Test Opelu Grandland X 1.5 CDTI, nenápadně vyhlížejícího pomocníka

Koncern PSA prostě dává světu vědět, že umí auta všeho druhu. Luxusní pro movitější zákazníky a nenápadnější střední třídu pro jedince, kteří nechtějí vyčnívat z davu, chtějí si užít poklidnou jízdu, narvat do prostoru co nejvíce a zaplatit cenu, která danému vozu odpovídá. Vítejte ve světe Grandlandu X.
img_9771-1100x618.jpgCelá galerie 16 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 8.6

U tohohle broučka nepočítejte, že byste jeli po ulici a nějaké baby by se za vámi otáčeli. Ačkoliv se Grandland X pyšní jasnými liniemi v designu a můžete si jeho barvu nastylovat tak, abyste měli dvoubarevnou karoserii, vizuálem se řadí mezi spíše nenápadné Opelovské modely.

Nicméně, jak praví rčení „kdo hledá, najde“, musím kvitovat nový design LED AFL světlometů, které připomínají tvary hokejky a poskytují o moc lepší viditelnost než klasické halogeny. Zadek se světly, které jsou stylem podobné jako ty vepředu, taky tvarově ujde a dost mi připadá, jako kdyby mělo auto takový rozkročený postoj.

Stará dobrá klasika se ukazuje i ve chvíli, když zasednete za volant. Nepřipadáte si jako v nějakém kosmickém letadle, ale ve starém dobrém normálním autě, kde všechno od zařazení po stěrače ovládáte vy a auto vám do toho nemůže moc kecat.

To je tak skvělý pocit, když automobilka jde vlastní cestou a sází na klasické pojetí přístrojové desky s fyzickými budíky! No pak jsou tu má oblíbená tlačítka na ovládání klimatizace. A mechanické zůstalo i ovládání prvků jako je navigace nebo audio. Prostě, to auto bez vás nic neudělá, a to je skvělý!

Pokud byste si chtěli přičichnout k moderně, stačí si trošku připlatit a můžete mít kožený volant i s koženými sedačkami a k tomu ambientní osvětlení. Takhle, vypadá to dobře, takže doporučuji.

Grandland X taky oplývá celkem velkým prostorem uvnitř a nabízí tak neskonalé pohodlí pro nohy jak cestujících vpředu, tak i na zadních sedačkách. A pokud se chcete narvat do kufru s celou rodinou, kosmetickými přípravky manželky a svou neskonale důležitou výbavou na ryby, tak bez problémů můžete, aneb 514 litrů v zavazadlovém prostoru to v pohodě zvládne.

Co se týká jízdy, není to vůbec špatné. Námi testovaný 1,5litrový naftový motor s točivým momentem vrcholícím na 300 Nm už sám o sobě sliboval dost zajímavý zážitek a realita to jen potvrdila. Zrychlení dost překvapilo, stejně tak jako jízda, která byla díky akurátně vyladěnému odpružení pohodlná.

Nerovnosti mě vůbec nezajímaly, protože je Grandland X v podstatě do mých rukou ani zadku nepustil. Určitě je potřeba si dávat ale pozor v zatáčkách, tam už při svižné jízdě mělo auto trošku problém, nedrželo tak přikovaně a naklánělo se. Tak co si budeme povídat, tohle není drak na driftování zatáček, ale pohodlný společník, který je, ač svižný, tak rozvážný se spotřebou mezi 5 a 6 litry.

Tohle auto je určené především konzervativnějším řidičům, kteří si stojí za tím, že to, co je mechanické, je dobré a to co má „starší“ vzhled je nejlepší. Líbit se bude hlavně těm, kteří mají rádi delší trasy bez stresu a zbytečného divokého předjíždění, a kteří mají na silnicích svůj vyhrazený čas a prostor na to dojet z bodu A do bodu B.

Tak až uvidíte řidiče, který bude sedět za volantem nového Grandlandu X, buďte trpěliví a milí, on totiž možná koupil Oplíka za účelem svezení celé své rodiny na chalupu – ostatně pro mladé rodiny s dětmi je tohle auto jako dělané.

11.8.2021 8:58| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist