Test letních pneumatik 2014: Na mokru jsou některé vyloženě nebezpečné!

1 fotografieletní pneumatiky

Čas výměny zimních pneumatik se blíží, sezona letního obutí je v podstatě za dveřmi. Víte, co si na své auto (ne)nasadit?

Diskuze

11 komentářů

    Wifi

    Vzhledem k tomu, že auto drží na silnici pneu o ploše cca lidské dlaně (každá pneu), na letních ani zimních nešetřím. Za to mě těch pár korun úspory nestojí

    kk

    ja zase rad setrim a preto jazdim na polskych celorocnych..

    Odporucam.

    Za dazda, alebo, ked je sneh – jednoducho spomalim..

    spooon

    problém ovšem nastane při krizové situaci. Kdy na kvalitních pneu zastavíte a na polských třeba ne…

    Pitrs

    Nebylo by od věci také napsat rozměry testovaných pneu. Soudě podle uváděných cen to asi 15/16″ (v naší republice asi nejrozšířenější rozměr) nebudou…

    Rejpal

    A proč ne?
    A o jakou krizovou situaci se bude konkrétně jednat?

    Jo, je to hezká mantra o tom, jak jsou polské pneumatiky špatné. Pak o tom, jak jsou celoroční špatné a podobně. Jenže…
    … každá situace je jiná. Když uprostřed května namrzne a dostanete se na ledovku, která pneu bude lepší? Polská celoroční, nebo ta TOP5 letní? Když v zimě bude teplo 20 nad nulou a k tomu se bude po silnici valit proud vody, která pneumatika bude lepší, ta TOP5 zimní, nebo polská celoroční. A když v dubnu vyjedete z Prahy na Klínovec, na jakých pneu bude celá cesta bezpečnější?

    Samozřejmě, nejlepší bude vždy ta, která je nejlepší právě pro danou situaci. Takže ve chvíli, kdy se budu klouzat po čisté ledovce, tak budu super rád za ty levné čínské zimní pneumatiky, které jsou na ledě úplně bezkonkurenční (akorát mimo led jim to už moc nejde).
    Ve skutečnosti bude nejlepší taková pneumatika, která není v žádné situaci vyloženě špatná, ale bude řízená tím nejlepším řidičem.

    Pro řidiče, který nejezdí zas až tak moc, a přitom mnohem častěji jezdí v zimě v místech, kde je teplo, na jaře často přejíždí z míst kde je teplo do míst kde občas i mrzne a v létě o prázdninách nikam nespěchá (a už vůbec ne do Chorvatska), může být celoroční polská pneu dobrou volbou.

    A teď která z těch opravdu nebezpečných pneumatik je skutečně nebezpečná, když všechny získaly atest TUV SUD?

    spooon

    pro začátek aby nedocházelo k mylným závěrům, polskou jsem měl na mysli nekvalitní pneu a vím že tomu tak nemusí být. Ale když budem brát v úvahu, že pisatel prvního příspěvku jezdí na levných pneu, tak se dá i předpokládat, že nebudou úplně kvalitní. A já sem psal, že bych upřednostnil raději kvalitní pneu, a ne nejlevnější(=nekvalitní) pneu. O letních nebo zimních sem nic nepsal.

    Rejpal

    Ale i v pripade, ze mluvite o tech „levnych“ polskych – tedy tech tzv. „nekvalitnich“, tak jsou tady atesty TUV SUD, ktere ruci za to, ze nejsou nebezpecne a dostatecne plni svou funkci.

    Pokud atest ze zkusebny rika, ze splnuje nejake podminky, tak bych mu veril vic, nez testu z casopisu. Treba ta brzda draha muze byt, krome kavlity ridice a kvality auta, zavisla treba i na takove drobnosti, jakou je frekvence ABS (a tam pak muze na jednom aute byt lepsi ta pneu, ktera byla na jinem horsi).

    no.problem

    Suhlas, rozmer som hladal aj ja a marne. Podla toho, ake hmotnostne indexy sa tam dostali, to vyzera na rozmer 225/50 R17, co je takmer to, co som hladal…

    BlueSeven

    Ano je to 225/50 R17 a tady je ten test:
    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-50-Summer-Tyre-Shootout.htm

    a ještě jeden novější:
    http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-Top-15-Summer-Tyre-Test.htm

    A tenhle článek je úplně zavádějící, mrkněte na ty originály.

    spooon

    samozřejmě do toho vstupuje hodně proměnných a co si budeme povídat, od počítače to ani jeden z nás nevyřeší. Samozřejmě uznávám, že i levná pneu může být za určitých okolností lepší než několikanásobně dražší, ale já osobně se budu snažit vybírat co nejlepší pneu(ne nutně nejdražší), ať už podle jakýkoliv testů(samozřejmě že v čím více testech daná pneu vyhraje, tím líp). Zvýším tím pravděpodobnost, že zrovna pro mě(moje řidičské schopnosti, moje auto) bude daná pneu dostatečně dobrá. To, že plní TUV SUD ještě neznamená, že nemůže být několikanásobně lepší než tento atest požaduje.

    Tommy

    A nebyl by někde test na menší rozměr, 205 a 185? Ne každý jezdí na těchhle…
    A zvlášť teď vzhledem ka datu a počasí už by se s těmi testy měl roztrhnout pytel…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist