Toyota Corolla sedan

Myslíte si, že pořádná auta jsou jen ta s kufrem vzadu? Očividně nejste sami.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Počkat, tady něco nehraje: jméno Corolla přece mělo nadobro zmizet ze světa. Místo něj přišla „nová Toyota“, o které si většina lidí včetně nás myslí, že je úplně stejná jako ta stará.

Automobilka se nicméně rozhodla, že vyřadit sedan z nabídky na konzervativních trzích by mohlo být příliš riskantní. Ano, chápete správně: Toyota Corolla sedan se prodává v České republice, v Turecku… no, a v podobných banánistánech.

Na našem trhu je Corolla sedan k dostání se dvěma benzínovými a dvěma naftovými čtyřválci:

1.4 VVT-i 71 kW/97 k, 130 Nm, 170 km/h, 6,7 l/100 km
1.6 Dual VVT-i 91 kW/124 k, 157 Nm, 195 km/h, 6,9 l/100 km

1.4 D4-D 66 kW/90 k, 190 Nm, 175 km/h, 4,9 l/100 km
2.0 D4-D 93 kW/126 k, 300 Nm, 200 km/h, 5,3 l/100 km

Podlahovou plošinu si Corolla sedan půjčila od hatchbacku Auris, ale nasadila si na ni vlastní tříprostorovou karoserii. Zavazadelník má objem 450 litrů, což je v nepříliš početné kategorii sedanů segmentu C tak akorát. Opěradla zadních sedadel můžete sklopit, nevadí-li vám, že takto vzniklá ložná plocha nebude úplně rovná.

Jak je u Toyot zvykem, to nejlepší, co lze o Corolle sedan říct, je to, že se o ní nedá říct nic špatného. Zatáčí, jede, zrychluje a zpomaluje, aniž by k sobě jakýmkoli způsobem poutala pozornost. Tušíte správně, že podle našeho gusta Corolla sedan není, ale na druhou stranu, určitou klientelu právě tahle nevtíravá samozřejmost oslovuje.

I tenhle druh zákazníků by však určitě ocenil, kdyby mohl otevřít víko kufru nějakým normálním způsobem. V interiéru, na klíči ani na samotném kufru není žádné tlačítko, takže nezbývá, než postaru zasunout klíček do zámku a otočit.

Za model Corolla sedan 1.6 VVT-i ve výbavě Sol žádá Toyota vcelku rozumných 519 900 Kč. Na oplátku vám poskytne sedm airbagů (ten lichý je kolenní u řidiče) klimatizaci, tempomat, přehrávač CD s ovládáním na volantu nebo mlhovky. To skutečně není špatné.

Sami sobě bychom ale nedokázali zdůvodnit, proč kupovat sedan, když trh doslova přetéká nabídkou atraktivních, zajímavých a vesměs praktičtějších hatchbacků podobné velikosti.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyToyota Corolla sedan 1.6 VVT-i
0-100 km/h (s)10,4
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobezolovnatý benzín, RON 95
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpřdu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkapětistupňová ručně řazená
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)91 kW/124 koní v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)157 Nm v 5200 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)195
Spotřeba paliva (l/100 km)9,0/5,8/6,9
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4540
Šířka (mm)1760 (bez zrcátek)
Výška (mm)1470
Rozvor náprav (mm)2600
Provozní hmotnost (kg)1365
Zavazadlový prostor (l)450
Ceny
Základní cena modelu519 900 Kč
Cena testovaného vozu529 300 Kč
11.2.2008 7:00
Více o tématu: autaToyotaToyota Corolla

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist