Toyota Corolla (1997 – 2002)

10 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Osmá generace Toyoty Corolla usedlým designem mnoho motoristů neosloví. Na vyhlášenou spolehlivost, ale řada prakticky založených řidičů slyší.

Diskuze

28 komentářů

    Srandista

    Zaujimalo by ma, kde ste nechali vo vypise karoserii liftback… Co je o to kurioznejsie, vzhladom na to ze ste ho evidentne testovali (teda, je ukazany na fotkach). Hatchback bol totiz len 3 dverovy.

    A ked uz ste spominali tu otrasnu manzetu riadiacej paky, mohli ste spomenut aj model G6, ktory mal 6 stupnovy manual (a tu manzetu mal ovela pohladnejsiu, kozennu).

    A aspon namatkom spomenut v clanku facelift aj s jeho najmarkantensimi zmenami (prave tie VVT-i motory a nove svetlomety) ste mohli predsa len tiez.

    Neri0

    To je zase recenze jak stehno. Prej malý výkon motoru z jednatroky. Vždyť , aby konkurence dohnala alespoň nějaký výkon japonských agregátů musele k nim dát turbo viz 1,2TSI 77kW. To je výkon…

    Autopozicovna

    Mam Corolu 1,3 1997 Dodnes jazdi v autopozicovni!, ma 270000km a za 14 rokov sme menili okrem pravid. servisu len 2x termostat , čapy napravy a 1x lozisko a zadny diel vyfuku spolu 180€ za ND za 14rokov !!!! Auto stale jazdí ako nove nič nehvrzga, netrase. Pri Deutche qualitet VW, a skoda fabia by to bolo asi 12000€ za nove hlavy na 1,2htp ,servoriadenia, loziska 14x GO prednej napravy a vykony, spotreby a technologie o 10 rokov novsich VW 1,2 a 1,4 40kw a 63kw mi robia usmev na tvári. Jedno co je pravda na Corolle ze design je hrôzostrašný ale normalny ludia sa potrebuju voziť a nie sekat frajera šetriť na servis !

    Mám 1.9D je lenive, ale jezdí furt. Je to jeden z nejspolehlivejsich dieselu vsech dob. Nezatracoval bych ho tak výrazne :). Auto mam 5 let a urcite jeste hodne let mit budu.

    Plní motor taky normu Euro 5?

    Smurf

    Tady zase někdo srovnává nesrovnatelné.
    Za prvé: V té době motory nemusely plnit dnešní emisní normy.
    Za druhé: Motor 1332 ccm by se měl spíše srovnávat s 1.4 od VW s objemem 1390 ccm a ten v té době byl i ve výkonové verzi se 74 kW.
    Za třetí: 1.4 s turbem má v nejslabší verzi 90 kW, což je o 27 kW více, o točivém momentu raději ani nebudu psát…

    J. Oráč

    Rok výroby 1998. Na auto je takový flink, že těžko pohledat a o jejím příteli, který ho užívá stylem, z cizího krev neteče, ani nemluvím. Dnes má auto najeto přes 260 t.km. Na autě bylo měněno pouze 2x brzdové kotouče+destičky, manžeta poloosy, po 240t. km zadní brzd. čelisti. Ve 145 t. km tlumiče pérování (zadní tekly). No a pochopitelně olej, filtry, pneumatiky. Ve 242 t. km (r.2010). jsme museli sehnat jinou převodovku, protože díky flink údržbě se nepřišlo na to, že se vytrácel olej a převodovka se zadřela. Ojetá z havarovaného auta je v dobrém stavu. Přišla na 20% opavy nové. Díky jejímu příteli, který nedobrzdil byla vyměněna př. kapota, nárazník, čelo, chladič, světla, kompletní výfuk a celé auto bylo přelakováno (r. 2010). Museli se také vyměnit pásy (pyrotech. předpínače), pěkná cenová pecka. Štěstí, že se neaktivoval airback. Opravu jsem provedl sám. Značkový servis chtěl za kompletní opravu tak kolem 120 t. Kč. Corolla prochází STK bez potíží. Motorový olej se do výměny nedolévá. Auto lze srovnávat v té době u nás s nejprodávanější Škodou Felicíí. Corolla jsou jiné dudy. Už díky posilovači řízení, podstatně lepšímu vnitřnímu komfortu (tichost) a nesporně lepšími výkonovými a jízdními vlastnostmi. Felicii jsme měli také novou 1,3 GLXi r.v. 1999. Ovšem cena pořízení Corolly byla také nesrovnatelně vyšší. Dnes se dá říci, že auto je za zenitem morální a fyzické životnosti,ale vysoká koroziodolnost, vložené náklady do oprav přes 50 t. Kč, nechává stále auto v provozu. A je radost s ní jezdit.

    Když už chcete Corollu srovnávat s nějakou Škodovkou té doby, tak snad s Octavií, která je generačně a zařazením do třídní velikosti podobná.

    Srandista

    Nesuhlasim, porovnavat podla mna je urcite nutne s Feliciou, a nie s Octaviou. Staci sa uz len pozriet na rozvor, rozdiel medzi Feliciou a Corollou v tejto generacii je len 1,5 cm. Octavia ju uplne dakde inde, s tou je porovnatelna az dalsia generacia Corolly.

    Corolla byla, je a bude nižší střední třída. Chcete snad tvrdit, že patří nebo patřila do kategorie aut velikosti VW Polo, Ford Fiesta?

    Jimmi

    Corolly mám dvě, ta starší z nich je podobný liftback jako na obrázku, jenom se jedná o generaci E10, vyráběnou v letech 1992-95, po drobných neviditelných změnách až do roku 1997. Ta moje byla vyrobena hned na začátku výroby této generace a mám ji již dvanáct let.
    Na autě je prakticky vše původní, včetně výfuku, lambdy, katalyzátoru, spojky a jiných podobných dílů, které se zpravidla u jiných aut mění jak na běžícím pásu. Měneny byly jen tlumiče a spotřební části brzd.
    Je pravda, že co se týče vzhledu, byla generace, popsaná v článku asi největší úlet od Toyoty. Generace, kterou mám já, vypadala mnohem lépe (ač základ byl skoro stejný) a i dnes působí velmi atraktivně.
    Výčet karosářských verzí Corolly u obou těchto generacích není úplný. I když pro Evropu byl počet variant omezený, přesto existovaly jako sedan, 3D hatchback, 5D hatchback, kombi a 5D liftback.
    Podvozek tohoto auta se velmi liší od popisu v článku. Má totiž zadní nápravu s nezávislým zavěšením a svým vlastním příčným stabilizátorem. Což například ve srovnání s Octavií první generace vozu propůjčuje nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti. Podvozek působí trochu tvrdě, ale je nadprůměrně čitelný a poskytuje perfektní odezvu. A určitě se v zatáčkách auto nenaklání, zvláště při výjezdu.
    Motor 1332 má v mém případě výkon 65kW a velmi se liší od běžné evropské produkce. Je to prostě motor pro znalce. Ožívá až při vysokých otáčkách, zato vás nezklame při předjíždění třeba na trojku. Nejvyšší výkon má při 6000 ot. a omezovač je nastaven na 6300. Vrchol kroutícího momentu při 4600. Pokud s ním člověk umí zacházet, určitě působí všlijak jinak, jenom ne nudně, jak popisuje autor. Přitom spotřeba se i s hydraulickým posilovačem řízení dá držet na 6 litrech na 100 km aniž by se člověk loudal. Dlužno však připomenout, že se jedná o opravdu nejslabší motorizaci tohoto modelu. Nicméně i ta se dala zakoupit se šestistupňovou převodovkou (u nás ne) a pro některé trhy i s turbem.
    K velikosti vnitřního prostoru snad jenom to, že na rozdíl od první generace Octavie se na zadních sedačkách nebinkám hlavou o rámeček okna a vpředu i vzadu mám mnohem více místa na nohy. O kolenech nemluvě.
    A kufr…..? Vezl jsem v něm jednou pračku, starou socialistickou zn. Romo. Byla položená na zádech, ale víko kufru jsem s rezervou zavřel 🙂

    Jimmi

    Hatchback byl 3D i 5D.

    Jimmi

    Jo, a na snímku je samozřejmě liftback, před faceliftem, ten nejošklivější.

    Liftback je výplod fantasie. Vyráběl se jen sedan, kombi a hatchback – ten byl i pětidveřový. Karoserie typu liftback by musela mít stupňovitou záď s výklopnou stěnou. Stupňovitá záď zde ale opravdu neni!

    Jimmi

    Ale no tak!
    Byl to podobný liftback jako třeba první oktávka. Mezi hatchbackem a liftbackem byl podobný rozdíl jako mezi oktávkou a příslušným golfem, když už to musím takhle přibližovat.
    Chce to se nejdříve informovat.

    filip

    je to velice pěkné auto… Na tomto autě je hezke že disponuje mírným sportovním vzhledem. a to že je v autě málo místa je uplně normální, auto bylo zrekonstruováno hlavně pro mladší generaci, nikoliv za účelem rodinného vozu.
    Doporučuji tenhle vůz nezklame vás!! Dokonce i co se týče rychlejší a zběsilejší jízdy ( u 1.3 stačí jen prav úprav např. sportovní filtr, nebo chip-tuning). Prostě nádherné auto v mnoha směrech!!

    filip

    je to velice pěkné auto… Na tomto autě je hezke že disponuje mírným sportovním vzhledem. a to že je v autě málo místa je uplně normální, auto bylo zrekonstruováno hlavně pro mladší generaci, nikoliv za účelem rodinného vozu.
    Doporučuji tenhle vůz nezklame vás!! Dokonce i co se týče rychlejší a zběsilejší jízdy ( u 1.3 stačí jen prav úprav např. sportovní filtr, nebo chip-tuning). Prostě nádherné auto v mnoha směrech!!

    Trautnberk

    No bohužel mám z této recenze rozporuplné pocity, že k fotkám autor prohlédnul katalog náhradních dílů třeba z AK, aby mohl vysypat motorizace, k tomu přepsal texty recenzí posbíraných z minulosti a voala máme tu recenzi. Možná zbytečně křivdím, avšak.

    Jízdní vlastnosti jsou rozhodně nad tehdejší lidově zaměřenou konkurencí, překvapivě byly kdysi vychvalovány i v testu ojetin v takovém plátku, jako je SM. Prostor vzadu je bohužel jen dostačující, oproti předchozí generace působí subjektivně menší. 5Dv hatchback, jak se člověk mohl dočíst zde v diskuzi, neexistoval, jen vyobrazený liftback. Doporučované motory VVTi první generace trpěly výrobní vadou – ovalitou válců, dochází, mnohdy skokově, k vysoké spotřebě oleje a při nepovšimnutí až k zadření motoru. Týká se to nejen corolly ale v podstatě všech těchto motorů až do roku 2005, nejvíce by mohli povídat majitelé poslední generace Celicy a MR2. Samozřejmě se najdou lidé, kterým i tyto problémové motory slouží bez obtíží.

    Bulletin od toyoty: http://www.uloz.to/xRvBhDT/spotreba-oleje-motory-vvti-pdf

    Tato generace Corolly, ještě před faceliftem, se dá považovat za poslední opravdu japonské a poctivé auto, po faceliftu byla výroba přesunuta do anglie (VIN SB namísto JT u předfaceliftu) a kvalita šla dolů, ač, opět, existují lidé, kterým slouží bez problémů, oproti těm japonským jsou tam objektivní rozdíly.

    Ano a existence verzí G6 (ať už u motorů 1332 ccm 4E-FE, 1.4 VVTi 4ZZ-FE, 1.6 4A-FE nebo 1.6 3ZZ-FE) byla zcela opomenuta, stejně jako to, že motor 1.8 7A-FE, o kterém byla v článku zmínka, najdete v evropě pouze v kombíku a jediném dostupném provedení 4×4 tohoto auta. Chápu, že psát o absolutně exotickém zboží, jakým byly verze levin (AE111) s 20 ventilovými atmosferickými 1.6 o výkonu 165 koní se, vzhledem ke zdejšímu názoru na tyto důchodcovské auta, vůbec nehodí a v podsatě to i postrádá smysl, ač se zde tyto motory, jako šedý import, sporadicky vyskytují.

    Trochu počtení: http://www.86ers.org/cz/tech/4age-types/

    Jimmi

    Tak jsem se asi přeci jen v příspěvku výše zmýlil. Posuzoval jsem to podle předchozí generace (označované E10), která opravdu existovala v těchto karosářských verzích (pro Evropu):
    3D hatchback, 5D hatchback, 4D sedan, 5D liftback, 5D kombi.
    V článku posuzovaná generace E11 už tedy existovala jenom jako:
    3D hatchback
    4D sedan
    5D liftback
    5D kombi.
    Už tedy z historických důvodů asi není vhodné psát o v článku vyobrazeném modelu jako o hatchbacku.

    Jinak tady je fotka docela pěkné G6 generace E11 po faceliftu (verze liftback):
    http://imageshack.us/f/94/img4304resize.jpg/

    U faceliftových motorů VVTi s proměnným časováním ventilů se opravdu objevovala výrobní vada a Toyota vyměňovala blok motoru v rámci záruky.

    Výroba v Anglii probíhala myslím již dříve a záleželo spíše na karosářské verzi. Každopádně nejvyšší kvalitu mívaly Corolly tak do roku 1995. Ta pak z důvodů cenové války mezi automobilkami začala postupně klesat. Spousta komponentů pak byla dodávána z globálních sítí výrobců těchto dílů a ty nahrazovaly původní díly čistě japonské.

    filip

    čaute lidi potřebuji radu,, nevím ktere auto.
    corolla e11 (tato), honda civic 6g fastback, mazda 323f ba. které byste braly vy?? pomoc! 😀

    mtn

    pre tejto generacii bol len 3d hatchback

    Filip

    Dobrý den,

    prodám tento vůz (toyota corolla), 1,4, 1997, najeto 170 000, základní výbava. Cenu bych viděl na 30 000 Kč. Pro více informací FilipLukac@seznam.cz

    frantisek

    DOBRY DEN KOUPIM !!!!! vas UZITKOVY a OSOBNI vuz znacky toyota ( HIACE) ( MAZDA E) ( MITSUBISI L 300) ( COROLA ) ( CARINA) ( LATIACE) ( HILUX) ( URVAN ). VSE OD ROKU 1988 – 1998 ( ZA VAMI STANOVENOU CENU. ) Stav vaseho vozidla u me nerozhoduje pouze jeho vek a motor pri.- (benzin, nafta). Odpovim na jake koly vase nabitky formou emailu nebo telefonicky. Nabizim vam nejvysi moznou cenovou nabitku a 100% dohodu. Penize ihnet na miste po podpisu smlouvy, která vám bude slouzit k odhlaseni vozidla z evydence NA ME JMENO. Vše k vaší naprosté spokojenosti. Přijez pro vas vuz, po naší vzájemné dohodě ( PLATI PO CELE ČEKE REPUBLICE ) Na tyto vozy mi zbylo dost náhradních dílů, tudíž koroze či propadlá stk nebo jakekoly jine zavady na vasem vozydle mi nevadí BERU VSE. Předem mnohokrát děkuji za vaše nabídky a budu se tesit na vaše zavolání.

    dinekla

    mam zajem o koupi vasich toyot

    dinekla

    koupim jakoukoliv toyotu

    Tom

    Dobrý den.Motor 1,4 má 55kw a né 63…….

    josebanche

    Corollka má už 16 rokov, predchádzajúci majiteľ ju neudržiaval v dobrom stave, dokonca ju nechal nabúrať do LP dverí a blatníku. Holka jazdí, jazdí a jazdí, tichúčko, prešla cez STK i EK bez pripravy a na starých náplniach. K tomu či LB alebo HB: oproti predchodcovi e10 má e11 verziu s 5D pretiahnutú a teda s väčším kufrom. Ja tomu vravím taká ,,zmenšenina oktávky“ so samými plusmi. Čo sa týka ťahu, je fakt že v nízkych otáčkach, podľa mňa pod 2000ot je kľudnučká, ale akonáhle preladíte nad 2500ot, deju sa “zmeny“ – vie dotierať do kopca i na octaviu2 TDI 🙂 ….asi tak. Len s jednym opatrne – váhovo nepreťažovať, nie je to volvo…

    jpsix

    podla mna liftback nezasiera sa zadne okno pri hatchbacku ano

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist