Toyota Auris 1.6 Valvematic Luna

Lze na omlazeném a momentálně zlevněném Aurisu nějít nějaký důvod, proč si ho koupit?
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 2

  • Celkové hodnocení 5.8

RADOSTI
Ticho na palubě; kultivovanost; akční cena a výbava

STAROSTI
Všudypřítomná nuda; bezcharakterní projev; levné detaily

Jednou se mě někdo zeptal, co by se muselo stát, abych si koupil Toyotu Auris. Dokázal jsem tehdy odpovědět jen to, že by musela být o hodně levnější. V segmentu, kde kraluje Volkswagen Golf stíhaný Astrou, Focusem a dalšími snaživci, není prostor pro průměrnost. Bohužel, Toyota Auris vždycky byla ztělesněním šedé smutné průměrnosti. A navíc docela drahým ztělesněním.

Jenže to je teď jinak. Akční ceník Toyoty přináší zajímavé překvapení – šestnáctistovku s výkonem 132 koní můžete mít s naprosto postačující výbavou Luna za 354 900 korun. To je proti dřívější ceně o 95 000 korun méně. Inu, to se pak člověk dívá na Auris trochu jinak.Po omlazovací proceduře, které se dotkla designu exteriéru i interiéru, vypadá Toyota Auris docela dobře, minimálně aspoň snesitelně. Uvnitř se všechno pocitově přiblížilo většímu modelu Avensis, ale krom těch pár nových detailů si nejvíce všimnete všudypřítomného ticha a klidu, až se rozjedete. Na poměry segmentu je Toyota Auris opravdu velmi tiché auto a může se měřit s nejlepšími aspoň v nějakém kritériu.

Stranou nezůstává ani motor. Atmosférická šestnáctistovka má výkon 132 koní a to v segmentu žádný jiný soupeř nenabízí. Volkswagen kontruje přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 122 koní, Opel Astra 1.4 Turbo pak posílá na přední kola 140 koní. Soupeři ale díky přeplňování nabízí výraznější točivý moment, Auris poskytuje nejvýše 160 Nm až v 4400 ot./min.

Toyota Auris fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Toyota Auris fotogalerie

Je zvláštní, že když se s Aurisem seznámíte nejprve z místa spolujezdce, není to tak zlé. Vlastně je to na palubě docela prima. Sedačka je pohodlná, cítíte se fajn a klidně byste si i zdřímli. Horší už je to z místa řidiče, protože stejné pocity vás naplní i za volantem. Ne snad, že by byl Auris pomalý, šestnáctistovka spojená s velmi dobrou šestistupňovou manuální převodovkou upaluje docela dobře. Jde o celkový projev auta, o to, jak na vás působí za jízdy.

Zpoza volantu vám nepřijde, že byste po silnici jeli a řídili. Spíše máte pocit, že jste se na ní vyskytli. Aspoň že má Toyota Auris ve výbavě Luna i tempomat, takže nastavíte na dálnici 120 km/h a necháte se rovně někam odvézt. Tlačítko „Autopilot ON/OFF“ tu ale budete postrádat více než v kterémkoli jiném autě.Toyota Auris není auto, které by vás nějakým způsobem bavilo. Řízení je naprosto mdlé bez odezvy a pocitu, že je volant napojen na přední kola. Podvozek je tu tak nějak mimochodem a ničím nevybočuje z řady jiných podvozků. Motor je sice výkonný, ale k čemu to je, když reakce na plyn připomíná spíše natahování modelíny, která se nechce vrátit do původního tvaru. Přidejte a za chvílí zpozorujete, že se ručička skutečně hýbe otáčkoměrem. Uberte plyn a ručička otáčkoměru zůstane viset tam, kde byla. Teprve po vteřině si motor uvědomí, že už po něm nic nechcete a otáčky začnou pozvolna klesat.Akcelerovat, zatáčet nebo brzdit budete za volantem Aurisu jen z donucení. Přitom v tomto segmentu existují auta, která řidiče nějak zaměstnají, baví, uspokojí a potěší. Ať už se jedná o ve všech směrech perfektní Golf, zajímavou Astru, pořád zábavný Focus či nadějný a překvapivě povedený Cee’d, vždycky si můžete vybrat auto s aspoň určitou dávkou charakteru.Podle starých cen by Auris smysl nedával vůbec, ale za akčních 354 900 korun dostanete automatickou klimatizaci, slušné rádio, Bluetooth, tempomat s omezovačem rychlosti, šest airbagů plus jeden kolenní pro řidiče, stabilizační systém a zrcátka či okna s elektrickým ovládáním. Bohužel se Auris neobejde bez levných detailů. Některé plasty v interiéru nejsou nejlepší a třeba odlouplý a zpod čelního okna trčící kus izolace nemá v Toyotě co dělat. A co ta plechová rána při zavření dveří?

Verdikt
Lze k něčemu Toyotu Auris přirovnat? Vlastně ano. Znáte takové ty reklamní slogany „2x silnější než běžný mycí prostředek!“ či „až o 50 % účinnější než běžný deodorant!“? Tak Toyota Auris je ten „běžný“ produkt, o kterém se v nich vždycky mluví, jenom ho nikdo nikdy neviděl. Ve výsledku ale budete v zásadě spokojeni, protože pořád lepší nějaký mycí prostředek a deodorant než žádný. Mýdlo s jelenem si také nekoupíte proto, že chcete, ale proto, že potřebujete. A zlevněný Auris teď dává mnohem více smyslu než kdy jindy. Jako automobil pro přepravu z A do B funguje vlastně dobře.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)97 / 132 v 6400 ot./min.
Točivý moment (Nm)160 v 4400 ot./min.
0-100 km/h (s)10,0
Nejvyšší rychlost (km/h)195
Spotřeba paliva (l/100 km)8,6 / 5,5 / 6,6
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4245
Šířka (mm)2600
Výška (mm)1515
Rozvor náprav (mm)1760
Celková hmotnost (kg)1750
Zavazadlový prostor (l)354
Ceny
Základní cena modelu299 900 Kč
Základní cena test. verze354 900 Kč
22.10.2010 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist