Testujeme pneumatiky Dunlop Sport Maxx Race: Mise startuje

Letní sezónu lze prožít různým způsobem, na dovolené, lelkováním u vody, pod stanem... My jsme se rozhodli sednout ze jeden z nejikoničtějších automobilů a testovat sportovní pneumatiky.

Pneumatiky testujeme na Autowebu poměrně často, jak jistě víte, patříte-li mezi pravidelné čtenáře našeho magazínu. A to jak zimní, tak letní, ve škále od ryze užitkových, až po ty vyloženě sportovní. Což i tento případ. Inspirací se sešlo několi, ať už například konání legendárního vytrvalostního závodu, na který výrobce obouvá závodní speciály, naše předchozí velmi dobrá zkušenost z minulého testu, anebo skutečnost, že pneumatiky právě tohoto výrobce si vybralo pro svůj ultimativní model GT3 Porsche.

Jak je již jasné z těchto indicií, máme zde pneumatiky značky Dunlop, jejichž test právě rozbíháme, ovšem je ještě zapotřebí vyjevit jaký model budeme testovat, a na jakém autě. Nejprve jsme uvažovali o návratu k již prověřené řadě Sport Maxx RT, tu jsem již zkoušeli v mnoha různých ohledech a situacích, ovšem nebylo to na vyloženě sportovním autě (i když by asi příznivci značky Subaru mohli oponovat), chceme říct, že pokud do WRX STI naložíte čtyři dospělé lidi a velký nákup, navzdory sportovní DNA nejde o vyloženě sportovní stroj v tom ohledu, že my jsme chtěli jít ještě dál, a kdesi v koutku duše jsme pomýšleli na již zmíněnou značka Porsche.

Čímž bylo rozhodnuto o autě, na kterém se bude testovat, s definitivní platností musí jít o Porsche 911. Než jsme sadu objednali, a domluvili dlouhodobé zapůjčení německé ikony sportovních aut, bylo zapotřebí připomenout si, co je u Sport Maxx RT2 zásadní.

Tady jsou ve zkratce hlavní technické rysy – pneumatika má evoluční směs běhounu s trakční složkou na bázi pryže pro maximální přilnavost na suché i mokré vozovce. Spoléhá na velké vnější bloky ramene pláště – pro lepší záběr v zatáčkách než u předchozí řady a rychlobrzdné elementy běhounu – pro ještě kratší brzdnou dráhu, zejména při vysokých rychlostech, než u předchozí řady.

A korunní kordová vrstva je vyrobena z vysokopevnostní oceli – poskytuje při jízdě vynikající zpětnou vazbu a přesné řízení srovnatelné s předchozí generací, inspirována zkušenostmi značky Dunlop s vítězstvím v nejtěžším závodě 24 hodin na velmi obtížném závodním okruhu Nürburgring Nordschleife.

Na trhu je pneumatika Dunlop Sport Maxx RT2 v platě od sedmnácti do jednadvaceti palců. Právě rozměr byl ale jeden z důvodů, proč jsme se nakonec rozhodli pro jiný model. Pro Porsche jsou homologované rozměry, na které přesně homologací reflektuje modelová řada Dunlop Sport Maxx Race, a tím bylo rozhodnuto. Máme k dispozici Porsche, víme, že Porsche pro GT3 využilo právě tuto pneumatiku, takže je to jasné, společnost nám přes léto bude dělat sada Dunlop Sport Maxx Race.

27.6.2016 2:22| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist