Test pneumatik Michelin: Ve finále

Poslední test pneumatik Michelin, které jsme od října až do poloviny prosince testovali s jedním z vás. Jaký je náš verdikt?

Jsme v cíli, tohle je náš poslední test pneumatik Michelin, které testujeme již od října s jedním z vás – našich čtenářů. Jaký je po dvouměsíčním testování náš finální verdikt a co si o nich myslí náš čtenář?S pneumatikami jsme jezdili po okreskách, dálnicích, závodním okruhu, a to všechno v rozdílných teplotách, od vyloženě záporných, až po kladné, které zimním pneumatikám příliš nesvědčí. Od října do poloviny prosince se gumy od Michelinu seznámily s vodou, ledovkou, a v závěru i se sněhovou pokrývkou a mokrým sněhem – a nikdy nezklamaly.

Ostatně, byla by to velká ostuda, Pilot Alpin patří mezi pneumatiky na silnější vozy a na naší Mazdu jsou hodně předimenzované. Tak vysoký výkon naše Mazda nemá, na druhou stranu její točivý moment 360 Nm mezi nejnižší nepatří. I tak se s ním Micheliny popraly opravdu statečně, jen na sněhové břečce nebo ledovce na chvíli proklouznou, aby se v zápětí zakously do jakéhokoli podkladu a ochotně přenesly všechen výkon bez toho, aby ho auto muselo uměle přiškrtit protiprokluzovým systémem.

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

Zkušenosti z běžného provozu jsem vyrazil otestovat do Sosnové, kde jsem sice čekal pořádnou nadílku sněhu, a ve finále na mě čekal rozbředlý, uklouzaný okruh, ale i to je pro pneumatiky výzva. Na začátek jsem obkroužil pár pomalých kol, abych zjistil kde je ještě mokrý asfalt a kde ještě zůstal sníh, abych věděl, kde se můžu pořádně opřít do plynového pedálu. Pak už jen zbývalo vypnout protiprokluz i stabilizaci a přidat na tempu. Protáčení předních kol jsem se dočkal až na výjezdu ze zatáčky, na rovině si s tím pneumatiky dokázaly poradit jako nic.


Pár svižných kol na okruhu mě usvědčilo v tom, že pneumatiky drží jako židovská víra a ne a ne pustit. Jejich hranice leží opravdu daleko, musel jsem objet několik kol značně neuvážlivým stylem, abych auto dokázal rozhodit ze stability. Skandinávský švih byl tím jediným nástrojem, který dokázal Mazdu přemluvit do efektního smyku zadní nápravou, i tak ale bylo často zapotřebí přenést váhu na předek jemným sešlápnutím brzdového pedálu. Jinak jsem měl prostě smůlu, až taková nuda s Pilot Alpinami je.

A můj závěr? Pneumatiky Michelin Pilot Alpin PA3 jsou opravdu velmi dobré a nelze je nedoporučit. Čekali jste víc? Veškeré mé dojmy se omezují jen na můj ryze subjektivní pohled, pro směrodatné objektivní zhodnocení by bylo potřeba mít několik sad pneumatik od různých výrobců a polygon na celý den.

Jen tak by se dalo zjistit, jestli jsou lepší než konkurenční značky, nebo jen zapadají do průměru. I přes to by to platilo pro konkrétní rozměr, protože jak je známo, kvalita pneumatiky se nedá vztáhnout na všechny různé profily. Mým pohledem jde o velmi povedené obutí, které je na suchém asfaltu velmi tiché, zatímco na mokru i na sněhu funguje zcela bez výhrad.

Moje testování pneumatik Michelin Alpin A4 je u konce. Během více než měsíce jsem se snažil pneumatiky vyzkoušet za všech možných podmínek a simulovat situace, které mohou na silnici nastat.

Pneumatiky jsem vyzkoušel v teplotách od -11°C do 9°C a v rámci tohoto rozmezí teplot se vystřídalo sucho, déšť a ke konci testování i sníh a dokonce i led. Byť jde jen o můj subjektivní dojem, nevyhnul jsem se srovnání se svými původními zimními pneumatikami, které jsem měl na svém voze původně.

Nové Micheliny se mi zdály ve všech ohledech lepší, snad jen na jízdu ve vyšších rychlostech po dálnici, kde se mi nezdály úplně klidné. O opravdových kvalitách jsem se přesvědčil až o několik týdnů později, kdy jsem na přívěsu táhl další auto. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdybych se nemusel potýkat se silným sněžením. Pokud patříte mezi pozorné čtenáře, tak víte, že Micheliny to zvládly na jedničku.

Podtrženo, sečteno – pneumatiky Michelin Alpin A4 opravdu perfektně fungují za ztížených podmínek. Protože je to právě to, co já osobně od zimních pneumatik očekávám, jsem jim schopen odpustit, že nejsou tak dokonalé na rychlé přesouvání z bodu A do bodu B po dálničních komunikacích. I když je mé testování tady na Autowebu u konce, jsem rád, že mi budou Micheliny dělat společnost ještě několik let.

Vít Čermák

17.12.2012 10:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist