Toyota Alessandro Volta

Název nového supersportovního konceptu z dílny Italdesignu napovídá, že je dalším modelem v dlouhé řadě hybridních pohonů. Má náhon na všechny kola, o který se starají dva elektromotory, každý umístěný na jedné nápravě.

Vidlicový šestiválec 3,3 l má místo za zadní nápravou, ale není přímo spojen se zadními koly. Oba elektromotory řídí komplexní elektronický systém, díky kterému odpadává nutnost kompletního konvenčního rozvodového systému (převodovky, spojky, kardanu). Eletromotory napájí sedmdesátikilogramová baterie umístěná mezi nápravami a s celkovým výkonem 300 kW (408 koní) trvá zrychlení z nuly na sto 4,03 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Interiér je po vzoru McLarenu F1 třímístný, ale vzhledem k elektronickému řízení všech funkcí je volant spolu s ovládacími prvky posuvný z jedné strany na druhou a stejně flexibilní jsou i sedačky. Podle posledních šumů má být Volta tvarovou předzvěstí příští Supry, která by mohla mít uprostřed uložený vidlicový osmiválec s výkonem 500 koní.

4.4.2004 7:40
Více o tématu: řízeníToyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist