Test Opel Corsa 1.5 CDTI 102: Úsporný prcek s dojezdem 1 000 kilometrů

Nový Opel Corsa je první generací vyvinutou pod křídly francouzského koncernu PSA a s jedinou vznětovou motorizací v nabídce nabízí překvapivě vysoký dojezd.
img_6875-1100x618.jpgCelá galerie 30 Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7.8

Malá Corsa je nejprodávanějším modelem značky Opel a nová generace je pro značku veledůležitým autem, jehož vývoj nebyl snadný. Opel se začlenil pod křídla francouzského koncernu PSA a musel co nejrychleji odstranit zastaralou techniku a pustit se do vývoje nové Corsy na platformě Peugeotu a Citroënu. Inženýři Opelu později přiznali, že kvůli sjednocení vývoje museli hodit přibližně jedenapůlroční práci do koše.

Nový Opel Corsa F sdílí platformu CMP a techniku s nejnovějším Peugeotem 208, ale i přesto zůstává svébytný. Zvenčí se oba vozy shodují pouze stejným čelním sklem a tvarem střechy. Corsa má oproti avantgardnímu sourozenci konzervativnější design, který zapadá do současné modelové řady německé značky.

Corsa s předními LED světlomety (v lepších verzích maticovými) spojenými decentní chromovanou linkou, kabinou posunutou blíže do středu vozidla, zadními světlomety vytaženými do boků a vertikálními odrazkami v zadním nárazníku vypadá moderně a osobitě, takže ji na silnici okamžitě poznáte. Vypadá elegantněji než předchůdce a oproti Peugeotu 208 zaujme hlavně fanoušky méně futuristických tvarů.

I interiér Corsy je výrazně střízlivější než u francouzského sourozence od Peugeotu, který využívá typické uspořádání i-Cockpit s nízko uloženým volantem a přístrojovým štítem. Volant a přístrojový štít, který je u nižších výbav tvořen klasickými ručičkovými budíky a u vyšších výbav displejem, se nacházejí na konvenčních místech. Interiér je hlavně praktický, takže i klimatizace se ovládá běžnými voliči a neovládá se přes dotykovou obrazovku jako v Peugeotu.

Interiér je vzhledem k segmentu malých městských vozů překvapivě prostorný, na předních sedadlech je dostatek místa a vzadu budete spokojeni, pokud neměříte více než 180 centimetrů. Ve srovnání s Peugeotem 208 a konkurenčním Renaultem Clio je nám interiér Corsy nejsympatičtější, protože je zacílený hlavně na funkčnost. V Peugeotu je potřebný zvyk na zvláštní rozvržení a v Renaultu nám nevyhovuje displej infotainmentu orientovaný na výšku.

S Peugeotem 208 sdílí Opel Corsa většinu techniky včetně nabídky motorizací, která se skládá ze čtveřice různých zážehových tříválcových dvanáctistovek a vznětové motorizace 1.5 CDTI, která je jediným čtyřválcem v nabídce a pohání testované auto. Naftový motor o síle 102 koní a 250 newtonmetrů tupěji reaguje na plyn, v nízkých otáčkách moc nejede, ale ve středních a vyšších otáčkách ožívá a odhodlaně zrychluje. Ve spodním spektru je motor sice slabý, ale protože neduní a ani otravně nevibruje, dovoluje klidnou ekonomickou jízdu na vyšší převodové stupně pod hodnotou 2 000 ot./min., kdy dosahuje nejpříznivější spotřeby nafty.

Největší předností Corsy s turbodieselem je nepochybně nízká kombinovaná spotřeba paliva, která se v normálním tempu pohybuje okolo 4 litrů na 100 kilometrů, což v kombinaci s 41 litrovou nádrží znamená dojezd přibližně 1 000 kilometrů. Vznětová motorizace se rovněž vyznačuje tím, že je dostupná pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, ačkoli dvě nejsilnější benzinové motorizace nabízejí osmistupňový automat.

Corsa je ve městě i mimo něj příjemně komfortní a podvozek bez problémů tlumí rázy od kol, ale s příplatkovými sedmnáctipalcovými koly občas zbytečně poskakuje na delších sériích nerovností. Důležitou vlastností Corsy pro ekonomickou jízdu a dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách je nízká pohotovostní hmotnost, která se u základního provedení udržela lehce pod jednou tunou. Corsa s vznětovým motorem a vyšším výbavovým balíčkem Edition je s 1 165 kilogramy o přibližně 180 kilogramů těžší, ale i přesto zůstala nezáludná, snadno ovladatelná a výborně brzdící.

Opel Corsa oproti Peugeotu 208 trochu vypadá jako levnější model z portfolia koncernu PSA, ale ve skutečnosti takový není a svým praktičtějším pojetím se bude líbit hlavně konzervativcům. Lidé z Opelu museli při vývoji nové generace zapomenout na původní plány, ale moderní platforma CMP jim pomohla vytvořit kvalitní nenáročné auto s úsporným turbodieselem.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)10,2 s
Spotřeba v testu (l/100km)4,3 l/100km
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněníturbodmychadlo
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1 499 cm3
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)75 kW/102 koní v 3 500 ot./min.
Točivý moment (Nm)250 Nm v 1 750 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)188 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)4,0 - 4,5 l/100 km (kombinovaná)
Objem nádrže (l)41 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4 060 mm
Šířka (mm)1 960 mm
Výška (mm)1 433 mm
Rozvor náprav (mm)2 538 mm
Provozní hmotnost (kg)1 165 kg
Zavazadlový prostor (l)309 / 1 015 l
9.3.2020 11:18| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist