Z pohledu nadšence by samozřejmě bylo fajn, kdyby Toyota sáhla do skladu koncernového příbuzného, který na své motocykly lepí jméno Yamaha. Copak tahle věhlasná značka, která mimo jiné pomáhala vyvíjet pětilitrový osmiválec pro Lexus IS-F, nemá k dispozici žádný vhodný motocyklový motor? Třeba litrový čtyřválec z Yamahy R1? I nějaký civilní dvouválec by byl fajn.

Takže místo něčeho velmi zajímavého, co kombinuje obratnost a rychlost motocyklu s pohodlím a bezpečností automobilu, je tu zase jen rádoby ekologická elektrická krabice o výkonu, ehm, 4 kW, tedy asi pět a půl koně. Dojezd je jen 50 km. A nabití trvá tři hodiny. Co je na motocyklovém motoru, který by měl v tomhle malém a lehoučkém vozítku velmi nízkou spotřebu, špatně? Aha, spaluje benzín a vraždí tak kytičky a lední medvědy. Za mě palec dolů, Toyoto.

4.3.2013 11:40| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist