Toyota a Yamaha: Společné zítřky

Japonci spolupracují na elektromobilech budoucnosti. Chystají jednotnou dobíjecí infrastrukturu a systémy bezdrátové komunikace. První výsledky uvidíme v Tokiu.

Logo s trojicí ladiček nezdobí jen hudební nástroje, Yamaha umí skvělé pohonné jednotky. Osmiválec automobilky Volvo je jednou z jejích výkladních skříní, mnohem víc však Yamaha spolupracuje s Toyotou. K motoru modelu iQ se už zítra v Tokiu přidá několik dalších projektů. Japonské společnosti spolu chystají vozidlo „příští generace“ (jde o jakýsi tříkolový skútr) a elektrické kolo. Cílem projektu je vývoj technického základu pro společnou infrastrukturu, určenou k dobíjení dopravních prostředků.

Jak velí tradice, budou japonské automobilky v Tokiu hledět především do budoucnosti. Představené stroje se na trhu nejspíš neobjeví. Zajímavá a poučná bývají technická řešení, protože jakkoli ztřeštěně vypadají vystavené exponáty, mnoho jejich palubních systémů výrobci obvykle skutečně vyvíjí.Společný projekt ToyotyYamahy se nesoustředí jen na společnou dobíjecí infrastrukturu. Má vybavit vozidla budoucnosti schopností komunikovat, sdělovat si umístění a volné kapacity dobíjecích stanic. Dalším cílem projektu je opět o kousek posunout myšlenku sdílení vozidel tím, že stroje budou automaticky informovat o své pozici a stavu systém, který zařídí jejich optimální distrbuci. S oběma prioritami vývojářů úzce souvisí i návrh aplikací pro chytré telefony a tablety majitelů.

Automatická bezdrátová komunikace vozidel zajímá v současnosti většinu automobilek. Nemusí usnadňovat dobíjení, auta (kola, motorky) si mohou vyměňovat důležité inforamce o provozu kolem sebe a výrazně přispět ke zvýšení bezpečnosti. Další oblastí zájmu je komunikace auta s majitelem kvůli pohodlí a zábavě. O zmiňovaném sdílení vozidel slýcháme už desítky let, ale pravda je, že zatím nikdo nevymyslel použitelné schéma.

Třeba Toyota s Yamahou uspějí? Zítra to jistě nebude, vystavené koncepty by vás proto měly zajímat spíš kvůli systému dobíjení. Něco podobného bychom totiž do deseti let mohli vidět v ulicích.

Martin Plaštiak

29.11.2011 1:00| autor: Martin Plaštiak
Více o tématu: autaToyotaVolvo

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist