Testování BMW s pohonem všech kol v xDrive Village: Velká fotogalerie

Pomyslně se vracíme na místo činu, do Pece pod Sněžkou do xDrive Village a znovu řešíme testování mnichovských čtyřkolek. Ten maniak, co se směje za volantem, jsem já!

Je to jen pár dnů, co jsme se vrátili z testování vybraných modelů BMW s pohonem všech kol v Peci pod Sněžkou. Reportáž jsme pustili do světa hned „za tepla“ a to doslova, motory testovaných aut ještě nemohly vychladnout… Nicméně teď tady máme ještě pár drobností, které v původním článku nebyly.


Tak zaprvé je to velká galerie, kterou jsme od fotografa, který byl na místě, dostali až teď, takže tady máme ideální obrazové doplnění k textu z článku. Věc druhá – pokud začnete v galerii listovat, ano, největší nepořádek za koly mám já, přiznávám se. A chci tím říct, že ať si říká kdo chce co chce, zejména teď myslím na „pravověrné příznivce značky BMW odhodlaně a zarputile preferující pohon zadních kol – tak i se čtyřkolkou od BMW se dá užít hodně řidičské zábavy.

Abych se ještě podržel tématu, tak ale musím přiznat, že – nic proti naftě v nádrži – musím připustit, že s benzínovými motory by se mi jezdilo lépe, a hlavně s manuální převodovkou. Narážím teď na situaci, kdy jsem šel do smyku s BMW X5 s naftovým třílitrovým turbodieselem a spojení diesel/automat nefungovalo tak, jak bych si v ideálním driftu představoval. Z logiky konstrukce – pod plným plynem automatika prostě sama začala odřazovat ve chvíli, kdy jsme potřeboval držet jeden kvalt a konstantní vysoké otáčky a jimi nutit všechna kola ke ztrátě adheze. Na druhou stranu, ehm, mluvíme o několikatunovém SUV, že.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Takže v jakémsi pomyslném závěru prohlásím, že X5 sice není ideální driftovací nástroj, ale pokud přijmeme jeho filozofii, tak ano, jezdit bokem se s ním dá a při jeho velkém rozvoru je docela čitelné, byť jeho reakce musíte „předcházet“ svými manévry a nečekat na to, až vám začne ubíhat pod zadkem.

Trojkové – nebo čtyřkové – či jak se dnes u BMW jmenuje a značí dvoudveřová verze klasického sedanu třídy 3, s xDrive, stejně tak překvapivě řada 2 Active Tourer s pohonem všech kol, se jízdy bokem ve sněhu opravdu nebojí. 

3.2.2015 10:13| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist