Test Lexus UX 250h pohledem ženy: Love brand v plném smyslu slova

„Uspět dokážou jen ty značky, které jsou schopny si vytvořit emocionální pouto se svými zákazníky.“ Věta, která kdysi dávno rezonovala světem marketingu. A podle mě je jejím přesným reprezentantem Lexus.
20230108_151005-1100x618.jpgCelá galerie 28 Zdroj: Sabina Sarkisovová

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9

Značka Lexus byla pro mě vždy představitelem luxusu a průkopnictví. A tuto myšlenku si, i po těch pár letech, co uběhly, uchovávám. Společně se svou mateřskou Toyotou se snažila o průkopnictví v oblastní hybridní motorizace, ruku v ruce s šetřením životního prostředí. A tuhle ideu předává i do svého modelu UX 250h.

Reprezentant ostrých hran

Všestranný městský crossover, který se poprvé veřejnosti představil v roce 2019, celkem tedy mladý model, vyniká mezi ostatními svými ostrými hranami a svou vřetenovitou maskou, která je v našem provedení černá uprostřed s typickým znakem „L“. Spodní orámování má maska chromové a Lexus tak vyjadřuje jakýsi přikrčený postoj vozu. Chrom se objevuje i na zrcátkám či na rámováním oken. Specifika nalezneme i na zadní partii, které vévodí ostře řezané propojené světlomety doplněné černým střešním spoilerem. Celý vizuál vozu, který jsme měli v červené barvě, byl doplněn 18″ koly s tmavou metalickou úpravu.

Uvnitř seznámení se s neznámým

Interiér Lexusu byl pro mě novinkou. Příjemnou. V minulosti jsem v autech preferovala jakýsi zapadlý pocit na sedačce řidiče, kdy vás všechno tak ideálně obklopuje. A UX mi to připomnělo.

V testu jsme si připomněli interiér původní verze s trackpadem i fyzickými hodinami, ale nová verze představuje plno změn.

Můžete se těšit na zcela nový multimediální systém Lexus MM21 s rychlejší odezvou, intuitivnějším uživatelským ovládáním a vylepšenými funkcemi.  V závislosti na výbavové linii v kabině najdete buďto 8 nebo 12″ dotykový displej, který nahrazuje dosavadní ovládání pomocí trackpadu. Nové displeje se na přístrojové desce posunuly o 143 mm blíže k řidiči kvůli snazšímu dosahu. Displeje se pyšní ostřejší grafikou – v případě 12″ obrazovky ve vysokém rozlišení.

Standardem pak bude cloudová navigace s trvalým připojením, zpřístupňující dopravní informace v reálném čase pro snazší plánování tras. Systém s 12″ displejem je standardně vybaven vestavěnou navigací, a umožňuje tak fungování i v oblastech bez cloudového připojení.

Trackpad bude minulostí

Na středovém panelu, kde jsem nyní měli právě trackpad multimédií, najdete ovladače vyhřívání předních sedadel. Pokud ji ale nebude výbava nabízet, bude zde praktická schránka na drobnosti. Součástí středového panelu bude i osvětlená přihrádka před ovládáním klimatizace s místem pro velký chytrý telefon.

Hybridní technologie

Nabídka pohonných ústrojí pro model UX se nemění. UX 250h se pyšní vynikající hospodárností a kultivovaným jízdním projevem hybridní elektrické technologie Lexus čtvrté generace. Systém 2,0 litru dosahuje nejvyššího výkonu 184 k/135 kW.

V praxi to znamená, že když auto neškrtíte a nesnažíte se ho urvat, ale jemně pedál plynu šolícháte, odmění se vám pohodovou, tichou a vyrovnanou jízdou. Neznamená to, že na to nemůžete šlápnout, ba naopak. Ale v tu chvíli se motor dostane do vyšších otáček a připojuje se spalovací motor (pokud vám nezbývá dostatek kapacity v baterce). Prostě vyrovnaná hybridní technologie bez nutnosti připojování na kabeláž.

Odměna se skrývá i v naladění podvozku, které je určené pro komfortní nedivoké jízdy. Ale dokáže si poradit i s nerovnostmi při vyšších rychlostech.

Kombinace pohodlí, malé spotřeby a neotřelého vzhledu je ale vykoupena poměrně vyšší cenou, která začíná na  849 000 Kč. Ale víte, jak jsem zmiňovala onen lovebrand? No, co vy na to?

26.1.2023 4:12| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist