Test Toyoty Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid: Šmrncovní šetřílek
15 fotografiíToyota Corolla
Hybridy si představíme většinou jako nudné ekologické krabice, jenže tenhle rodinný kombík ukazuje, že může vypadat i dobře.
Řidiči oblíbeného japonského sedanu se uměli s ostatními zdravit tajným světelným signálem
Škodovka odhaluje vzhled indického SUV, které by dělalo parádu i na českých silnicích
Francouzský konkurent Octavie odhaluje český ceník, za stejnou cenu dostanete větší čtyřválec
Elektrický konkurent Škody Enyaq iV míří do prodeje, navzdory dražší značce vyjde levněji
Masarykův okruh nabídne zajímavý program i bez MotoGP, přijedou třeba Formule 1
Korejské pneumatiky vyráběné v Česku se dostaly do základní výbavy nových Audi
15 fotografiíToyota Corolla
Hybridy si představíme většinou jako nudné ekologické krabice, jenže tenhle rodinný kombík ukazuje, že může vypadat i dobře.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
„kolébkové přepínače vyhřívání sedaček “
Redaktor by raději lovil ve vymrzlém autě vyhřívání někde v menu ? Kolébkový přepínač prostě jední pohybem zapnu či přepnu na plný/menší/nulový výkon a dělá co chci. Byla by zbytečnost až hloupost tohle nahrazovat.
Jak píše borec dole, není nad to, lovit to jak idiot někde v menu, a to ještě při hodně velkém mrazu ten displej nemusí vůbec fungovat. Topení, klima, výhřevy atd. by měly být vždy na vypínač. Asi je autor moc zdegenerovaný interceptory z Boleslavi. Oproti koncernu je Toyota dílensky a technologicky o level výše, a zároveň i cenově níže.
U ní člověk nikdy nešlápne vedle a je to krásně vidět i na cestách, Toyot hodně přibývá.
Tak nějak nám autor článku opomenul sdělit, za kolik ten šetřílek jezdí mimo město. S tímhle autem jsem měl tu čest a musím říct, že nic nepříjemnějšího, než je akcelerace v tomhle autě s tou bezestupňovou převodovkou, jsem nezažil. To kvílení v konstantně vysokých otáčkách je něco tak hrozně nepřirozeného a neřidičského, že už se modlíte aby byla dosažena potřebná rychlost a vy jste mohli ubrat aby otáčky opět klesly. BRRR
Tak si za ty prachy kup žebráckej tříhrnek od Škody. Na cesty od servisu k servisu.
Mám jí jako služebák. Není to auto pro každého. Kdo jezdí porci kilometrů po dálnici, ať se porozhlédne jinde. Ne kvůli výkonu (toho má na rozdávání), ale kvůli spotřebě – efekt hybridu a úspornosti se vytrácí. Dílensky a materiálové je auto udělané perfektně. S názorem autora, že řidičsky není auto zajímavé nesouhlasím resp. pokud má být měřítkem podobné auto, myslím, že patří mezi ten povedenější kus v daném segmentu (M3 je jiný segment :-). K převodovce: CVT může někoho štvát svým častým vytáčením otáček, to je bez debat. Na druhou stranu výkon je dostupný ihned, ve městě je jízda extrémně plynulá a komfortní a pokud si někdo koupí auto za vlastní peníze, nemusí se bát o spolehlivost. Převodovka je při pravidelné výměně oleje prakticky nesmrtelná- což se o ostatních kusech nedá zcela tvrdit a u suchých dvojspojek to není otázka jestli, ale kdy. Za mě je to opravdu povedené auto. Je líbivé a velmi, jízdě nadrprůměrné, silné a tak nějak jiné. Jen ne na dálnice.
Mám Corollu Touring Sports jen s motorem 1.8. Na silnicích 1-2 třídy při reálném provozu není problém jen za 4,5 l/100km či občas i za méně. Když je volno a nejdede úplně 90, tak za více, ale rozhodně pod 6. Dálnice bez omezení na 80km/h znamená že máte normální benzínové auto, protože auto sice rekuperuje, ale moc to v danou chvíli nevyužije. Dálnice tedy znamená ± 7 l, záleží na rychlosti. 150 to za 5 opravdu nepojede.
eCVT znamená že jízda je naprosto plynulá od nulové rychlosti do maximální. Neexistují tam žádné „kopance do zad“ od změny rychlostí. Otáčky motory jsou úměrné pouze požadovanému výkonu, ne rychlosti. To znamená, že se 4000ot/min můžete jet 40km/h do prudkého kopce nebo naopak 1500ot/min pojedete 90km/h po rovině. A nebo to bude taky 0 ot/min. Za uplynulé cca 4 měsíce strávilo auto 50% času a 32% vzdálenosti v EV režimu. Tedy 1/2 času a 1/3 vzdálenosti spalovací motor stál, protože nebyl potřeba. Tedy polovinu času máte v autě ticho a žádné vibrace. Tedy většinu zbývajícího času motor točí do cca 2000ot/min, takže taky není moc slyšet. Spojuje to tedy výhody elektrického a spalovacího motoru bez jejich nevýhod a omezení.
Mimochodem CVT se zkoušelo i v F1 a bylo to rychle zakázáno, protože časy na kolo byly mnohem lepší než s klasickou převodovkou, takže je to sice dnes nevyklé, ale rychlejší než klasická převodovka. A to Toyota má e-CVT a ne CVT, takže může reagovat ještě lépe.
Japonci prostě umí , vnitřku není co vytknout. I když můj skoro 20 letitý nafťák má spotřebu ještě menší.