Test Mercedesu GLA 220 d, nejmenšího SUV značky

Druhá generace nejmenšího crossoveru s trojcípou hvězdou na masce je ve všech ohledech mnohem lepším autem.
img_5248-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: Hugo Kottás

Crossovery nabývají stále více na popularitě mezi zákazníky, a tak není divu, že si Mercedes dal na druhé generaci modelu GLA velmi záležet. Oproti předchozí generaci, která byla na trhu od roku 2013, je to totiž výrazně lepší auto ve všech směrech.

Jednak je uvnitř prostornější a už nepůsobí jenom jako vyvýšený, avšak stále poněkud stísněný hatchback, a to navzdory kratší celkové délce. Nové GLA je ovšem delší v rozvoru náprav a širší v rozchodu kol. Čtveřice pasažérů se tedy bude cítit naprosto pohodlně a ještě můžete naložit 435 litrů zavazadel.

Druhá generace Mercedesu GLA potěší i lepším jízdním komfortem oproti svému předchůdci. Ačkoliv poslední kusy už měly lépe přeladěný podvozek, stále mi zůstává ve svalové paměti, jak bylo minulé GLA v prvních iteracích nepříjemně prkenné. Současné auto je mnohem plavnější. Osmnáctipalcová kola jsou rozumnou volbou.

V zatáčkách se GLA 220 d také úplně neztratí, ačkoliv k nějaké dynamické a radostné jízdě vůbec nevybízí. Ostatně komfort je tu hlavní, a pokud toužíte po nějakých větších radovánkách, můžete sáhnout po ostřejších verzích AMG, které nabídnou až 421 koní.

Výborné je i odhlučnění naftového motoru, o kterém víte jenom vzdáleně. Typický dieselový klapot je utlumen na minimum, přitom motorizace 220 d 4 Matic nabídne velmi slušnou dynamiku, konkrétně 190 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu.

To stačí ke zrychlení na stovku za slušných 7,3 sekundy a maximálku 219 km/h, víc, než budete kdy potřebovat. Spotřeba paliva se také drží na rozumné úrovni, počítejte s průměrem kolem sedmi litrů nafty. Motor si dobře rozumí i s dvouspojkovou převodovkou, která zaškobrtne jenom výjimečně.

Ačkoliv patří GLA na samotný začátek nabídky crossoverů trojcípé hvězdy, uvnitř se nenechá zahanbit solidní kvalitou a příjemně luxusním prostředním s krásně barevným podsvícením. Hlavním lákadlem je dvojice protáhlých displejů, které již tradičně zobrazují přístroje a infotainment.

Vypadá to krásně a luxusně zároveň, jak po grafické, tak řemeslné stránce. Vrcholem infotainmentu je potom chytrá konektivita a hlasové ovládání systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s umělou inteligencí, které patří mezi nejlépe fungující systémy současnosti.

S autem si můžete s trochou nadsázky přímo povídat, když autu zadáváte povely typu naviguj do adresy, zjisti počasí, přepni rádio apod. Hlasovou asistentku vyvoláte buď tlačítkem na volantu, nebo povelem „Hej, Mercedesi“. Často ale stačí ale jen zmínit slovo Mercedes i jen tak mezi řečí, což nechtěně vyvolá hlasovou asistentnku.

Mírnou kritiku si naopak zaslouží bezpečnsotní systémy, které svojí mnohdy přehnanou a zbytečně zbrklou reakcí řidiče jednak vystraší, zadruhé často vyvolají ještě horší situaci. Např. když zlehka vyjedete z pruhu kvůli překážce, ale auto se srovná zpátky a navíc ještě zbytečně panicky zabrzdí. Tohle by chtělo ještě vychytat.

Jinak je nový Mercedes-Benz GLA příjemné a povedené auto, u něhož oceníte především větší důraz na komfort, prostornější interiér s krásnými displeji a inteligentními funkcemi. Nejvýkonnější naftová motorizace potom nabídne slušnou dynamiku i spotřebu a s cenou 1,1 milionu není nikterak nepatřičně drahá.

9.11.2020 10:00| autor: Tomáš Malík

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist