autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Toyota i-Road nemá jednu důležitou věc – motor
Toyota i-Road nemá jednu důležitou věc – motor
Tohle je prostě špatně. Nadějný koncept kompaktního městského přibližovadla kombinující výhody automobilu a motocyklu zkazila automobilka tím, že mu dala nudné a slabé elektrické pohonné ústrojí. Když už, tak ať je to aspoň plug-in hybrid…
DOPORUČUJEME: Co by měl každý řidič vědět o motorkářích?
Z pohledu nadšence by samozřejmě bylo fajn, kdyby Toyota sáhla do skladu koncernového příbuzného, který na své motocykly lepí jméno Yamaha. Copak tahle věhlasná značka, která mimo jiné pomáhala vyvíjet pětilitrový osmiválec pro Lexus IS-F, nemá k dispozici žádný vhodný motocyklový motor? Třeba litrový čtyřválec z Yamahy R1? I nějaký civilní dvouválec by byl fajn.
Takže místo něčeho velmi zajímavého, co kombinuje obratnost a rychlost motocyklu s pohodlím a bezpečností automobilu, je tu zase jen rádoby ekologická elektrická krabice o výkonu, ehm, 4 kW, tedy asi pět a půl koně. Dojezd je jen 50 km. A nabití trvá tři hodiny. Co je na motocyklovém motoru, který by měl v tomhle malém a lehoučkém vozítku velmi nízkou spotřebu, špatně? Aha, spaluje benzín a vraždí tak kytičky a lední medvědy. Za mě palec dolů, Toyoto.