Techrules REN RS: Čínský hypersport kombinuje elektrický pohon s turbínou na naftu

Zatímco základní varianta si má vystačit s 858 koňmi, vrcholná verze jednomístného hypersportu míří až k 1 287 koňským silám. Čeká vůz čínského původu zářná budoucnost?

Mladá čínská firma Techrules chce vstoupit na trh s opravdu smělými plány. Hodlá totiž rovnou vypustit bestii, která má pod kapotou skrývat 858 koní. Tedy v základu, ostrá varianta jich má mít totiž rovných 1 287. V obou případech jde o hybridní vůz, který pod kapotou kombinuje elektromotory s turbínovým motorem sosajícím z nádrže naftu.

Kola jsou poháněna čistě elektromotory – čtyřmi v případě základního modelu a rovnými šesti v případě ostré verze. Turbíny by se měly starat pouze o nabíjení relativně malé 28,4kWh baterie. Na výběr přitom bude ze dvou specifikací turbíny, buďto jedna o výkonu 30kw, nebo rovnou dvě s celkovým výkonem 80 kw. Silnější varianta by měla zvládat baterii nabíjet opravdu vysokým tempem. Techrules nazývá tento typ pohonu TREV (Turbine-Recharging Electric Vehicle) a slibuje si od této kombinace dlouhý dojezd.

Vůz je určen primárně pro závodní nasazení, proto nepřekvapí fakt, že je jednomístný vůz postaven tak, aby rovnou vyhovoval specifikacím FIA. A nepřekvapí ani masivní využití karbonu. Ten se na voze objevuje opravdu všude – od karoserie až po brzdy, přičemž samotné karbon-keramické disky brzd by měly ušetřit až 30 kg váhy oproti standardním ocelovým. A brzdit bude co – pohonné ústrojí by mělo zvládnout dostat vůz na stovku pod tři vteřiny a ručička tachometru by se měla zastavit až na 330 km/h.

7.3.2018 8:30| autor: Martin Kusyn
Více o tématu: pohon

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist