Testujeme zimní pneumatiky Goodyear Ultragrip Performance: Konec a zvonec?

Zima už se definitivně odporoučela a my bychom správně měli naše testované zimní pneumatiky zazimovat. Zatím jsme to ale neudělali. Proč?

Kalendář mluví poměrně jasně – je začátek dubna, takže pominula nutnost mít na autě obuté zimní pneumatiky. My ale gumám od Goodyearu zatím zůstáváme pořád věrní. Není to ovšem z toho důvodu, že bychom se do nich bezmezně zamilovali a zanevřeli na letní gumy. A není to ani kvůli tomu, že bychom chtěli pneumatiky „dojezdit“, na hloubce dezénu se letošní zima prakticky nepodepsala, navzdory tomu, že jsme většinu času jezdili buď na suchu, nebo na mokru. Hrany předních pneumatik jsou možná lehce okousané, ale to je hlavně daň závodního okruhu, kde po sněhu nebyly ani památky. Bočnice tak dostaly trochu na frak.

Výměna pneumatik v závislosti na ročním období ale má samozřejmě svůj smysl, takže ani mě nemine víkendové odpoledne ve společnosti heveru a momentového klíče. Jenže zatímco všechny předešlé zimy jsem častokrát přezouval už v únoru, tentokrát mě výměna obutí rozhodně tak nepálí. Mám teď na mysli především hlučnost, která je velmi přijatelná. Zrovna nedávno jsem na jiném autě vyzkoušel „sportovní zimní pneumatiky“ od jistého renomovaného výrobce a na dálničním betonu jejich vzorek velmi nepříjemně hučel v širokém rozpětí rychlostí. A to bylo vážně otravné. Tohle se Goodyearů naštěstí vůbec netýká a ani s tou spotřebou to není tak žhavé.


Jezdím prakticky za to samé, co normálně. To znamená plus mínus jedenáct litrů ve městě a sedm a půl po dálnici, takže nějaká ta desetinka navíc už se tam ztratí. Jestli by ještě něco mělo zaznít v souvislosti s pneumatikami Goodyear Ultragrip Performance mělo zaznít, pak je to fakt, že dokážou obstát i při svižnější jízdě. A to bývá většinou právě ta oblast, která nebývá předností zimních pneumatik. Konkurenční pneumatiky, které jsem obouval předloňskou zimu, trpěly zejména na měkkou bočnici, která se při jakémkoli pokusu o svižnější průjezd zatáčkou začala bortit.

Nemůžu říct, že Goodyeary na to vůbec netrpí, to bych lhal i sám sobě, ale trpí na to o poznání méně. Jinými slovy i v zimě se s nimi na suchém a mokrém asfaltu můžete velmi dobře svézt. A to je kompromis, který se mi skutečně zamlouval. Na jedné straně je tu faktor bezpečnosti, výborná trakce, skvělé brzdění a vysoká míra ovladatelnosti. To, jak moc se mi líbilo chování gum, když jste balancovali na hraně adheze (a za ní), už jste si mohli přečíst v některém z minulých dílů testu.

Ve zkratce jim nebylo co vytknout. A na straně druhé se dají označit za „sportovní“, jakkoli mi tohle označení v souvislosti se zimní pneumatikou připadá jako oxymorón. Jestli mám tedy svůj test ukončit nějakým závěrem, nemůžu říct nic jiného, než že jsem byl s pneumatikami na sto procent spokojený. Nikdy mě nenechaly na holičkách a vždy fungovaly skvěle. A můžu zcela upřímně prohlásit, že až mi doslouží aktuální model, už teď moc dobře vím, že ho nahradí aktuální generace pneumatik Goodyear Ultragrip Performance.

4.4.2016 11:52

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist