Test autobaterií: která vás nezradí?

Německý automotoklub ADAC udělal test autobaterií a výsledek opravdu překvapil. Dvě uznávané značky totiž obsadily poslední pozice.

Tuhé zimy dávají zabrat celému automobilu. Ušetřena rozhodně není ani autobaterie, která musí vydržet velké mrazy. Na ní záleží, zda se promrzlý agregát podaří nastartovat. I proto se německý automotoklub ADAC rozhodl vzít šest akumulátorů k testu.

Do výběru se dostaly dvanáctivoltové autobaterie s kapacitou 70 Ah. Každý model baterie byl zakoupen v pěti kusech, aby bylo pro testování dostatek vzorků. Hodnotil se například studený start, odolnost proti vibracím nebo výkonová stabilita.

Zátěžový test každé baterie trval asi šest měsíců. Vše probíhalo v laboratorních podmínkách a přesně podle příslušných norem. Autobaterie se například podívaly do chladicího boxu, kde pro ně byla nachystána teplota –18 stupňů Celsia. Zde trávily dvanáct hodin.Ochlazené baterie pak absolvovaly nejdůležitější test na startovací výkon. Hodnotila se ale i hmotnost testovaných vzorků a technická řešení. Naopak mimo hodnocení byly pořizovací ceny. Samotné hodnocení sestávalo ze tří parametrů: startovací výkon, který se na výsledné známce podílel 30 %, technika baterie (35 %) a trvanlivost (35 %).

Výsledek testování překvapil. Známku „velmi dobré“ si žádný výrobek neodnesl. Hodnocení „dobrá“ patří jediné autobaterii pro české řidiče neznámé německé značky Moll. Konkrétně jde o model M3plus (zajímavé je, že z testovaných má nejnižší udávaný startovací proud). Druhou příčku s výslednou známkou „uspokojivá“ dostala baterie Bosch Silver, která byla v disciplíně „trvanlivost“ hodnocena jen jako dostatečná.Třetí a čtvrté místo obsadily autobaterie Arktis. Konkrétně modely Qualitätsbatterie a Batterie High Tech. Obě mají známku „dostatečná,“ avšak druhá jmenovaná dosáhla horšího výsledku v porovnání startovacího výkonu. Pátou až šestou pozici obsadily baterie Banner Powerbull a Exide Premium. Obě si za startovací výkon odnesly nedostatečnou.

Zajímavé je, že v testu německých stanic technické kontroly GTÜ a magazínu Auto Zeitung, obsadila baterie Exide Premium druhé místo z osmi hodnocených, a výrobek Arktis Batterie High Tech zcela propadl (poslední místo). Přitom i v tomto testu se hodnotily studené starty, nebo stav baterie po úplném vybití a následném hodinovém nabíjení. Baterii Exide byla při testování naměřena nejvyšší kapacita a navíc zvládla největší počet nabíjecích cyklů. Třetí příčku v tomto testu obsadila baterie Moll M3plus.

autoweb.cz

23.2.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist