Test Fordu Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid, amerického objevitele Evropy

Obrovské americké SUV má popularitu na starém kontinentu s jistotou zajištěnu, ačkoliv nenabízí plnotučný osmiválce, ale pouze šestiválec s plug-in hybridní technikou.
img_0679-1100x618.jpgCelá galerie 29 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 9.2

Nabídnout populární americké auto na starém kontinentu je pro výrobce pokaždé ošemetná záležitost. Rozdíly v kulturách jsou natolik odlišné, že co chutná jedněm, nemusí se nutně zamlouvat druhým.

Třeba takový Fusion poslal evropské Mondeo do záhuby a nadobro končí, zatímco takový Mustang, na ten se stojí fronty. A dobré cestě je i nový objevitel Evropy, který to má přímo v názvu. Ford Explorer.

S obrovským, pětimetrovým, luxusním SUV, ze kterého Amerika stříká všemi směry, prostě nejde šlápnout vedle, a to pod kapotou ani nutně nemusí nabízet tradiční vidlicový osmiválec krmený benzinem.

Ford Explorer pořídíte pouze s plug-in hybridní motorizací, která kombinuje benzinový šestiválec a elektromotor, na druhou stranu máte velice jednoduchý výběr. K dispozici jsou dva výbavové stupně: ST-Line a Platinum.

Cenově a výbavově se od sebe liší nepatrně, pokaždé dostanete pořádnou nálož výbavy a technologií, rozdíl je hlavně v designu. ST-Line poznáte podle zatmavených světel a černé masky chladiče, Platinum podle chromované masky a dalších detailů.

Uvnitř vás pak čeká luxus podle amerického střihu. To znamená, že kvalita materiálů není prvotřídní jako u prémiových výrobců. Kombinace parného počasí, ledové klimatizace a typického aroma levnějšího koženého čalounění mi připomněla dovolenou v Americe.

Kvalita zpracování je na ovšem Evropské úrovni, poznáte to nakonec podle spousty dílů, které vídáme v ostatních Fordech. Páčky pod volantem, volič automatu, většina tlačítek, to všechno je povědomé.

Digitální budíky mají pěknou grafiku a na výšku položený displej multimédií se příjemně ovládá. A všechno korunuje výbava naložená až po střechu. Tedy ještě jeden typický americký atribut – prostor. Hromada prostoru.

Vpředu se rozvalíte v pohodlných křeslech, prostřední sedačky jsou posuvné i naklápěcí a zadní dvě sedačky pohodlně odvezou děti a nouzově i dospělé. A sklápějí se elektricky. Navíc i v sedmimístné konfiguraci není kufr titěrný, v pětimístné pak převezete téměř cokoliv.

Obří prostor si vyžádal nemalé rozměry, tenhle drobek totiž měří přes pět metrů a váží 2,5 tuny. To má za následek trochu rozvážnější jízdní vlastnosti v zatáčkách, naštěstí ale pod kapotou pracuje adekvátní strojovna, takže Explorer je hodně svižný.

Kombinovaných 457 koní a 825 Nm dokáže všechno tohle americké železo rozpohybovat na stovku za rovných šest sekund a maximálně na 230 km/h! To už jsou hodně slušné hodnoty. Ve výsledku víc ani nepotřebujete.

Spotřeba paliva přitom díky plug-in hybridní technice není vůbec špatná. Po městě budete jezdit kolem pěti litrů, dlouhodobě potom za 9,1 l/100 km. Čistě na elektřinu pak akumulátor o kapacitě 13,6 kWh vystačí papírově na 45 km, ve skutečnosti spíš na 30 až 35 km.

Jedinou nevýhodou je, že kvůli emisím CO2 o hodnotě 71 g/km nedostanete značky EL, takže odpadá tradiční výhoda plug-in hybridů v podobě parkování zdarma na modrých zónách a dálniční známce zdarma.

To jsou ale při cenovce lehce přes dva miliony korun zanedbatelné náklady. To ovšem neznamená, že by Ford Explorer byl nějak drahý. V absolutním měřítku to jsou velké peníze, ve srovnání s tím, jak pořádný kus auta s plnou výbavou a luxusním nádechem dostanete, vychází lacino.

21.6.2021 9:27| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist