Testujeme autoalarm Jablotron: Instalace

testujeme-autoalarm-jablotron-instalace-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Před časem jsme řešili, v teoretické rovině, nejideálnější způsob zabezpečení auta. Teď přejdeme od teorie k praxi, rozhodli jsme se vyzkoušet jeden z nabízených systémů na našem trhu, a to od tuzemského výrobce, Jablotronu. Zadání bylo poměrně jednoduché, chceme systém, který bude aktivně hlídat naše dlouhodobě testované auto a bude nabízet víc než jen odpojení některých funkcí vozu.


Takže jsme se rozhodli pro Athos s GPS a GSM funkcemi. V zásadě by mělo být auto chráně imobilizačními prvky, zároveň by mělo být sledované prostřednictvím GPS a navíc by mělo komunikovat prostřednictvím přenosu mobilních dat. Přeskočíme první krok, který bylo nutno udělat, tedy najít si v eshopu konkrétní produkt, vybrat ho, objednat a zaplatit a půjdeme rovnou i instalaci. Ne, i přes hrubě vysoké sebevědomí o naší technické zručnosti (v kombinaci s totální ignorací čtení návodů) jsme se do instalace a servisu nepustili sami, ale svěřili jsme ji renomované a odborné firmě.

Instalace pak trvala poměrně dlouho, technici si hráli s autem celý den, protože bylo potřeba vpravit kamsi do útrob vozu veškeré součástky (ani nevíme kam, takže předpokládáme, že potencionální zloděj by také tápal), natahat kabeláž, zprovoznit připojení k systému Jablotronu, zabudovat veškerá čidla. Během jednoho dne bylo hotovo, v servisu na našem autě strávili bez přehánění víc než pár hodin práce čistého času.

Nějaké změny po převzetí auta? Ani ne… jen kdesi v kabině je vidět čidlo, které hlídá, a teď si nejsem jistý co, náklony? Nebo pohyb v kabině. A dioda, která bliká a dává jasně najevo, že auto je pod dohledem. Jinak nic, co by bylo vidět. Slyšet, to ano, protože odemykání a zamykání auta je doprovázeno jedním, respektive dvěma hlasitými pípnutími, typický zvuk otevírání pomocí „dálky“ z dob přelomu milénia. Možná jde vypnout, možná ne, každopádně aspoň mám jistotu a přehled, že je systém aktivní.

Ovládání probíhá přes původní klíč od auta, takže netřeba sebou nosit nějaké další přívěsky či dálkové ovladače s tlačítky, a jinak vážně žádné odlišnosti od předchozího stavu.Je třeba říct, že došlo k aktivaci GSM spojení s centrálou Jablotronu, která by měla naše auto hlídat a pomocí sms a operátorů řešit nenadále situace – tady vnímáme velkou neznámou.

Auto je tedy pod dohledem, nebo by mělo být. Jaký je tedy další plán? Nejprve s autem jezdit, čekat na to, co systém bude dělat, zjišťovat, jak se chová či nechová systém během provozu. Je tady možnost připojit se do online samoobsluhy, kde je podle všeho k dispozici pár zajímavých nástrojů a to je jedna z věcí, na kterou se hodně těšíme. A chceme simulovat vniknutí do auta a řešit situaci.

16.7.2013 8:39| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist