Testujeme autoalarm Jablotron: Instalace

testujeme-autoalarm-jablotron-instalace-1100x618.jpg

Před časem jsme řešili, v teoretické rovině, nejideálnější způsob zabezpečení auta. Teď přejdeme od teorie k praxi, rozhodli jsme se vyzkoušet jeden z nabízených systémů na našem trhu, a to od tuzemského výrobce, Jablotronu. Zadání bylo poměrně jednoduché, chceme systém, který bude aktivně hlídat naše dlouhodobě testované auto a bude nabízet víc než jen odpojení některých funkcí vozu.


Takže jsme se rozhodli pro Athos s GPS a GSM funkcemi. V zásadě by mělo být auto chráně imobilizačními prvky, zároveň by mělo být sledované prostřednictvím GPS a navíc by mělo komunikovat prostřednictvím přenosu mobilních dat. Přeskočíme první krok, který bylo nutno udělat, tedy najít si v eshopu konkrétní produkt, vybrat ho, objednat a zaplatit a půjdeme rovnou i instalaci. Ne, i přes hrubě vysoké sebevědomí o naší technické zručnosti (v kombinaci s totální ignorací čtení návodů) jsme se do instalace a servisu nepustili sami, ale svěřili jsme ji renomované a odborné firmě.

Instalace pak trvala poměrně dlouho, technici si hráli s autem celý den, protože bylo potřeba vpravit kamsi do útrob vozu veškeré součástky (ani nevíme kam, takže předpokládáme, že potencionální zloděj by také tápal), natahat kabeláž, zprovoznit připojení k systému Jablotronu, zabudovat veškerá čidla. Během jednoho dne bylo hotovo, v servisu na našem autě strávili bez přehánění víc než pár hodin práce čistého času.

Nějaké změny po převzetí auta? Ani ne… jen kdesi v kabině je vidět čidlo, které hlídá, a teď si nejsem jistý co, náklony? Nebo pohyb v kabině. A dioda, která bliká a dává jasně najevo, že auto je pod dohledem. Jinak nic, co by bylo vidět. Slyšet, to ano, protože odemykání a zamykání auta je doprovázeno jedním, respektive dvěma hlasitými pípnutími, typický zvuk otevírání pomocí „dálky“ z dob přelomu milénia. Možná jde vypnout, možná ne, každopádně aspoň mám jistotu a přehled, že je systém aktivní.

Ovládání probíhá přes původní klíč od auta, takže netřeba sebou nosit nějaké další přívěsky či dálkové ovladače s tlačítky, a jinak vážně žádné odlišnosti od předchozího stavu.Je třeba říct, že došlo k aktivaci GSM spojení s centrálou Jablotronu, která by měla naše auto hlídat a pomocí sms a operátorů řešit nenadále situace – tady vnímáme velkou neznámou.

Auto je tedy pod dohledem, nebo by mělo být. Jaký je tedy další plán? Nejprve s autem jezdit, čekat na to, co systém bude dělat, zjišťovat, jak se chová či nechová systém během provozu. Je tady možnost připojit se do online samoobsluhy, kde je podle všeho k dispozici pár zajímavých nástrojů a to je jedna z věcí, na kterou se hodně těšíme. A chceme simulovat vniknutí do auta a řešit situaci.

16.7.2013 8:39| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist