Test BMW 630i Gran Turismo: Nechci SUV, ale…

Provázanost automobilového světa a zákaznická touha po výhodách několika segmentů v jednom voze neustále roste, ale ne každému voní SUV. Co když však chcete jeho výhody a zároveň vlastnit cestovní GT? BMW má řešení v podobně řady 6 Gran Turismo.
img_2609-1100x618.jpgCelá galerie 25 Zdroj: Autoweb.cz

Cestování ve velkém stylu by vždy mělo být příjemné a komfortní, což BMW splňuje už od pohledu. Mnichovský design je na dnešní dobu spíše střídmý, propletený tradičními tvary a poznávacími prvky značky, jakými jsou třeba „andělské oči“ denního svícení v adaptivních diodových lampách nebo typické „ledvinky“, které jsou u nových modelů doslova obří, podívejte se na X5 nebo řadu 7.

Zvýšená zadní část nabízí modernizované diodové lampy a elektricky ovládané páté dveře s výsuvným aerodynamickým křídlem, který kryjí obří dvojitý zavazadelník, do kterého sbalíte rodinu i na 14denní dovolenou.

Interiér zaujme velkým prostorem ve stylu luxusních SUV, vzhledem ke konstrukci vozu může posádka těžit se zvýšeného posezu, který vylepšují vyhřívané a ventilované sedačky s masážní funkcí. Multimédiím vévodí vylepšené rozhraní s intuitivním ovládáním otočným voličem s touchpadem, jde vůbec o jedno z nejlepších řešení pro manipulaci se softwarem.

Komu to nevyhovuje, může část funkcí obsloužit hlasem nebo gesty. Prémiové materiály, odhlučnění a vychytávky typu parkování pomocí klíče, dovírání dveří nebo elektricky nastavitelný volant jsou u BMW vyšších řad jistou samozřejmostí.

Testovaný model dostal ve výrobním závodě volitelné adaptivní vzduchové odpružení a aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy, díky tomu má auto menší průměr otáčení, lepší stabilitu v zatáčkách a cestující vzadu ocení méně hluku.

Jízda je nastavena primárně na komfort, žehlení nerovných silnic a polykání dálničních kilometrů v tichu a pohodlí. Ruchy nejsou znatelné ani v rychlostech nad 200 kilometrů za hodinu, natož při dálniční stotřicítce. Pojmenování 630i může být matoucí, pod kapotou pracuje „jenom“ přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, ovšem naladěný na 258 koní a 400 Nm točivého momentu.

A víte co? Základní zážehový motor spárovaný výhradně s automatem autu plně dostačuje, má dostatečnou dynamiku i pro agilnější svezení a není ani žíznivý, pokud pojedete ekonomicky, dostanete se na spotřebu okolo osmi litrů na sto. K tomu dopomáhá sofistikovaný jízdní režim Eco Pro, ve kterém mimo jiné umí převodovka vyřadit do neutrálu a nechat auto plachtit.

Další pomůckou je asistované řízení, to v kombinaci s adaptivním tempomatem a čtečkou dopravních značek udržuje auto v jízdních pruzích a umožní nastavit rychlost podle aktuálního a nadcházejícího rychlostního limitu. Svižnější řidiči „zaplatí“ na spotřebě o litr až dva benzinu navíc, ale stejně nejde vzhledem k proporcím a hmotnosti o „žrouta“.

BMW 630i Gran Turismo začíná na necelých 1,7 milionech korun, nicméně pokud zainvestujete kolem 2 milionu, dostanete už slušně vybavené auto s nadstandardními prvky, byť jen s pohonem zadních kol, ovšem absenci čtyřkolky ve většině silničních případů nepocítíte.

Větší prostupnost městskou džunglí (typicky obrubníky, strmé nájezdy) zajistí ovladač vzduchového podvozku, který „bavoráka“ přizvedne a pozérskou atraktivitu navodí knoflík pro trvalé vysunutí zadního křídla.

Řada 6 GT kombinuje výhody dnešních sportovně-užitkových aut, které sice pomalu zaplavují trh, ale neosloví každého. BMW má navíc hodně objemný, chytře řešený kufr, příjemně vyladěnou základní motorizaci a hodně šťavnatou porci pohodlí, které je v případě mnichovské „šestky“ spolu s pokročilou bezpečností na prvním místě.

5.4.2019 12:00| autor: Jan Majurník

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist