autoweb.cz > BMW > BMW 6 > BMW 6 gran turismo > Test BMW 630i Gran Turismo: Nechci SUV, ale…
Test BMW 630i Gran Turismo: Nechci SUV, ale…
Cestování ve velkém stylu by vždy mělo být příjemné a komfortní, což BMW splňuje už od pohledu. Mnichovský design je na dnešní dobu spíše střídmý, propletený tradičními tvary a poznávacími prvky značky, jakými jsou třeba „andělské oči“ denního svícení v adaptivních diodových lampách nebo typické „ledvinky“, které jsou u nových modelů doslova obří, podívejte se na X5 nebo řadu 7.
Zvýšená zadní část nabízí modernizované diodové lampy a elektricky ovládané páté dveře s výsuvným aerodynamickým křídlem, který kryjí obří dvojitý zavazadelník, do kterého sbalíte rodinu i na 14denní dovolenou.
Interiér zaujme velkým prostorem ve stylu luxusních SUV, vzhledem ke konstrukci vozu může posádka těžit se zvýšeného posezu, který vylepšují vyhřívané a ventilované sedačky s masážní funkcí. Multimédiím vévodí vylepšené rozhraní s intuitivním ovládáním otočným voličem s touchpadem, jde vůbec o jedno z nejlepších řešení pro manipulaci se softwarem.
Komu to nevyhovuje, může část funkcí obsloužit hlasem nebo gesty. Prémiové materiály, odhlučnění a vychytávky typu parkování pomocí klíče, dovírání dveří nebo elektricky nastavitelný volant jsou u BMW vyšších řad jistou samozřejmostí.
Testovaný model dostal ve výrobním závodě volitelné adaptivní vzduchové odpružení a aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy, díky tomu má auto menší průměr otáčení, lepší stabilitu v zatáčkách a cestující vzadu ocení méně hluku.
Jízda je nastavena primárně na komfort, žehlení nerovných silnic a polykání dálničních kilometrů v tichu a pohodlí. Ruchy nejsou znatelné ani v rychlostech nad 200 kilometrů za hodinu, natož při dálniční stotřicítce. Pojmenování 630i může být matoucí, pod kapotou pracuje „jenom“ přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, ovšem naladěný na 258 koní a 400 Nm točivého momentu.
A víte co? Základní zážehový motor spárovaný výhradně s automatem autu plně dostačuje, má dostatečnou dynamiku i pro agilnější svezení a není ani žíznivý, pokud pojedete ekonomicky, dostanete se na spotřebu okolo osmi litrů na sto. K tomu dopomáhá sofistikovaný jízdní režim Eco Pro, ve kterém mimo jiné umí převodovka vyřadit do neutrálu a nechat auto plachtit.
Další pomůckou je asistované řízení, to v kombinaci s adaptivním tempomatem a čtečkou dopravních značek udržuje auto v jízdních pruzích a umožní nastavit rychlost podle aktuálního a nadcházejícího rychlostního limitu. Svižnější řidiči „zaplatí“ na spotřebě o litr až dva benzinu navíc, ale stejně nejde vzhledem k proporcím a hmotnosti o „žrouta“.
BMW 630i Gran Turismo začíná na necelých 1,7 milionech korun, nicméně pokud zainvestujete kolem 2 milionu, dostanete už slušně vybavené auto s nadstandardními prvky, byť jen s pohonem zadních kol, ovšem absenci čtyřkolky ve většině silničních případů nepocítíte.
Větší prostupnost městskou džunglí (typicky obrubníky, strmé nájezdy) zajistí ovladač vzduchového podvozku, který „bavoráka“ přizvedne a pozérskou atraktivitu navodí knoflík pro trvalé vysunutí zadního křídla.
Řada 6 GT kombinuje výhody dnešních sportovně-užitkových aut, které sice pomalu zaplavují trh, ale neosloví každého. BMW má navíc hodně objemný, chytře řešený kufr, příjemně vyladěnou základní motorizaci a hodně šťavnatou porci pohodlí, které je v případě mnichovské „šestky“ spolu s pokročilou bezpečností na prvním místě.