Toyota Corolla sedan

Myslíte si, že pořádná auta jsou jen ta s kufrem vzadu? Očividně nejste sami.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Počkat, tady něco nehraje: jméno Corolla přece mělo nadobro zmizet ze světa. Místo něj přišla „nová Toyota“, o které si většina lidí včetně nás myslí, že je úplně stejná jako ta stará.

Automobilka se nicméně rozhodla, že vyřadit sedan z nabídky na konzervativních trzích by mohlo být příliš riskantní. Ano, chápete správně: Toyota Corolla sedan se prodává v České republice, v Turecku… no, a v podobných banánistánech.

Na našem trhu je Corolla sedan k dostání se dvěma benzínovými a dvěma naftovými čtyřválci:

1.4 VVT-i 71 kW/97 k, 130 Nm, 170 km/h, 6,7 l/100 km
1.6 Dual VVT-i 91 kW/124 k, 157 Nm, 195 km/h, 6,9 l/100 km

1.4 D4-D 66 kW/90 k, 190 Nm, 175 km/h, 4,9 l/100 km
2.0 D4-D 93 kW/126 k, 300 Nm, 200 km/h, 5,3 l/100 km

Podlahovou plošinu si Corolla sedan půjčila od hatchbacku Auris, ale nasadila si na ni vlastní tříprostorovou karoserii. Zavazadelník má objem 450 litrů, což je v nepříliš početné kategorii sedanů segmentu C tak akorát. Opěradla zadních sedadel můžete sklopit, nevadí-li vám, že takto vzniklá ložná plocha nebude úplně rovná.

Jak je u Toyot zvykem, to nejlepší, co lze o Corolle sedan říct, je to, že se o ní nedá říct nic špatného. Zatáčí, jede, zrychluje a zpomaluje, aniž by k sobě jakýmkoli způsobem poutala pozornost. Tušíte správně, že podle našeho gusta Corolla sedan není, ale na druhou stranu, určitou klientelu právě tahle nevtíravá samozřejmost oslovuje.

I tenhle druh zákazníků by však určitě ocenil, kdyby mohl otevřít víko kufru nějakým normálním způsobem. V interiéru, na klíči ani na samotném kufru není žádné tlačítko, takže nezbývá, než postaru zasunout klíček do zámku a otočit.

Za model Corolla sedan 1.6 VVT-i ve výbavě Sol žádá Toyota vcelku rozumných 519 900 Kč. Na oplátku vám poskytne sedm airbagů (ten lichý je kolenní u řidiče) klimatizaci, tempomat, přehrávač CD s ovládáním na volantu nebo mlhovky. To skutečně není špatné.

Sami sobě bychom ale nedokázali zdůvodnit, proč kupovat sedan, když trh doslova přetéká nabídkou atraktivních, zajímavých a vesměs praktičtějších hatchbacků podobné velikosti.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyToyota Corolla sedan 1.6 VVT-i
0-100 km/h (s)10,4
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobezolovnatý benzín, RON 95
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpřdu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkapětistupňová ručně řazená
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)91 kW/124 koní v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)157 Nm v 5200 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)195
Spotřeba paliva (l/100 km)9,0/5,8/6,9
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4540
Šířka (mm)1760 (bez zrcátek)
Výška (mm)1470
Rozvor náprav (mm)2600
Provozní hmotnost (kg)1365
Zavazadlový prostor (l)450
Ceny
Základní cena modelu519 900 Kč
Cena testovaného vozu529 300 Kč
11.2.2008 7:00
Více o tématu: autaToyotaToyota Corolla

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist