Toyota Avensis 2.0 VVT-i Multidrive S

14 fotografiíTesty automobilů

Získal Avensis s novou tváří také nový elán do života?

Diskuze

22 komentářů

    Peter

    Mozno nema nemecky styl, taliansky dizajn ci francuzsky charakter, ale ma v rukave nieco pre mnohych co neradi plytvaju cas ovela viac cennejsie – spolahlovost. Toyoty su uz dlhodobo najkvalitnejsie auta a stale to plati. Aj ta posledna suciastka vydrzi takmer vzdy po celu zivotnost auta. Clovek si to auto kupi a potom sa uz len vozi. Ziadne neprijemnosti a starosti. A v tom je ich sila, bodaj by sa ju ostatne znacky vtomto snazili dobehnut.

    pes

    tohle je jen důsledek mediální masáže. Toyota je stejnej šunt jako všechno ostatní. Když se k ní budeš chovat jako němec a tahat ji 60 000 km ročně po dálnicích dvoustovkou, rozpadne se za měsíc.

    Za "tabulkovou" spolehlivostí toyot stojí jejich zákazníci, kteří využívaj potenciál motoru maximálně z 10 %.

    Naproti tomu průměrný majitel Audi, BMW nebo Mercedesu jezdí jako dobytek, ždímá ho do poslední kapky a na auto kašle. Proto je docela vysoká pravděpodobnost, že se na nich něco podělá dřív než na Toyotě, kterou její majitel v důchodu jen leští a nejezdí s ní.

    Elsin

    Věř mi, že mám dost zkušeností s japonskými automobily a opravdu jejich spolehlivost je na velmi dobré úrovni. Subaru, Mazda, Toyota, Honda, prostě v tomoto směru paráda. Doporučil bych Ti se podívat na výrobní proces a řízení kvality v japonských firmách (nejen automobilkách) a porovnat to s evropskými, nedejbože s americkými…Nebe a dudy, pak se člověk opravdu nemůže divit, proč se u těchto aut jen zřídkakdy něco zesere výrobní vadou…

    V japonských firmách totiž pojmy Kaizen, Kaiban, TPM či TQM opravdu NEJSOU jen prázdné pojmy, znám to 🙂

    Roman

    A kde jsi prosím tě vzal, že zákazníci Toyoty využívaj potenciál motoru na 10%??? Já jsem měl například služebního Avensise 2,2 D-4D 150 koníků, lítal jsem s ním rok Praha-Ostrava-Praha, za rok jsem najel 50.000 km a neměl jsem jediný problém. A vím, že rozhodně nejsem výjimka.

    pes

    kde jsem vzal těch 10%? vždycky když se vleču za nějakým náklaďákem v koloně, tak když ho nekonec předjedu, zjistím, že ještě před tím náklaďákem jede pani v Yarisu nebo důchodce aurisu rychlostí asi 30 km/h…

    Roman

    Hmm, tak to je opravdu argument jak víno – důchodce nepředjíždějící kamion… Takže Toyoty si zásadně kupujou na celým světě jen důchodci, jezdí s nima krokem, najedou tak 2864 km ročně, ale najitelé Audi, BMW, Mercedesů a ostatních značek, jsou mladí perspektivní lidé, kteří využívají potenciál motoru na 114% a ještě ke všemu se jejich nájezd pohybuje v řádu desítek tisíců km ročně.

    Charger

    pletete si kvalitu se spolehlivostí…kvalitní nejsou nijak nadprůměrně, spolehlivost by se dala řadit k nadprůměru, ale určitě si nemyslím, že by na tom některé jiné automobilky a auta nebyly stejně…

    Fuzzy_Stone

    trefně napsanej článek, jemné narážky a pravdy napsané jakoby omylem, to se mi moc líbí. Tleskám 😉

    Zdenek

    Nevím, proč by měl nový Avensis vypadat nějak nevýrazně? Mě se náhodou moc líbí a je podobný Oplu Insignii i Fordu Mondeo. Mazda 6 je taky podobná. Takže já kdybych měl ty prašule, tak bych se moc rozmýšlel mezi těmito značkami co bych si koupil. Asi Mazdu 6. Japonský auta jsou přece jenom nejplepší.

    pes

    podobný mondeu, insignii i mazdě6?? Máte oči? Nebo jenom elektronické senzory???

    slaine

    Co se ti nezdá? Čtyři kola, volant… 🙂

    Marek

    Šak za tú cenu už mám cčkový mercedes s ešte pár koňmi navrch.

    edie

    tento článek je naprostá tragédie. Pánům na autowebu bych vzkázal aby si testovali své BMW, Mercedesy a Hummery ale asi nic jiného, každý nechce sporťák se super vazbou v řízení, řazení jak ve formuli a tuhej podvozek kterej z vás vymlátí duši. Všude se píše že jen Toyoty nemaj duši. A kolik jinych značek nedělá průměrná auta která ve všem vynikají??? Co třeba Corolla? Celica? Supra? jsou to auta bez duše? Avensis je prostě auto střední třídy, které je víc orientováno na komfort. I když už ani po všech testech z Autowebu si myslím že slovo komfort pánům nic neříká…hola hou..jen tak dál..příště radši pište superlativa na nejaky BMW :))))

    Charger

    Jsi úplně mimo…Co třeba Lexus Rx co tady byl minule vychválen, to je taky sporťák co? 😀 by mě zajímalo v čem je tahle Toyota podle Vás tak skvělá

    Dalibor Žák, autoweb

    Nevím, jak vy, ale já jsem posledních několik let v nabídce Toyoty žádnou Celicu či Supru neviděl. Asi se špatně koukám…

    Víte, on je velký rozdíl řídit auto, které vás dokáže bavit a je něčím zajímavé, a auto, které vás nezabaví ničím a je působivé a atraktivní podobně jako mrtvý lachtan.

    Lexus RX 450h, což je také vlastně Toyota, mě například bavil náramně a přitom to vůbec není sporťák s tvrdým podvozkem. Naproti tomu BMW Z4 sDrive35i DKG EfficientDynamics mne trochu zklamalo.

    Toyota Avensis sice nemá duši, ale to ještě neznamená, že je to špatné auto. Možná by bylo dobré přečíst si článek pořádně (a celý) a pak teprv kydat hnůj na naši hlavu. 🙂

    Edie

    Ano máte pravdu, že Celica ani Supra v nabídce Toyoty už dlouhou dobu nefiguruje..každá značka se ale ubírá jiným stylem..Toyota se vydala cestou ekologie.

    Věřím, že pro Vás je asi určitě příjemnější zařídít si auto se zábavným podvozkem a řízením za kterým se každý otočí ale každý neni sportovec, auto mu slouží jako spolehlivý společník na cestu z bodu A a B a také nechce budit pozornost. Navíc se nemusí tolik bát, že mu autíčko někdo ukradne nebo objede klíčem.

    Ano Lexusy jsou vlastně Toyoty ale taky jsou cenou trochu někde jinde

    Avensis je pro mne zajímavé auto, i když je kritizováno za vzhled, což ve 3.genereci moc nechápu(je to můj osobní názor), působí neokoukaně a svébytně v té dnešní záplavě passatů a octávií(nic proti nim):))

    test sem si přečetl celý 🙂 ale tato věta se mi prostě nelíbí:)) -Je to auto, které si koupíte, protože to máte blízko k prodejci Toyoty nebo jste dostali mimořádně výhodnou nabídku – ne proto, že chcete. Nechť si každý koupí co chce a co se mu líbí

    PAT

    Já pane Žáku, jakkoliv skutečně oceňuji Vaši práci a opravdu moc rád mám třeba videotesty na Autowebu – moc za ně tleskám – se v tomto případě také přikláním na adresu Vašich oponentů. Vaše charakteristika toho, proč by si někdo koupil Toyotu Avensis, měla být asi zajímavou tečkou a takovou novinářskou kudrlinkou na konec článku, ale podle mne se moc nepovedla a tak, jak je napsána, do objektivního testu vozu a konkrétně do odstavce nazvaného Verdikt prostě nepatří – podle mne. Snad kdyby vyzněla více jako Váš osobní názor a byla v nějakém jiném odstavci…

    Já osobně tedy, přiznávám, nevím, podle čeho se pozná, jestli má auto duši a proč by ji zrovna Avensis pro někoho jiného než pro Vás mít nemohl. Má třeba duši Passat? Podle mne je to také prostě šikovné a pracovité auto, podobně jako Avensis. A co se týká vzhledu – nevidím prostě důvod, proč by se někomu nemohl tento vůz líbit tak, že by si ho jel koupit třeba přes půl republiky, koupil si ho "v plné palbě" a dal za něj nekřesťanské peníze. A moje sestra mi třeba řekla, když jsem přinesl domů prospekty na Mazdu 6, že by si v životě takhle ošklivé auto nekoupila. Otázky vzhledu se prostě, podle mne, nedají zcela zevšeobecňovat.

    A ještě pár osobních postřehů. Momentálně vybíráme vůz pro rodinu a byli jsme si vyzkoušet už snad všechny vozy v této velikostní a cenové kategorii a musím říci, že žádný z vozů není úplně stoprocentní, na každém se dají najít silné stránky i mouchy. Každý totiž od jednoho stejného vozu očekává něco jiného. Třeba já jsem se nad Mazdou 6 rozčiloval, že u auta za více než 800.000 Kč (verze GTA, diesel) nemám sebemenší šanci objednat si ani malinké střešní okno, když ho děti tolik chtějí, a proč musím u tak drahého a jinak krásného vozu zevnitř otevírat chatrně působícími plastovými kličkami a proč nemůže mít klimatizace něco jako výdechy na zadní sedadla. Uvažovali jsme o Passatu Variant. Dá se dnes s common railem pořídit za slušné peníze a v dobré výbavě. Stál by také cca 800T, jenže internet je plný zkušeností majitelů, kteří si Passata koupili a nejčastěji s ním jezdí do servisu, odstraňovat různé závady. A taky bych nerad držel vartu na parkovišti vždy, když budu chtít auto na chvíli nechat samotné… Kromě toho tedy, že s ním snad jezdí každý. Avensise nám prodejce na vyzkoušení půjčil dokonce na tři dny. Už jeho obrovské střešní okno děti (a nás vlastně taky) zaujalo tak, že by samo o sobě mohlo být důvodem pro volbu právě tohoto kombíku – i tak se pane Žáku lidé rozhodují při výběru vozu. Všimli jste si, že má Avensis možnost objednat obrovské střešní panoramatické okno, které u Passatu, Mondea ani Mazdy 6 ani náhodou nekoupíte? A to okno je podotýkám jen v nejvyšší výbavě a Avensis je pak dražší než třeba ten Passat. Jinak musím říci, že jsem se po prvním dnu s Avensisem docela sžil a jezdil jsem s ním rád – byl velice komfortní, jízda v něm byla příjemná, i přes diesel pod kapotou žádný hluk, motor krásně tahnul, dalo se s ním jet i celkem svižně. Interiér, včetně palubní desky, se mně osobně líbil. Naprosto mě štval třeba palubní počítač…

    Ale tohle by bylo na dlouhé povídání. Chtěl jsem jen vysvětlit na příkladu svůj názor, že důvody pro koupi toho či kterého vozu mohou být u každého prostě různé a psát zrovna o Avensisu, že jediným důvodem pro jeho koupi by mohla být blízkost prodejce nebo velká sleva je přinejmenším nespravedlivé a  myslím, že i trochu neobjektivní.

    řidič

    Souhlas.Také, ač VŠ vzdělán v oboru konstrukce automobilů nevím,co je to duše automobilu?To sem začneme vnášet nějaké křesťanské prvky?Je to jako bláboly o sofistikovaných konstrukcích…To jsou i nesofistikované?Mám M6, dcera je právník,sice má teprve 26 let,takže se spokojila s Lagunou2,kterou jem jí dal,ale zvažuje,že za rok – dva si koupí právě Avensise kombi.Má jasno jaký motor, barvu,výbavu.Takže mladá holka chce Avensise.Asi jí chybí vkus?Asi,podle redakce.BMW si nekoupí z principu-když po sametu byl v Brně autosalon,ona tehdy asi ve 2. třídě ZŠ, šla a slušně požádala o prospekt.Prostě inklinovala k autům už tehdy(BTW: dnes měsíčně jezdí 4-5 tkm).Bylo jí řečeno:holčičko,dětem prospekty nedáváme.Odvětila: děkuji,až budu velká,budu právníkem a nikdy si BMW nekoupím.Oni se náramně smáli…Protože je důsledná,právníkem už je a BMW si nekoupí.Potřebuje rychlé a pohodlné auto, Avensis to splňuje.Nebo M6.Že v česku frčí jiné názory-no a co?Budeme stádně kupovat koncern?

    Pedro

    Paneboze tak blbu a zbytocnu recenziu som uz fakt davno necital. Je plna subjektivnych kecov o absencii ducha a charakteru, ale to najdolezitejsie – jazdne vlastnosti sa spomina na par strohych riadkoch. Nechapem preco vobec Toyota dava auta novinarom ked potom takto odflaknu test. Napr. o jazdnych vlastnostiach noveho motoru Valvematic s novou CVT prevodovkou sa toho clovek na webe docita iba malo, tak som cakal ze konecne si precitam nieco k veci. Bohuzial precital som si iba par nezmyslov, ktore s recenziou nemaju nic spolocne. Takyto novinari by mali platit automobilkam odskodne za to ze im umoznuju zadarmo vozit v novych autach svoje lenive rite.

    jh

    Děkuji za Váš názor, takto si představuji nezaujatost, opravdu každý vůz má své klady a nedostatky.

    martin

    Dobry den pane Žáku, jen chci podotknout, ze existuje jeste jednen, ale za to velmi dulezity a zasasni faktor, ktery ovlivnuje hodnoceni toho ktereho auta hodnoticim….a to zda jste si to auto poridil za sve vlastni penize. Pokud jste si ve svem zivote poridil nekolik zbrusu novych aut pak jste ten nejpovolanejsi tyto vase vozy mezi sebou hodnotit a Vase hodnoceni budou brana velmi vazne a budou mit hodnotu…..

    akuno

    Pán-redaktor!!! To čo ste napísali o tomto skvelom aute je úplný podvrh a výsmech ,ale Vám.Pochybujem že ste vôbec v tomto aute sedeli!!!.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist