Toyota Corolla 1.6 Valvematic (2016)

22 fotografiíToyota Corolla

Již padesát let se po silnicích prohání Toyota Corolla. Jak jezdí poslední jedenáctá generace, která nedávno prošla faceliftem?

Diskuze

9 komentářů

    coolibra

    Autor by nám ještě mohl sdělit, zda-li jsou rozvody poháněny řetězem a tudíž se nový majitel seznámí , na rozdíl od evropských aut, za dlouhé roky akorát s místem kam se leje benzín. Vždycky se slušně zeptám taxikáře když jsem někde v Asii, že kolik má vaše Toyota najeto pane? A obvykle dostanu odpověď mězi 500-600 tisíci km mister , no problem. A to u vozidel v městském provozu, které vypadá ještě velmi zánovně. Jinak nová Corolla vypadá jak z filmu o Transformerech ale to jí rádi odpustíme, Hlavně, že to fachá, my máme totižto svých starostí dost a nemáme čas jezdit po servisech.

    R

    Souhlas, jen si říkám kolik lidí si dnes kupuje auto třeba na 10 let…jojo to je doba…

    jatenjediny

    Co ti ja viem..
    Mal som Corollu E12, a pri 200000 odisla prevodovka.
    repas 700 €.
    Inak to nebolo zle auto, ale o super spolahlivosti sa hovorit rozhodne neda.

    dnesne

    I já jsem měl takový problém, ale s Hondou Acord. Jenže problém byl u mne, nebo u servisu. V převodovce bylo málo oleje a servisní mužík – i když jsem mu říkal, že nějak špatně řadí, nezkontroloval. No a bylo. Není vždy problém v technice.

    M

    Tak to vase auto bylo 1. Stare, 2. vylitane, 3. Nebylo deset let uz v zaruce a pak ta investice byla prijatelna.

    Ja mel ve firme nekolik Nemeckych aut a opravy stali stovky tisic. Rozvody, 2x dira v bloku pri normalnim pomalem rozjezdu a ojnice vypadla u TDi, DSG, u manualu dvouhmoty, spojky, stale svitici kontrolky motoru, ramena vytlucena, neustale servis a vyhazovani penez, u novejsich dieselu smrad z mocoviny a aditiv… prijemne cestovani.

    Firma presla na Toyoty Prius-zadny servis a Lexusy LS-hodne drahe dily podvozku. Firma vedle nas ma Corol 50ks, najeli 90mil.km a nemeli zadny odtah.

    René

    Další koupený test. Není první ani poslední. Tak to prostě v ČR je. Mám novou Toyotu Corollu 2 měsíc a klidně říkám, to je jiná liga. Na sedan standartní prostor, spíš lepší. Běžné věci se tam vejdou, i ten nosič na kola tam v pohodě vleze. Že tam nedám vysokou krabici? Nevadí, dám tam dvě menší, mám mozek. Na stěhování nábytku mám přívěsný vozík. Ta doba, kdy jsme si autem všichni vozili z prodejny pračku nebo chladničku, tak ta už je fakt pryč. A interiér ?
    Konečně jsem se zasmál. A taky mi došlo, oč tady jde. Támhle se něco přidá, tady ubere, o tomto se psát nebude. Najednou ty luxusní věci v Corolle nejsou zapotřebí. Napsal bych to asi takhle. Pohodlné, prostorné, dobře odhlučněné. Prostorné vpředu, prostornější vzadu. Luxusní pro všechny. Nemáme pocit, že sedíme v kufru, ale v autě. Při nastupování nemám pocit krátkých nohou a při vystupování nevylézám ze sklepa a nezakopávám o zvýšený práh. Nikde se o tom nepíše, ale je docela problém z místa řidiče sebrat něco ze zadních sedadel, za jízdy to fakt nejde. To musíte zastavit, odepnout pás a vyvalit se mezi sedadla. Co bych tam ještě našel blbého. Jo, někde jsem četl, že dotykový displej je prý nízko, že je to nezvyklé a řidiče to odpoutává od pozornosti. Když se dívám kolem, až na vyjímky většina výrobců ten displej dává na stejné místo, tak si myslím svoje. A jak srovnat motor s turbem a bez, to přece nejde. Ty rozjezdy jsou opravdu jiné. Ne líné, to je špatně formulované. Je to o zvyku, kdo je řidič nemehlo tak neumí jezdit ani s automatem. Navíc je tam asistent rozjezdu do kopce, takže pohoda, u těch jednodušších rozjezdů nemusíš vůbec řešit ruční brzdu. Motor je tichý, na atmosféru s takovým výkonem úsporný. Když potřebuju předjet, logicky podřadím. Žádné blbé starosti s turbem, rozvody, filtrem pevných částic, adt. A to se nepíše o jiných věcech, třeba o výbavě, kvalitě zpracování, spolehlivosti auta. To ani psát nemůže, to by napsal, že je to v poměru cena-výbava-kvalita ta nejlepší volba.

    dája

    Taky jsem hledal nějakou náhradu za nezničitelnou atmosféru. Po všech různých recenzích, hlavně většinou tříválcových s turbem, problémech s nimi, mi vyšlo právě toto auto. Taky musím dodat, že jsem ve svém zaměstnání řídil hodně typů různých značek aut. Po zkušební jízdě s Toyotou Corolla 1,6 Valvematik bylo rozhodnuto během pár vteřin. Absolutně vše mi vyhovuje, od pohodlí vnitřní prostor, tichý motor a to se ještě nezmiňuji o audio technice. Ta se fakt povedla. Ale je to věc názoru, jak se říká, někdo je na blondýny, někdo na brunety, někdo na zrzky. Nebudu hanět a urážet jiné výrobce vozů, každý ať si vybere dle svého gusta. Všem kolegům řidičů přeji hodně kilometrů bez nehod.

    V12

    Vraj prijemne kratka prevodovka – naco je kua rodinnemu sedanu dvojka do 110 km/h, trojka takmer do 150 (Mondeo 2.5T so 162 kW a 320 Nm ju ma iba o kusok dlhsiu) ??? Dynamika stvorky, patky, sestky na bode mrazu, od 130 koni by som ocakaval podstatne viac. V kazdom kopci bolo treba radit stvorku, pretoze sestka aj patka je nepricetne dlha. Testoval som zrychlenie 80-120, vyrobca udava 7.5 sekundy, za kratsie ako 10 sa mi to s jednym spolujazdcom nepodarilo ani v kombinacii dvojky a trojky, aj 74kW Focus II zrychloval lepsie. Predavajuci ma presviedcal, ako sofersky prijemny je tento Valvemat, pri jazde na 4000 otacok do kopca, ktory HTP necitila na patke som sa ho spytal, ci sa v tom hluku citi prijemne. Neodpovedal. Jediny rozumny sposob, ako tuto zdochlinu dostat do dialnicneho tempa v rozumnom case je zakazdym roztocit trojku do cerveneho a potom tam dat sestku. Ta tam konieckoncov zostane do prveho stupania, potom opat stvorka. Patka je uplne zbytocna. Velmi davno som sa nevozil v takto skapatom aute. A pohodlie ? Preboha ake ? Auto natriasa, skace ako koza, v zakrutach uskakuje zadok na kazdej nerovnosti (opat zlaty Focus), riadenie sialene preposilovane, ked som v 130tke kychol, nasiel som sa v druhom pruhu dialnice za zuriveho upozornovania asistenta opustenia pruhu. Spatna vazba kolesa->volant nulovejsia ako nulova, clovek ma dojem, ze volant vobec nie je mechanicky spojeny s kolesami a cele to funguje ako fly-by-wire Airbusu (opat nech zije Focus). O ovladani palubnych systemov ani nehovorim, japoncikom je pojem ergonomia a haptika asi uplne neznamy. Pokial nema clovek ovladanie radia na volante, nech si ho za jazdy radsej ani nezapina – ovladanie na dotykovom displeji uplne zle, nikdy som sa netrafil na to, co som chcel.
    To aj ta Fobia TSI je lepsia, o Rapide sa radsej ani nevyjadrim.
    Na druhu stranu, Toyka v zakladnej vybave za 13k EUR toho ponuka naozaj dost – nadmieru priestranny interier, slusne radio, ABS, ESP, 7 mechov, atd.

    Kalla

    Lidi koupil jsem Corollu 1,6 sedan , r.v. 2018 a řeším rezervní kolo. Nechce se mi jít do předražené dojezdovky. Nevíte někdo zda se mi do prostoru pro rezervu vejde plnohodnotné 16″ palcové kolo s pneu 205/55 R16 ?? Dík za info….

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist