Test pneumatik Michelin: Na polygonu

S pneumatikami Michelin už jsme v právoplatném vztahu přibližně měsíc. Co se změnilo? To prozradí třetí díl našeho testování. Vydali jsme se na polygon.

Aktualizováno
Ze všech, kteří hlasovali u našeho předchozího příspěvku, zvítězil Tadeáš Krátil. Vyhrál USB flashdisk a podložku pod myš. Vítězi gratulujeme! A vy, co jste nevyhráli, můžete hlasovat u tohoto příspěvku.

S novými pneumatikami jsme více než měsíc, takže je ta správná chvíle, abychom zjistili, co v nich doopravdy je. Vzali jsme Mazdu 6 na polygon, takže je na pořadu dne srovnání s konkurencí, měření pružného zrychlení, akcelerace i brzdění.


Do Mostu jsme dorazili na osmou hodinu ranní, asfalt je nepříjemně oslizlý a podle počítače jsou venku 3° C. To už je teplota, při které mají zimní pneumatiky svůj smysl, a nemusí být ani sníh. Důležité je pneumatiku zahřát na provozní teplotu, což se u letní pneumatiky při teplotě pod 7° C nemusí podařit.

A zatímco Dalibor připevňuje anténu GPS, já obíhám auto s tlakoměrem a měřím dezén. Od posledního měření se nic nezměnilo, pneumatiky už mají za sebou přes tisíc kilometrů a jsou pořád jako nové.

Aby byl výsledek měření směrodatný, požádal jsem našeho ochočeného .. ehm. Prostě jsem poprosil Dalibora, aby Mazdu změřil a tady jsou jeho dojmy.

DOPORUČUJEME: Exkluzivní test: Nová Mazda 6

Nové pneumatiky jsou skvělou příležitostí vyzkoušet Mazdu i na testovacím polygonu. Po několika seznamovacích kolech získávám v auto důvěru a ochota zimních pneumatik Michelin poslouchat a rychle reagovat mě překvapila. Čas na kolo jsem naměřil 36,24 sekundy s vypnutou stabilizací a 36,93 sekundy se zapnutou.

I přes vlhko a skutečnost, že ve dvou důležitých zatáčkách bylo mokré listí, měla Mazda trakce dostatek a velmi dobře kontroluje pohyby své karoserie. Nejsem spokojený s odezvou brzdového pedálu, který je při ostré jízdě takový podivně tvrdý, působí to, jako bych se pokoušel zašlápnout dřevěný špalek do bláta.

Nejsem zkušený tester pneumatik, ale tyto Micheliny mi přišly jako velmi schopné a to se ukázalo i při měření akcelerace. Na stovku se Mazda dostala za 8,87 sekundy (výrobce udává 9,2 sekundy) a trakce nových michelinů byla i na vlhku a s vypnutým protiprokluzem příkladná.

Na brzdách se pneumatiky ochotně zakously do asfaltu, ale ABS zasahuje zbytečně brzy a průměrná brzdná dráha 46,23 m je spíše podprůměrný výsledek. Ještě doplním údaj o pružném zrychlení. Z 50 na 80 km/h na trojku se naše Mazda 6 dostala za 3,32 sekundy a z 60 na 100 km/h na čtyřku za 6,48 sekundy.

Tohle bylo vlastně poprvé, co jsem s naší Mazdou jezdil na okruhu a skutečně ostře a na hraně. A to auto je tam snad ještě lepší než na silnici. Líbí se mi mechanické řízení a neutrální vyváženost, v zatáčkách po ubrání plynu auto utáhne stopu a snad jediným trochu otravným faktorem je již zmíněný necitlivý pedál brzdy a větší turboefekt motoru.

Dvoulitrový diesel si už „sednul“, má teď mnohem jemnější chod a překvapivě má rád i otáčky. Zatímco některé motory za 3000 ot./min. doslova zdechnou, tento čtyřválec se rád nechá vytočit někam k 4500 ot./min.

Na běžné silnici jsem si všimnul toho, že zimní micheliny jsou docela tiché a komfortní a na suchu poskytují slušnou oporu. Uvidíme, co udělají, až skutečně pořádně nasněží…

Ondřej Lilling, Dalibor Žák

26.11.2012 10:00| autor: Tadeáš Krátil

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist