Toyota GT 86: po faceliftu větší objem motoru a 260 koní

60 fotografiíToyota GT86

Modernizace Toyoty GT 86 plánovaná na rok 2015 má přinést zvětšení objemu motoru a zvýšení jeho výkonu z 200 na cirka 260 koní.

Diskuze

25 komentářů

    Bubák

    „Z pohledu reakcí na plyn či linearity průběhu výkonu není benzínovému boxeru moc co vyčítat, “ Opravdu? Vždyť o propadu výkonu – krouťáku mezi 3 a 4 tis. otáčkami za minutu, který nelze odstranit ani přeprogramováním ECU ani přeplňováním si štěbetají i vrabci na střeše.

    ovar

    pokud je mi známo (a to pouze neteoretizuji), tak ten „propad“ v reálu není tak zoufalý, jak se, předpokládám, snažíte naznačit. kromě toho lze řazením dosáhnout, že otáčky pod toto pásmo nepadají a navíc, čtu „není moc co vyčítat“, což by narážka na tento rozhodně ne strašlivý problém být mohla, že?

    Vavris

    Zoufalý v reálu není, ale velmi nepříjemný je, převodovka od toho zcela nepomůže – třeba pomalé vracáky znamenají buď přetočenou jedničku nebo neduživou dvojku v tom „mrtvém“ pásmu.

    Akorát o tom, že by to jiná ECU nezlepšila jsem nikdy neslyšel. Imho právě laditelná ECU a nějaký normální výfuk, z toho auta udělají docela motorově příjemnou záležitost,

    Bubák

    Propad je tak nepříjemný, že BRZ není na normální („podtočené“) ježdění. Právě těch 3 až 4 tis. by mělo na 4 válec být tak akorát, aby při sešlápnutí plynu nikterak agresivně, ale nenuceně akceleroval. Ale ne u BRZ. Tam je při každém předjíždění potřeba motor vytočit k 5ti tisícům. Ve výsledku je BRZ auto jen na „ostrou“ jízdu s vytočeným motorem a spotřebou STíčka.

    Bubák

    Bezzubost dopadu přeprogramování ECU na výkonnostní propad např. zde strana 8:

    http://www.mrtperformance.com.au/images/stories/products/power_kits/PowerKit-Toyota86-MY12-revaug2012.pdf

    A bezzubost kompresoru hír: http://www.litchfieldblog.co.uk/?p=1933

    ovar

    chvíli jsem měl dojem, že by tady mohla probíhat rozumná diskuse, nicméně napsat, že atmosférické BRZ má spotřebu STi, je hodně slepý výstřel. jezdil jste s oběma vozy?

    Bubák

    Bylo to myšleno tak, že při ostrý jízdě si BRZ vezme cca 15 na sto, což je u STíhačky (GH) celoční průměr 😉

    Překvapivě.

    Andrej

    pozeram ze je to tu samy expert – ako pri kazdej diskusii k tymto autam, este by som sa chcel spytat kto mate GT86/BRZ, alebo ste s nim aspon nejaky cas jazdili…?

    Mam GT86 a uprimne mi nic na nom nechyba, mimo toho ze by som prijal hrubsi venec volantu a nema to trojblik smerovky. Dokonca mi paradoxne staci i tych 200 koni. Asi budem nejaky divny. K tej spotrebe ako STI sa nebudem ani vyjadrovat.

    Andrej

    pozeram ze je to tu samy expert – ako pri kazdej diskusii k tymto autam, este by som sa chcel spytat kto mate GT86/BRZ, alebo ste s nim aspon nejaky cas jazdili…?

    Mam GT86 a uprimne mi nic na nom nechyba, mimo toho ze by som prijal hrubsi venec volantu a nema to trojblik smerovky. Dokonca mi paradoxne staci i tych 200 koni. Asi budem nejaky divny. K tej spotrebe ako STI sa nebudem ani vyjadrovat.

    Bubák

    Ano jel jsem BRZ a ačkoliv tíhnu spíš k subaru, přijde mi že moje 118 kW MX-5 jede líp než 147 kW BRZ. Že těch 147 kW BRZ stačí, naprosto souhlasím. Ale prostě mi přijde, že narozdíl od MX-5 je to takový hard core, že se na normální ježdění nehodí, a to hlavně kvůli nutnosti držet motor v otáčkách, při kterých je OEM audio naprosto zbytečné.

    Andrej

    neviem ake mate normalne jazdenie, ale pri mojom normalnom jazdeni(mesto a okolie mesta, dochadzanie do prace, atd) ja prave drzim otacky dole – chodim s nim kludne na 5 stupni 60km/h…cize prave opak je pravdou…ked vsak treba, podradim na 2 a vrcim.
    Matematika ma nepusti, no napriek tomu vam neberiem subj.pocit, ze tych 118kW ide lepsie ako 147.

    Bubák

    A k té spotřebě. Beru to tak, že STíčko v hatchbacku slouží jako normální přibližovadlo v létě v zimě, do kterého se toho dost vejde a dá se s ním jezdit i normálně. Takže celoroční průměr mám kolem 15 a kdybych občas neblbnul a požíval ho výhradně na normální ježdění, tak mám spotřebu mezi 10 a 11. Kdežto s BRZ se normálně jet nedá a měl bych spotřebu aspoň 12, ale spíš těch 15. Na druhou stranu s MX-5 jezdím i na pohodu, při předjíždění podřazuju na 5 u vyložených loudalů na 4 (kdežto v BRZ bych musel dát vždy za 3) a jezdím s celoročním průměrem okolo 8.

    Bubák

    Dojíždění do práce si v BRZtku nedokážu představit. Stačí když sprchne a na výmolech to skáče jak splašená koza. Na nastupování aby si člověk pořídil obouvák. …

    Bubák

    Myslím, že krouťák 208 N.m máme stejný, taháme to ze stejnýho objemu, a MX-5 váží o 150 kg míň než BRZ. O tom, že zatím žádný BRZ ani GT-86 na brzdě nemělo deklarovaných 147 kW, ale někde kolem 130 nechám stranou 😉

    Andrej

    neviem ake mate normalne jazdenie, ale pri mojom normalnom jazdeni(mesto a okolie mesta, dochadzanie do prace, atd) ja prave drzim otacky dole – chodim s nim kludne na 5 stupni 60km/h…cize prave opak je pravdou…ked vsak treba, podradim na 2 a vrcim.
    Matematika ma nepusti, no napriek tomu vam neberiem subj.pocit, ze tych 118kW ide lepsie ako 147.

    Andrej

    v testoch vysla spotreba GT86 niekde okolo 8, kombinovana. Ja mam auto ktore ma zatial 500km a povacsine s nim blbnem (az na cestu do prace ktora je cca 3km) a mam spotrebu 11 zatial. Vase cisla su len domnienkou, myslim tie o BRZ.S tym podradenim na 2 som to myslel, ze tam je ten vykon a auto potom vyrazne zrychli, ale na bezne predbihanie v normalnej premavke urcite netreba podradit viac ako o stupen – ak clovek vyslovene neriskuje

    Andrej

    no ja mam az do prace maximalnu rychlost 70 km/h – takze nemam co riesit, som stihly a s nastupovanim nemam problem…co sa tyka tvrdosti, mal som predtym Civic 2006 a mam pocit ze 86tka je menej tvrda 🙂

    Vavris

    No, ono to subjektivně působí, že to fakt nijak extra nejede, taky jsem z toho měl pocit větší podmotorovanosti, než u MX-5, ale v mém případě dokonce NB 1.8 😀 Čímž nechci říkat, že to skutečně pomalejší je (kdyby to nějaký expert nepochopil).

    catana

    Neda mi to.. na 86 mam najeto aktualne cca 5 tisic. Super je, ze pri poklidnem posouvani po meste se da klidne jet na 5tku. Ovsem cokoliv predjet pak znamena 5-4-3. Spotreba na okresce ve sviznem tempu 10, v normalnim 8. Na okruhu (Most) si vzala 14. Pri predjizdeni je nutny pocitat s tim, ze se musi podradit aby motor byl aspon ve 4.5 tisicich, jinak to vubec nejede. Ostatne minusem tohodle auta je, ze vypada rychlejsi nez ve skutecnosti je. A lecjaky dobrak ma tendenci porovnavat jak to jede jemu, takze kdyz behem meho predjizdeni prida, uz mi chybi vykonova rezerva…

    Ve stejnem rezimu je na tom STI dost jinde. Na okruhu 25+, poklidnejsi rezim v intelligent rezimu kolem 11… nicmene STI je mnohem univerzalnejsi. Ale co se tyka pocitu z rizeni, je to ohromny sedan na steroidech, s 86 je mnohem vetsi sranda.

    Andrej

    Ano, vsimol som si ze sa na mna tlaci kdejaka oktavka a vrkota za mnou. Ide len o to, ci sa chces zavodit a nechas vyprovokovat. Mne su docela u prdele – v tom beriem ze je rozdiel medzi nami. Ja som si kupil auto pre zabavu, pre dobry pocit z jazdy…a oni si chcu nieco dokazovat, pricom maju asi pocit ze jazdia na Porsche 🙂

    inak o tom ako to vyzera, boli sme sa previezt s kamosmi (GT86, Abarth 500, 911) a predbiehal nas motorkar a pri mne vystrcil palec hore. U nas v okrese mam napriklad GT86 len ja. Nekupil som si to kvoli pozornosti, ale bavi ma i to, ze je to nevsedne auto i vyzorom.

    Andrej

    Ano, vsimol som si ze sa na mna tlaci kdejaka oktavka a vrkota za mnou. Ide len o to, ci sa chces zavodit a nechas vyprovokovat. Mne su docela u prdele – v tom beriem ze je rozdiel medzi nami. Ja som si kupil auto pre zabavu, pre dobry pocit z jazdy…a oni si chcu nieco dokazovat, pricom maju asi pocit ze jazdia na Porsche 🙂

    inak o tom ako to vyzera, boli sme sa previezt s kamosmi (GT86, Abarth 500, 911) a predbiehal nas motorkar a pri mne vystrcil palec hore. U nas v okrese mam napriklad GT86 len ja. Nekupil som si to kvoli pozornosti, ale bavi ma i to, ze je to nevsedne auto i vyzorom.

    Nezavodim, ostatni jsou mi celkem sumak. Mel jsem na mysli situaci, kdy predjizdim nejake pomaleji jedouci vozidlo (aniz bych ho predtim jakkoliv „prudil“) a on prida az co ho zactu predjizdet. Uz me takhle parkrat zkomplikovali zivot, za posledni 2 mesice aspon 6x. Tim, ze se mi to u Imprezy nestalo kam me pamet saha, usuzuji, ze 86tka vyvolava nejake zvlastni emoce.

    joseph

    Tvl, to je zase banda expertů a teoretiků tady. Nejlíp vždycky ví všechno ti, kteří s tim nejeli, ale četli o tom na novinkách a auto.cz. Tohle auto má tak zoufale špatný gumy, že i těch 200 koní je v reálu až moc. Mě to pravidelně utíká pod prdelí v rychlosti kolem 30 kmh na kruháči. Je to sranda a víc výkonu to nepotřebuje. Kupte si Audyny 3.0 TDI, načipujte si to, ať vám to jede vocpoda a neserte se do aut, která pro vás nejsou dost dobrá. I kdyby měla GT86 šestnáctistovku a 120 koní, pořád to bude skvělý auto.

    Michal

    Synečku evidentně s tím vozem nemáš co dočinění…ta převodovka je tak nakrátko…teda prvních 5 stupňů..šestka je už delší…ale hlavní je, že při městské padesátce jezdím na 5ku..a auto reaguje…a co se předjíždění týče…no víš když je prostor předjedu i na 5ku 😉 takže houpej nohama a neupouštěj moudra když to auto nemáš nebo si s ním ani nejel ty internetovýt teoretiku. Spřáním hezkého dne Michal

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist