Test pneumatik Michelin: Z poloviny vyhráno

Předposlední díl našeho testu pneumatik. Co se za necelé dva týdny odehrálo nového? Konečně jsme objevili sníh.

A máme tu další část z našeho dlouhodobého testu zimních pneumatik Michelin. Jde o díl předposlední, želbohu, sníh na naše území v době příprav tohoto dílu stále nedorazil. Teď, v teple domova a o pár dní později, už nějaké zprávy o sněhové pokrývce jsou, ale jen ve vysokohorských územích.

Alespoň je test reálný a zcela odhaluje zimu v mírném pásu Střední Evropy, kde se celou zimu dokola točí sychravé počasí, ranní mrazíky, tu a tam déšť a zcela výjimečně sníh, který se během pár hodin nebo dní změní v uježděnou břečku. Tím samozřejmě nechci nikterak znevažovat zimní pneumatiky a už vůbec vás nechci navádět k tomu, abyste po celou zimu jezdili na letním obutí, ale jak teď otestovat zimní obutí, když za dva týdny končí náš test?No, nezbývá než hledět směrem k nebesům a doufat, že se do dvou týdnů snese k zemi pořádná sněhová pokrývka, která by symbolicky uzavřela naše dvouměsíční testování. Zatímco můj týmový kolega Vítek měl možnost alespoň na chvíli vyzkoušet jízdu na sněhu, já jsem to štěstí neměl. Byl jsem tou dobou na zahraniční prezentaci, takže Mazda stála v teple redakční garáže.


Sláva, sníh! Sakra, ale já mám za sebou vlek.

Testování zimních pneumatik? V České republice? Zdá se to být nemožné, letos nám počasí opravdu nepřeje. Zatímco loni jsme se dočkali sněhové nadílky velmi brzy, letos čekáme na sníh jako na smilování. Nakonec se mi ale podařilo pneumatiky vyzkoušet, a ani jsem se kvůli tomu nemusel hnát vysoko do hor, stačilo vyjet trochu na západ.

Za normálních okolností bych měl ze zasněžené silnice radost, ale když za sebou táhnete 550 kg těžký přívěs a na něm zhruba tunové auto ruské výroby, tak to není zrovna chvíle, kdy skáčete radostí do výšky.Zpočátku silnici lemovalo pár vloček a silnice byla jen mokrá, ale během pár kilometrů se situace rapidně obrátila k horšímu. Během chvíle už jsem se (zatím zcela bez problémů) prokousával 10-15 cm mokrého sněhu, naštěstí stále s prázdným vlekem.

Jen o pár minut později jsem se vracel zpět, teď už s VAZ1201 na palubě. Čekalo mě 8 kilometrů stoupání do kopce, serpentiny a ve finále 5 km sjíždění z kopce. Nic, co bych si představoval jako ideální start do zimní sezóny. Zkouška ohněm, tady spíše sněhem, přišla záhy, když jsem musel kvůli kamionu zastavit v kopci.Už jsem se viděl jak čekám do jara, s odlehčenou přídí a citelnou zátěží vzadu jsem svému Saabu nedával moc nadějí na úspěch. K mému překvapení se pneumatikyzakously do mokrého sněhu a po krátkém boji se celá souprava dala do pohybu. Trakční schopnosti pneumatik na ledu, blátě i mokru jsou prostě na jedničku. Stejně je na tom i brzdění, i při sjezdu s vlekem za zády jsem zpomaloval prakticky bez přičinění ABS.

Pokud bych se měl dostat k nějakému závěru, jsou pneumatiky šikovnými pracanty. Na těžkou práci jsou fantastické, ale smysl pro detail jim trochu chybí. Ano, pořád myslím na jízdu při vyšších rychlostech po dálnici, kterou moje předchozí pneumatiky zvládaly o trochu lépe.

Vít Čermák

6.12.2012 10:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist