Toyota Auris (2013): poprvé za volantem

36 fotografiíTesty automobilů

Auris vyráží do boje proti Golfu, Focusu a korejským hatchbackům. Má ale v rukávu jeden velký trumf. Hybridní technologii, kterou nikdo z konkurentů nenabízí.

Diskuze

12 komentářů

    Mecanix

    Konečně je možná na dohled doba, kdy ráno na křižovatkách nebudou rachtat smrduté dýzly… V zemi nasáklé naftou to sice bude trvat déle, než v inteligentních civilizovaných zemích, ale snad se to povede! Jen mě udivuje, kolik lidí je ochotných kupovat i malá městská auta s dehty a každé ráno trpět ty \“parostrojové\“ vibrace, smrad, divný chod, a ještě k tomu obtěžovat tímto okolí… 😉

    mára

    Jako jo, jenže dokud bude Toyota dělat takový nudný sračky jako je Auris, radší si koupim naftovej Golf. Nebo Opel. Nebo cokoli jinýho.

    Skoto

    Mára – Tak to ti přeju hodně stěstí,bohužel jsme pořád ještě rozvojová země.

    Chobot

    Poukazovat na nudnost Aurise a pak jako protipol uvest Golfa – to jsem se zase jednou pobavil – no nic. Zjevne se toyote tvrdohlavost s priusem vyplatila – za tyhle penize uz hybrid dava celkem smysl. O, kez by se zeme otrepala a dieselu zacalo ubyvat. Pral bych vam privonet k centru NYC – kdyz jsem vylezl z metra u Central Parku, nechapal jsem, co je tu jinak – pak mi to doslo. Dehet nemel nikdo – vcetne trucku 🙂

    Trejsíč

    Nejprve drobná výtka k autorovi. Myslím, že v článku s názvem první jízda by se mohl autor skutečně věnovat jízdě a věcem s tím související. Jehio názor na design je sice zajímavý, ale to nám mohl sdělit při představení vozu. Navíc tato část zabírá skoro polovinu celého článku… Jinak já osobně si z článku odnáším pocit, že nový Auris je veskrze šedá myš, která ničím zvláštním nezaujme a to ani po stránce designu, ani po stránce jízdy a podle titulku je příliš hlučná, což je zajímavé zejména s ohledem na krátké hodnocení v článku, kde je odhlučnění hodnoceno pozitivně. Prostě překvapení se nekoná a Auris opěvovanému Golfu nesahá opět ani po kotníky…

    S.T.A.R.S.

    Já ti teda nevim Máro, ale řekl bych že nudnější auto než Golf asi neexistuje.

    pylot

    Pri bezne jizde si ten hybrid vezme 4, pri trosku sviznejsi 5 litru? To ma napsany mozna tak v papirech ne? Obavam se ze realita bude dost odlisna.

    Honza

    Mám auris HSD od dubna t.r. Opravdu do listopadu byla spotřeby podle palubního poČítače 4,2 (cca. 50% město, 50% mimo město, žádná dálnice, max. rychlost ale do 100km/hod. Je třeba se hybridu přizpůsobit, pohrát si s pedálem plynu zjistit si, kdy už jedete jen na elektřinu a kdy se už zapíná benzín, důsledně využívat režim electric vehicle, využívat setrvačnosti při dojezdech atd., žádné odpichy z křižovatky, žádná jízda brzda-plyn. Od prosince s teplotou pod 0°C se ale hybridní systém nějak nechytá a spotřeba stoupá na 5,3 za stejných podmínek. Jako jedinou nevýhodu vidím malý kufr (kdyby to byla verze sedan, bylo by to o něčem jiném), ale v Evrope holt frčí hatchbacky a výrobce se přizpůsobil.
    Diesel = smrad, černo, traktor, který patří na pole. Bohužel naše strany a vláda hybridní technologie nijak nezvýhodňují a tak budou početně hybridy nadále popelkami ve srovnání s dysly. PS. V USA je diesel sprosté slovo.

    Fr. Sobotka

    Již moji předřečníci si stěžují, že článek se jmenuje První jízda a o ježdění tam není řeč. Celý ten článek je v podstatě popis oficiálního prospektu, ten pán to auto neměl zřejmě v rukou.

    Aspoň za každou cenu nekritizuje jako někteří pisálci…

    vod5ka

    Hmmm…
    jezdím minulým aurisem(koupeno 10.2012). A jak koukám na nový – zvenku o něco hezčí, vevnitř mi to připadá o dost horší…
    Pokud je spotřeba hybridu tak, jak píše Honza, tak já jezdím benzínovou 1,6 výrazně svižnějším způsobem(velká část dálnice) za cca 6,5l/100, tak to by se asi hybrid nerentoval

    vod5ka

    Nazdar Máro,
    Auris je fakt nuda(jen nevím zda zrovna Golf je nějakej vodvaz) a já ho mám právě proto moc rád. Za rok najezdím většinou něco kolem 50 tis km. V aurisu mám pocit trochu jako že sedím v řídící kabině stroje, kterej je se mnou spojenej na dálku. Prakticky nemá zpětnou vazbu, nemám pocit že \“sedím na silnici\“… Asi to co popisuješ jako nudu, pro mne ovšem POHODA. Klídek, když \“usnu\“(jako že se zamyslím) za volantem, vono to jede \“samo\“ dál, nevyrušuje, dojede domů…
    Až si budu chtít za volantem užívat emocí(ale u mne asi nehrozí), rozhodně si pořídím něco jinýho(ale asi ne golfa)…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist