Test letních pneumatik 2014: Na mokru jsou některé vyloženě nebezpečné!
1 fotografieletní pneumatiky
Čas výměny zimních pneumatik se blíží, sezona letního obutí je v podstatě za dveřmi. Víte, co si na své auto (ne)nasadit?
930 koní v luxusu: Brabus uvádí nový tuning pro Mercedes-AMG S 63 E Performance
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
1 fotografieletní pneumatiky
Čas výměny zimních pneumatik se blíží, sezona letního obutí je v podstatě za dveřmi. Víte, co si na své auto (ne)nasadit?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Vzhledem k tomu, že auto drží na silnici pneu o ploše cca lidské dlaně (každá pneu), na letních ani zimních nešetřím. Za to mě těch pár korun úspory nestojí
ja zase rad setrim a preto jazdim na polskych celorocnych..
Odporucam.
Za dazda, alebo, ked je sneh – jednoducho spomalim..
problém ovšem nastane při krizové situaci. Kdy na kvalitních pneu zastavíte a na polských třeba ne…
Nebylo by od věci také napsat rozměry testovaných pneu. Soudě podle uváděných cen to asi 15/16″ (v naší republice asi nejrozšířenější rozměr) nebudou…
A proč ne?
A o jakou krizovou situaci se bude konkrétně jednat?
Jo, je to hezká mantra o tom, jak jsou polské pneumatiky špatné. Pak o tom, jak jsou celoroční špatné a podobně. Jenže…
… každá situace je jiná. Když uprostřed května namrzne a dostanete se na ledovku, která pneu bude lepší? Polská celoroční, nebo ta TOP5 letní? Když v zimě bude teplo 20 nad nulou a k tomu se bude po silnici valit proud vody, která pneumatika bude lepší, ta TOP5 zimní, nebo polská celoroční. A když v dubnu vyjedete z Prahy na Klínovec, na jakých pneu bude celá cesta bezpečnější?
Samozřejmě, nejlepší bude vždy ta, která je nejlepší právě pro danou situaci. Takže ve chvíli, kdy se budu klouzat po čisté ledovce, tak budu super rád za ty levné čínské zimní pneumatiky, které jsou na ledě úplně bezkonkurenční (akorát mimo led jim to už moc nejde).
Ve skutečnosti bude nejlepší taková pneumatika, která není v žádné situaci vyloženě špatná, ale bude řízená tím nejlepším řidičem.
Pro řidiče, který nejezdí zas až tak moc, a přitom mnohem častěji jezdí v zimě v místech, kde je teplo, na jaře často přejíždí z míst kde je teplo do míst kde občas i mrzne a v létě o prázdninách nikam nespěchá (a už vůbec ne do Chorvatska), může být celoroční polská pneu dobrou volbou.
A teď která z těch opravdu nebezpečných pneumatik je skutečně nebezpečná, když všechny získaly atest TUV SUD?
pro začátek aby nedocházelo k mylným závěrům, polskou jsem měl na mysli nekvalitní pneu a vím že tomu tak nemusí být. Ale když budem brát v úvahu, že pisatel prvního příspěvku jezdí na levných pneu, tak se dá i předpokládat, že nebudou úplně kvalitní. A já sem psal, že bych upřednostnil raději kvalitní pneu, a ne nejlevnější(=nekvalitní) pneu. O letních nebo zimních sem nic nepsal.
Ale i v pripade, ze mluvite o tech „levnych“ polskych – tedy tech tzv. „nekvalitnich“, tak jsou tady atesty TUV SUD, ktere ruci za to, ze nejsou nebezpecne a dostatecne plni svou funkci.
Pokud atest ze zkusebny rika, ze splnuje nejake podminky, tak bych mu veril vic, nez testu z casopisu. Treba ta brzda draha muze byt, krome kavlity ridice a kvality auta, zavisla treba i na takove drobnosti, jakou je frekvence ABS (a tam pak muze na jednom aute byt lepsi ta pneu, ktera byla na jinem horsi).
Suhlas, rozmer som hladal aj ja a marne. Podla toho, ake hmotnostne indexy sa tam dostali, to vyzera na rozmer 225/50 R17, co je takmer to, co som hladal…
Ano je to 225/50 R17 a tady je ten test:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-50-Summer-Tyre-Shootout.htm
a ještě jeden novější:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-Auto-Bild-Top-15-Summer-Tyre-Test.htm
A tenhle článek je úplně zavádějící, mrkněte na ty originály.
samozřejmě do toho vstupuje hodně proměnných a co si budeme povídat, od počítače to ani jeden z nás nevyřeší. Samozřejmě uznávám, že i levná pneu může být za určitých okolností lepší než několikanásobně dražší, ale já osobně se budu snažit vybírat co nejlepší pneu(ne nutně nejdražší), ať už podle jakýkoliv testů(samozřejmě že v čím více testech daná pneu vyhraje, tím líp). Zvýším tím pravděpodobnost, že zrovna pro mě(moje řidičské schopnosti, moje auto) bude daná pneu dostatečně dobrá. To, že plní TUV SUD ještě neznamená, že nemůže být několikanásobně lepší než tento atest požaduje.
A nebyl by někde test na menší rozměr, 205 a 185? Ne každý jezdí na těchhle…
A zvlášť teď vzhledem ka datu a počasí už by se s těmi testy měl roztrhnout pytel…