Test nové Dacie Duster pohledem ženy: Tohle auto má co nabídnout

„A tady jsme opět vyslyšeli naše zákazníky,“ taková byla nejčastější slova zástupce značky Dacia při prezentaci nového Dusteru v malebné francouzské obci Ermenonville. Nová Dacia Duster doznala lehkých faceliftových změn a nabyla automatické převodovky. A jako první jsem ji mohla vyzkoušet.
dsc5844-1100x618.jpgCelá galerie 32 Zdroj: Dacia

Ale pojďme zpět na začátek. V roce 2010 se Duster s velkou pompou objevuje. Jedná se o SUV, které je v daném segmentu nejlevnější a nemá úplně špatné vlastnosti. Jak léta přibývají, Duster si získává na popularitě a 1,9 milionů prodaných kusů je toho jen důkazem.

Nyní Duster přichází omlazen, ale stále se svým hranatým tvarem, na který jsou designéři pyšní. A co je tedy nového?

Omlazený zevnějšek

Každé auto potřebuje občas ten pomyslný botox, aby se udrželo v moderním světě na výši. V Dacii tak vsadili na novou barvu – oranžovou Arizonu. Při projížďkami malebným francouzským venkovem se za námi všichni otáčeli a někteří i ukazovali, tím pádem tahle barva láká okolní přihlížející a troufám si říct, že splňuje to, co si zavdala. Upoutat pozornost.

Při pohledu zepředu si můžete všimnout upraveného grilu a nových eko LED světel, která jsou integrovaná do písmene Y. Mimochodem i směrovky jsou u Dusteru ledkové. Ten samý světelný podpis, tedy ypsilonový, najdete na zadních světlometech. Duster si prostě drží jednotnost, kde se dá.

Změn doznal i spoiler, který byl prodloužen a přepracován a nový design dostala i 16palcová, resp. 17palcová kola. Aneb řečeno řečí Dacia: „Udělali jsme vše proto, abychom snížili emise CO2 – snížili spotřebu, zvýšili aerodynamiku a řidiči si auto naplno užili.“ Tomu se nedá nic co vytknout.

Změkčený interiér

Uvnitř se z toho stala jakási pohádka plná pohodlnosti, která spočívá v několika bodech. První jsou nové sedačky aka nové přečalounění, které je doplněno novými plochými opěrkami hlavy. Celé je to takové pěkně měkké a komfortní, že mě ani po třech hodinách za volantem nic nebolelo.

Pak tu máme novou loketní opěrku, která je posouvatelná a pod ní je až 1,1 litru prostoru. Ve středu je ještě záhodno kvitovat USB nabíjecí zásuvky umístěné jak před řadící pákou (voličem automatu), tak právě vzadu středového tunelu, které jsou určené pro cestující vzadu.

Zpět k přístrojovce – tady vyslyšeli zákazníky asi nejvíce a na volant nalípli tempomat. Stejně tak všechny Dustery v základu mají displej palubního počítače. Když jsme u displayů, tak ten infotainmenťácký je nyní osmipalcový a skýtá například výškoměr, ukazatel bočního náklonu či kompas (logicky u verze 4×4). To, že jsou pak dva multimediální systémy, už nikoho nepřekvapí.

Jak jezdí?

K dispozici jsem při testech měla dvě verze Dustera – TCe 100 LPG a TCe 150 EDC. LPGčková varianta je v podstatě ta samá, jako předchozí, s tím rozdílem, že má větší nádrž (o 14,8 litru) a tím pádem na ní najedete o 250 km víc než dříve.

Mě ale více zaujala silnější verze v automatu s náhonem na předek. Auto si drží pořád nějaký standard jízdních vlastností, takže když na ni nebudete moc tlačit, sveze vás, jak potřebujete. Nově se konstruktéři zaměřili na vylepšení posilovače řízení, takže vám řízení pod rukama ztuhne už v 70 km/h (v původní verzi ve 130).

Tím pádem si užijete na okreskách trošku příjemnější a dravější jízdu. Ve městech je pořád tak snadno a lehce ovladatelné jako předtím, takže se nemusíte bát.

Převodovka EDC plní svůj účel na jedničku a mě nadchla. Jasně, má slabší místa, například v kolonách nebo při rozjezdech v křižovatkách, kde se trošku zakucká, ale s tím je potřeba v tomto segmentu počítat a brát to jako fakt a ne nevýhodu. Ona vám pak taky poděkuje spotřeba, kterou jsem měla za 6,8 l/100 km.

Mně se nová Dacia Duster libí, jak svým jízdním projevem, tak automatickou převodovkou, tak novým vizuálem, který svítí na kilometry daleko. Své kupce si najde a myslím, že zaujme i mladší generace, které nemají tolik peněz a přeci jen si z fleku chtějí pořídit nové auto.

23.9.2021 9:51| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist