Tomáš Enge se posadí na mosteckém okruhu do Škody Octavia Cup

Závodní seriál Octavia Cup zažívá své znovuzrození a v jeho rámci se do závodního speciálu posadí i český jezdec se zahraničními zkušenostmi, včetně F1.

Představovat Tomáše Engeho jistě nemá smysl, a to samé platí jistě i o Octavia Cupu…. Mostecký závod obnovené série Octavia Cup, který bude 18. a 19. června součástí souboje cestovních vozů a formulí zóny střední Evropy The Most Fia Cars Central Europe Challenge, a právě účast Tomáše Engeho ji má zpestřit.

„S mosteckým autodromem spolupracuji již druhým rokem, výsledkem je úspěšný projekt Enge Academy Most. Nabídky startovat v závodě seriálu Octavia Cup si velice vážím. Bude to pro mě výjimečný závod, neboť jsem členem týmu Reiter Engineering, a start mimo týmové barvy je proto naprostou výjimkou,“ uvedl Enge a upozornil, že závod pro něj nebude úplně jednoduchý.

„S předokolkou jsem startoval naposledy před deseti lety na podzimním Epilogu, kde jsem hájil barvy týmu BRT ve voze Škoda Octavia. Dlouhý čas už uběhl také od mého posledního závodu na domácí trati. Bylo to v roce 2010 při závodě FIA GT s Astonem Martin DBR9. S novou Octavií jsem se svezl poprvé loni na podzim a znovu teď na konci května při testování na mosteckém autodromu. Hned prvních pár metrů ukázalo, že přes zimu a na jaře se udělala na voze řada vylepšení. Auto je velice rychlé a dobře se řídí. Jsem zvědav, jak se bude chovat v závodních podmínkách,“ doplnil.

Kromě Tomáše Engeho se tiskové konference zúčastnili také herec a moderátor Dalibor Gondík a herec Lukáš Langmajer, kteří si cupovou Octavii už také naostro vyzkoušeli. Dalibor nechyběl na zahajovacím podniku seriálu na maďarském Hungaroringu, Lukáš usedl za volant Octavie v následujícím závodě na Red Bull Ringu v Rakousku. VIP sekci jezdců doplní v mosteckém závodě zpěvačka Olga Lounová, v Brně se představí divákům herec David Suchařípa. Langmajerovo řidičské umění mohou ocenit také diváci závodů v Mostě, v neděli 19. června sveze zájemce v rámci taxijízd.

„Byla to má premiéra v závodním autě. Podle toho to také vypadalo. I tak jsem ale zaznamenal progres. Zatímco v tréninku jsem byl o zhruba 14 vteřin na kolo horší, než ti nejlepší, v samotném závodě už byla má ztráta asi jen pětivteřinová,“ pochlubil se Gondík. Chuť svézt se v závodním speciálu znovu neskrýval Langmajer. „Děkuji všem, kteří mi tuto příležitost umožnili. Pokud mě oslovíte i pro další závody, máte mé slovo, že vás nezklamu,“ dobíral si přítomné v nadsázce sympatický herec. „Při prvním tréninku jsem plakal štěstím. Samotný závod byl už však tak fyzicky náročný, že jsem myslel, že mě z auta budou vytahovat heverem,“ dodal.

3.6.2016 9:58

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist