Test Volkswagen Multivan T6.1: Proč ještě zdaleka nepatří do starého železa?

Volkswagen Multivan T6.1 to ještě zdaleka nemá spočítané. Projeli jsme se s ním našli několik důvodů, proč ještě nepatří do starého železa.
mareksaroch.cz-10266-1100x618.jpgCelá galerie 26 Zdroj: Marek Šaroch

S příchodem nového Multivanu generace T7 by se mohlo zdát, že předchozí vydání s označením T6.1 už patří do starého železa. Jenže původní model se stále ještě prodává jako nový. A to nejen coby Transporter a Caravelle, které v nabídce ještě nějakou dobu zůstanou, ale i jako Multivan.

Proč byste však měli pokukovat po starém modelu, když je tu nový, navíc ve všem zase o kousek lepší a modernější? VW T6.1 totiž stále má co nabídnout, a mnohdy dokonce víc, než nový model. Tak se na to pojďme podívat.

Klasický design

Design nového Multivanu T7 nemusí být každému po chuti. Není vyloženě kontroverzní, spíš vkusně posouvá design na jinou, modernější úroveň a zase se přibližuje víc osobnímu MPV. Na tom není nic špatného, nová T7 jezdí skvěle a je nabitá moderními technologiemi.

Ale pro někoho prostě měla původní krabicová dodávka, která se navíc od generace T5 z roku 2002 změnila jen kosmeticky, jisté kouzlo. Měli jste pocit, že je o něco větší (ačkoliv ve skutečnosti není), že je to prostě pořádná dodávka, ne natažený a nafouknutý osobák. A ovládání pomocí tlačítek je také přívětivější, než všechno dotykové.

Silný turbodiesel

Že by novému Multivanu chyběly silné motory, to nemůžeme říct. Benzinový 2.0 TSI nabídne 150 kW (204 koní), plug-in hybridní 1.4 TSI dokonce celkový systémový výkon 160 kW (218 koní).

Jenže pokud jste si zvykli na naftu, ale požadujete také patřičný výkon, 2.0 TDI nabídne maximum 110 kW. Silný turbodiesel, který měl své jisté kouzlo, prostě novému Multivanu chybí, T6.1 však stále nabízí 2.0 Bi-TDI o výkonu 150 kw (204 koní).

Pohon všech kol

Tohle je možná největší kámen úrazu nového Multivanu – prozatím nenabízí pohon všech kol 4MOTION. Přestože se příchod čtyřkolky očekává, stále není úplně jasné, kdy tomu tak bude.

Pokud tedy nutně potřebujete velkou praktickou dodávku s pohonem všech kol, např. máte penzion na horách a bez čtyřkolky se prostě a jednoduše neobjedete, budete muset sáhnout po VW T6.1.

Speciální a obytná verze

Máte rádi speciální edice? Volkswagen je umí a dělá je často. A Multivan není výjimkou. Třeba tahle PanAmericana, která odkazuje na slavnou rekordní jízdu z Aljašky do Ohňové země. Je nabitá výbavou a můžete se pustit i do lehčího terénu, protože má hliníkový kryt podlahy, 4MOTION nebo uzávěrku diferenciálu. A parádní bronzovou metalízu.

Pokud rádi kempujete, budete také muset sáhnout po VW T6.1, jelikož nový Volkswagen California v generaci T7 stále ještě není k dispozici. Očekává se jeho příchod, ale ještě nějakou dobu si budete muset vystačit se starším modelem, pokud chcete vyrazit do přírody.

Nižší cena

Nový Multivan T7 je obecně o něco levnější než starší T6.1. Aktuálně startuje na 1,2 milionu, to byste museli sáhnout po méně vybavené Caravelle T6.1, abyste se dostali na stejnou částku.

Jenže starší Multivan nyní seženete s hodně lákavou slevou: 2.0 Bi-TDI 150 kW, 4MOTION, DSG a výbavu Comfortline se zvýhodněním 358 000 Kč, verzi Highline dokonce o 368 tisíc levněji.

Tak co, ještě pořád si myslíte, že Volkswagen Multivan T6.1 patří do starého železa? Kdepak, pořád má hodně co nabídnout.

11.11.2022 9:02| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist