Toyota C-HR 1.2 Turbo Executive: Konec nudy

25 fotografiíToyota C-HR

Vypadá jako Lexus, jmenuje se jako Honda, jezdí jako kvalitní okreskový hatchback. Že by se u Toyoty probrali a začali znovu vyrábět zajímavá auta?

Diskuze

6 komentářů

    kujtan3.14^2

    Tohle auto s hybridnim ustrojim jsem nedavno zkousel. Neocekavane zklamani: Predni sedacky dobre tvarovane, lec prilis uzke. Vzadu mista a temno jako v hodinkach. Cestujici, jez tam sedely, z toho prilis nadsene nebyly. Jednoznacne vhodnejsi pro par cestujicih, nez 4 clennou rodinu. Vyhled vpred a do stran spise spatny. Vyhled vzad je mozny jen s kamerou. Myslel jsem, ze auta do mesta by mela umoznovat dobre se orientovat pri propletani se typicky mestskymi zacpami a pri parkovani. Obecne auto pusobi dospelym dojmem, lec interier prilis prostorny neni a tez kufr je spise mensi, z kategorie ‚nakupni taska‘. Ano, palubni deska jiz nepusobi tak nudne a omsele jako u predchozich Toytot. Nicmene, o rozmachlou kreaci sveziho designu se rozhodne nejedna. Stale je presprilis citit snahu o v prve rade levne reseni. Phonne ustroji je naprosto tragicke. Pokud chce clovek jet jen na elektromotor, k rozjezdu na 50 km/h potrebuje cca 1 km. Pri najezdu na dalnici a snaze dosahnout rychlosti 120 km/h prevodovka podrahi, takze motor jde do otacek. V teto situaci by o tichu na palube hovoril snad jen hluchy. Motor rve jako hydra pri porazce, takze hovor mezi cestujicimi neni mozny, protoze se navzajem neslysi. Jinak mi auto prilis zive neprislo. Rizeni je vcelku dobre, neni preposilovane a tez pocit zpetne vazby ve volantu je dostatecny. Podvozek sice ponekud mlati na zeleznicnich prejezdech a dirach, ale dovnitr je slyset jen zvukova slozka. Razy jsou vyfiltrovane v dostatecne mire na to, aby pasazera neobtezovaly. Ciste do mesta to auto povazuji za prerostle, se spatnym vyhledem. Na dalnici je dle meho ponekud dychavicne a ne ani nepusobi prilis stabilnim dojmem. Myslim, ze na mlade lidi je prilis drahe a na starsi generaci zase prilis avantgardni. Pro rodiny prilis male. Tezko rici, koho chce Toyota timto oslovit.

    Lad

    Myslím pěkné, stručné a reálné zhodnocení, skoro bych řekl, že má vyšší vypovídací hodnotu pro potencionálního zájemce než článek výše od profíka:-).

    Dee Dee

    Komentář pána nahoře mimo mísu. Proč se tady bavíte o hybridu, když tento článek je o 1,2 Turbo motorizaci???

    Dee Dee

    PS: Tuto motorizaci 1,2 Turbo vlastním už 2 měsíce a celkově se plně ztotožňuji s hodnocením v článku. A to nejen motoru, ale všeho ostatního!
    Motor výkonově naprosto dostatečný, obzvlášť v režimu SPORT mě hodně překvapil! Co dokáže v tomhle režimu se skoro 1,5 tunovým autem, klobouček dolů! Jen ta spotřeba je pak samozřejmě krapet vyšší… 7,5L a výš… Na druhou stranu, při poklidnější jízdě se dá dosáhnout i 5,5 L/100km.

    Petr164

    Už při premiéře mi došlo, že u Toyoty propili designovou strategii do dna a rigor mortis. Tvarové řešení je konfliktní snad se všemi principy designu a stylingu automobilů. Kdo na nějaké principy ověřené letitou praxí kašle, ten by si měl povšimnout zvýšené nákladnosti oprav takto travovaných karosářských dílů. Dalším nákladem je aerodynamika, hádejte, proč se jí Toyota nechlubí? I origami vypadá přirozeněji než tahle obluda. Zatímco Corolla je celkem až na drobnosti OK, tohle tedy ne. I kdyby to jezdilo božsky při nizoučké spotřebě, což ani jedno neplatí. Palec dolů.

    Vladimír

    CH-R 1,2T vlastním od 3/2021 nový vůz. Prvních 500 km na můj vkus vysoká spotřeba 8,3 od 500-3,7 tis km už to ukazuje celkový průměr 6,6. ECO režim je nebezpečný – vůbec to nejede – nepoužívám. Zakoupeno za zbořený Avensis 1,6 benzín kombi, který jsem měl asi přes 15 let r.v.99. V 2/21 vybíráno mezi corolla 1,6 , 1,5, ch-r 1,2 a 1,8. Hybrid při rozdílu spotřeby a ceny benzínu v 2/21 mi vyšla návratnost 29 let – jezdím v průměru 8,7 tis km ročně. Corolla se nám nelíbila (1,5 l tříválec jede trochu líp než felicie). Musel jsem šetřit CH-R 1,2 skladovka 2020 za 480 a pojišťovna nechtěla doplatit zůstatkovou cenu Avíka, tak jsem to sám natáhl (zadek asi 30 cm a díly co dům a toyoťáři dali) a nějak sjem to dal zdarma do provozu a Toyota to vykoupila za 1 Kč a ještě dodatečně odečetla 35 tis. z předešlé smlouvy. Auto má menší kufr 377, ale dají se složit sedačky. Pro dva dobrý, 4 lidé dostatečný, 5 nouzovka. Rodinné auto to vysloveně není, ale „děti“ mám velký. Horší výhled přes přední sloupky a přední rohy karoserie, trvale vypnutý asistent jízdních pruhů. Pozor na šířku auta uvedenou Toyotou je bez zrcátek, ale už se trefím do garáže i bez sklopení. Velmi kladně hodnotím IMT asistent ve spojením z velmi jemně naladěným turbem, které se snad projeví na životnosti spojky a motoru. Na el. ruční brzdu to chce zvyk, ale asistent rozjezdu používám jen velmi vyjímečně. 3 r. záruka neb. 100 tis.(po dobu 3 let). Jasný cenový servisní plán po dobu 3 let. Pak si asi budu dělat většinou vše sám. Dokoupeny ofuky pouze př.oken a gumová vana kufru, rezerva,hever,klíč není(uvažuji o ní) hever a klíč na kola jsem dal z Avíka- i stejné výřezy pod podlahou kufru , dokoupil jsem zatím opravnou sadu z knoty a hříbek. Je tam jen opravná sada originál a ze zkušenosti z motorky je to jen asi 50/50. LED světlomety jsou v základu. Brzdy výborný-ABS je vyladěn velmi dobře. Stabilita v zatáčkách velmi dobrá. 17 kola ideální na naše silnice, dokonce boční profil nedovolí při lehkém líznutí obrubníku poškození elektronu. Pozor na 18 kola nejdou nasadit řetězy a auto se na nich chová jinak-podle mne hůře. Sedačky super. Přestože jsem velmi konzervativní, auto se mi líbí, drobný facelift se taky povedl. Do zimy musím ještě namazat odvzdušnění brzd a veškeré šroubové spoje i na výfuku. Auto jsem pojmenoval už v roce 2016 jako UFO a tak mu říkám i dnes. Měřím 182 cm a výborný, ale pokud má někdo 190-193 vejde se, ale nemůže si moc vyskakovat Pokud UFO bude jen z poloviny sloužit jako Avensis kombi budu spokojen.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist