Testujeme pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race: Mise startuje

Letní sezónu lze prožít různým způsobem, na dovolené, lelkováním u vody, pod stanem... My jsme se rozhodli sednout ze jeden z nejikoničtějších automobilů a testovat sportovní pneumatiky.

Pneumatiky testujeme na Autowebu poměrně často, jak jistě víte, patříte-li mezi pravidelné čtenáře našeho magazínu. A to jak zimní, tak letní, ve škále od ryze užitkových, až po ty vyloženě sportovní. Což i tento případ. Inspirací se sešlo několi, ať už například konání legendárního vytrvalostního závodu, na který výrobce obouvá závodní speciály, naše předchozí velmi dobrá zkušenost z minulého testu, anebo skutečnost, že pneumatiky právě tohoto výrobce si vybralo pro svůj ultimativní model GT3 Porsche.

Jak je již jasné z těchto indicií, máme zde pneumatiky značky Dunlop, jejichž test právě rozbíháme, ovšem je ještě zapotřebí vyjevit jaký model budeme testovat, a na jakém autě. Nejprve jsme uvažovali o návratu k již prověřené řadě Sport Maxx RT, tu jsem již zkoušeli v mnoha různých ohledech a situacích, ovšem nebylo to na vyloženě sportovním autě (i když by asi příznivci značky Subaru mohli oponovat), chceme říct, že pokud do WRX STI naložíte čtyři dospělé lidi a velký nákup, navzdory sportovní DNA nejde o vyloženě sportovní stroj v tom ohledu, že my jsme chtěli jít ještě dál, a kdesi v koutku duše jsme pomýšleli na již zmíněnou značka Porsche.

Čímž bylo rozhodnuto o autě, na kterém se bude testovat, s definitivní platností musí jít o Porsche 911. Než jsme sadu objednali, a domluvili dlouhodobé zapůjčení německé ikony sportovních aut, bylo zapotřebí připomenout si, co je u Sport Maxx RT2 zásadní.

Tady jsou ve zkratce hlavní technické rysy – pneumatika má evoluční směs běhounu s trakční složkou na bázi pryže pro maximální přilnavost na suché i mokré vozovce. Spoléhá na velké vnější bloky ramene pláště – pro lepší záběr v zatáčkách než u předchozí řady a rychlobrzdné elementy běhounu – pro ještě kratší brzdnou dráhu, zejména při vysokých rychlostech, než u předchozí řady.

A korunní kordová vrstva je vyrobena z vysokopevnostní oceli – poskytuje při jízdě vynikající zpětnou vazbu a přesné řízení srovnatelné s předchozí generací, inspirována zkušenostmi značky Dunlop s vítězstvím v nejtěžším závodě 24 hodin na velmi obtížném závodním okruhu Nürburgring Nordschleife.

Na trhu je pneumatika Dunlop Sport Maxx RT2 v platě od sedmnácti do jednadvaceti palců. Právě rozměr byl ale jeden z důvodů, proč jsme se nakonec rozhodli pro jiný model. Pro Porsche jsou homologované rozměry, na které přesně homologací reflektuje modelová řada Dunlop Sport Maxx Race, a tím bylo rozhodnuto. Máme k dispozici Porsche, víme, že Porsche pro GT3 využilo právě tuto pneumatiku, takže je to jasné, společnost nám přes léto bude dělat sada Dunlop Sport Maxx Race.

27.6.2016 2:22| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist