Testujeme zimní pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance: Pořád drží

Další díl našeho testu, zároveň další zkušenosti z testování zimních pneumatik Goodyear UltraGrip Performance. Pořád se nám líbí, nebo jsme na ně změnili názor?

Zima pomalu končí, ale bez boje se očividně nevzdá. Což se asi neposlouchá příliš snadno, pokud už se vidíte v kabrioletu pod blankytně modrou oblohou, ale pokud jde o testování zimních pneumatik, nemohlo to být lepší. Letošní zima si pro nový model pneumatik Goodyear UltraGrip Performance připravila snad všechny myslitelné scénáře, ve kterých zatím obstávají bez ztráty kytičky.


Poslední týdny bylo hodně mokro, což je ideální příležitost, aby nově optimalizované hydrodynamické drážky ukázaly, co dovedou. Od předchozí generace pneumatik mají trochu jiný tvar, což tu očividně nebylo jen pro parádu. V předchozích testech jsem zmiňoval obdivuhodný výkon pneumatik, pokud jde o přenos výkonu. Původně jsem se bál o zoufalé protáčení zadních kol na každém semaforu, ale nic takového se za celou dobu nekonalo ani na mokru, ani na sněhu.

A to samé platí i pro brzdění, kde dokážou brzdnou dráhu stlačit na úplné minimum bez ohledu na povrch, po kterém jedete. Aquaplaning? Ať už se bavíme o příčném nebo podélném, můžete tohle slovo definitivně vymazat ze svého slovníku. I když je na silnici opravdu velké množství vody, dezén gumy dokáže efektivně odvádět vodu z vozovky i ve vyšších rychlostech třeba na dálnici beze strachu, že ztratíte kontakt se silnicí.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Sám Goodyear tvrdí, že jde o pneumatiku vyvinutou pro sportovní vozy a kategorii SUV. A minimálně s tím prvním nelze nesouhlasit – zábavy si s nimi užijete spoustu. Pochopitelně jen v případě, že o ni budete stát. V opačném případě dostanete solidní pneumatiku s vysokou mírou bezpečnosti a ovladatelnosti, u které se dá perfektně předvídat hranice, za kterou začne ztrácet trakci. Všechno přichází plynule a nezáludně tak, abyste na to mohli adekvátním způsobem zareagovat buď vy sami, nebo váš elektronický anděl strážný. Nedotáčivost (anebo přetáčivost) přichází pozvolna, takže máte na všechno poměrně dost času.

Pokud jde o opotřebení, po několika tisících kilometrech je hlavně na hranách vidět zdrsněný povrch. Ten ale zapříčinily hlavně moje výlety na závodní okruhy, kde právě tyhle partie trpí nejvíc. Jinak bych se ale jejich stav nebál označit za „jako nový“. Ostatně – mrkněte na fotky, několik sezón ještě dají bez problémů v souladu se zákonnými normami. Po pár měsících ve společnosti pneumatik od Goodyearu každopádně vím, že se na ně můžu stoprocentně spolehnout, ať venku panuje jakékoliv počasí. Už jsem párkrát odhraboval auto zasypané sněhem a věděl jsem, že bez problémů vyjedu a dorazím do cíle.

Nakonec – nejde jen o moje subjektivní dojmy, které můžou bez přímého srovnání s jinými pneumatikami o stejném rozměru trochu klamat. Napříč mezinárodními testy se pneumatiky od Goodyearu přetahují s konkurenčními gumami (které v redakci shodou okolností také testujeme) o přední příčku s rozdílem několika bodů, Goodyear přitom exceluje právě ovladatelností na všech površích i v odolnosti proti aquaplaningu.

3.3.2016 4:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist