Test pneumatik Michelin: Na startu

Jsme zpátky z Hungaroringu a kromě nových zkušeností teď naše Mazda jezdí na pneumatikách Michelin Pilot Alpin PA3. Jaké jsou naše první dojmy?

Velké testování zimních pneumatik Michelin začíná. Až do konce roku se na našich stránkách setkáte s pravidelným přísunem dojmů z nového zimního obutí, a to jak od členů redakce, tak od našeho čtenáře. Čtením ale můžete získat i vy! V každém článku naleznete modrý box, kde můžete konkrétní článek podle své vůle obodovat od jedné do deseti.

Díky tomu může náš tým zvítězit proti tvrdé maďarské konkurenci a vy můžete vyhrát USB flashdisk, termosku nebo maskota firmy Michelin. Stačí jen být tím správným v pořadí.Na testování pneumatik jsem do Budapešti vyrazil s naším čtenářem Vítem, který poslal svou esej do soutěže a zvítězil. A zatímco Vít je přijel se svým Saabem 9-5 Aero, já vzal na výlet naší naší redakční stálici – Mazdou 6. Ta už má za sebou výlet na Nürburgring, kurz sportovní jízdy a dokonce se projela i po Filipově oblíbené okresce. Když se tedy rozhodovalo s čím vyrazit na Hungaroring, volba byla jasná. Asi nemusím zastírat, že důvodem byl dobrý podvozek, komunikativní řízení a v neposlední řadě i nízká spotřeba, se kterou se dalo do cílové destinace dorazit.


O Mazdě ale až jindy, dnes jsme tu kvůli pneumatikám. Nesmím opomenout, že jsem do Maďarska dorazil na letních “od konkurence”, protože hned první dostaveníčko bylo na strmé kluzné ploše. Pokud jste už někdy na kluzné fólii jezdili, pak víte, pro ty ostatní bude novinkou, že simuluje stoprocentní ledovou plochu. Úkolem nebylo nic jiného, než rozpohybovat auto na rychlost 15 km/h (vzpomínáte, kdy jste naposledy jeli takhle pomalu?) a pokusit se ve svahu auto zastavit. Nebudu chodit okolo horké kaše, za celých asi 50 metrů se mi to nepodařilo. Záchranou mi byl jen fakt, že se kluzná plocha stáčela do pravotočivé zatáčky, takže jsem ji hezky po čumáku opustil až na asfalt.

Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda 6 fotogalerie

Po seznámení se s dalšími účastníky akce jsme se vrhli na polygon právě s našimi starými pneumatikami. Účelem byla ukázka rozdílu mezi současnými pneumatikami a novými pneumatikami Michelin. A musím přiznat, že jsem byl na nové pneumatiky zvědavý, protože 250 koní mého Saabu 9-5 Aero dokáže kdejaké gumy slušně potrápit.
Vít Čermák

Byl to vážně debakl, ABS se snažilo, seč mohlo, ale kde nic není, ani smrt nebere. V dalších jízdách míříme do kopce, takže projíždíme nejprve zatáčkou a pak najíždíme do kopce. Je tu krásně vidět, že stačí lehce přidat a auto se začne nedotáčivě hrnout po tečně. To už mám naštěstí naučené ze Sosnové, takže už úspěšně šplhám vstříc vodním bariérám, které se objeví jen pár metrů před mojí kapotou. Sakra! Tak tohle nedám, auto prakticky nezatáčí, respektive rozhodně ne tak, abych zvládl přejet až druhou stranu kluzné plochy a vyhnul se virtuální překážce. Nemám na vybranou, beru to přímo do vodní zdi a musím si vyslechnout instruktora, že se vodě mám vyhýbat a ne trefovat.


Zpátky ni krok, zimu strávíme ve společnosti Michelin Pilot Alpin PA3

Naštěstí se přiblížil čas oběda, nezbývá než dát auta do rukou profesionálů, kteří nám namontují zimní obutí. V případě Mazdy se bavíme o pneumatikách Michelin Pilot Alpin PA3, můj týmový kolega odteď jezdí na Michelin Alpin A4. Po obědě se přesouváme na stejnou dráhu, kde jsme už trénovali dopoledne. Scénář se nezměnil, brzdění, výhybné manévry a tak dále a tak dále. Zkouška brzdění probíhá ve vyšší rychlosti, i tak ale auto ochotně zastavuje ještě v rámci kluzné plochy. No, upřímně bych se hodně divil, kdyby tomu tak nebylo.

Dalším z míst byl slalom se střídáním povrchů asfalt – fólie. Tam bylo krásně vidět, jak pneumatika funguje na mokrém asfaltu s okamžitým přechodem na fólii, která simulovala ledovku. Při trénování připravené trati, to odneslo pár kuželů, ale nakonec se mi to docela dostalo do rukou a průjezdy byly opravdu rychlé. Pneumatiky ukázaly velkou přilnavost a dokázaly podržet i při rychlém střídání povrchů.
Vít Čermák

Druhé kolo už bylo na polygonu kousek vedle. A až tady to začalo mít ty správné grády, protože do hry vstoupila rozhazovací deska. Stačilo se rozjet na rychlost 40 km/h, trefit se mezi dva určené kužely a nastražit veškeré smysly. Výsledkem byl efektní smyk zadní nápravy, se kterým jste měli záhy plné ruce práce, protože jste dopředu nevěděli na kterou stranu vám auto ustřelí. A co jsem tak zpozoroval, Mazda byla rozhodně nejvíce přetáčivým autem skupiny, ve které byl i Hyundai Genesis Coupé. Po pár rundách se zapojily i vodní stěny, takže kromě toho, že jste bojovali s přetáčivou zádí, snažili jste se vyhnout vodním překážkám a nasměrovat auto správným směrem. Všechno probíhalo s vyšlápnutou spojkou, takže ležela veškerá práce na pneumatikách. A nutno přiznat, že dokázaly auto stabilizovat velmi rychle a i pak ochotně reagovaly na úhybné manévry.

Po cestě domů bylo už výrazně lepší počasí, ale zato foukal opravdu pořádný vítr. Nevím jestli lehkou nejistotu v jízdě po dálnici mám přičíst větru, nebo pneumatikám, které nejsou přizpůsobené jízdě ve vyšších rychlostech. První týden nebyl pro zimní obutí tím pravým, teploty se pohybují vysoko nad ideální teplotou, přesto pneumatiky nemají problém přenést výkon na přední kola.
Vít Čermák

V prvních kilometrech na testovacím polygonu pneumatiky rozhodně nezklamaly. Ba co víc, na kluzné ploše překvapily trakcí i ochotou měnit směr. Jen mě, stejně jako týmového kolegu, překvapila velká náchylnost na boční vítr. A to bude jedna z prvních věcí, na kterou se chci v rámci testování zaměřit. V domácím prostředí budeme mít větší prostor nové obutí řádně otestovat a přinést podrobnější dojmy z aktuální řady zimních pneumatik Michelin.

Ondřej Lilling, Vít Čermák

6.11.2012 10:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist