Toyota Auris (2015): dostala nové downsizingové motory 1.2 T a 1.6 D-4D

V Ženevě se představil avizovaný Auris po faceliftu, v hlavní roli však není rekonstrukce vzhledu, nýbrž nová dvanáctistovka turbo a menší diesel 1,6 l.

Aktuálně přepracovaný Auris jsme vám již představovali, Toyota se tímto faceliftem pochlubila už před Ženevou, automobilka nicméně slibovala také změny pod přední kapotou, a protože jsou nemalé, k japonskému Golfu stojí za to vrátit se.

Pravděpodobně tou největší novinkou je (samozřejmě kromě jiných světel, masky a nárazníků) nová benzínová dvanáctistovka, která Toyotu jako jednu z posledních v Evropě působících značek zařazuje mezi automobilky využívající downsizing. Čtyřválec 1.2 Turbo disponuje maximálním výkonem 115 koní a nejvyšším točivým momentem 185 newtonmetrů dostupným v rozmezí od 1500 do 4000 otáček za minutu.

Ve spojení se šestistupňovým manuálem to bude stačit k dosažení maximální rychlosti 200 kilometrů v hodině, akceleraci z 0 na 100 km/h za 10,1 sekundy a udávanou průměrnou spotřebu 4,7 litru na stovku, respektive 4,6 l ve spojení s variátorem Multidrive S.

Druhým novým motorem je 1.6 D-4D s výkonem 110 koní, točivým momentem 270 Nm od 1750 do 2250 ot./min, maximálkou 190 km/h, schopností roztáhnout Auris na stovku za 10,5 sekundy a papírovou průměrnou spotřebou 4,1 l. Abychom měli výčet kompletní stoji za zmínku také přepracování stávajících pohonných jednotek, které se musely přizpůsobit nové emisní normě EU6 – v případě dieselu 1.4 D-4D to zároveň znamená snížení spotřeby na 3,4 l/100 km.


4.3.2015 10:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist